Poate prinde comertul conversational la nivel global?
Comertul conversational revolutioneaza e-commerce-ul si este la el acasa in zona Asia-Pacific, America de Sud si Africa, noteaza voguebusiness.com. In aceste zone, colaborarea intre shopping-ul pe Internet si aplicatiile de mesagerie (ca WeChat, Apple Business Chat sau Facebook Messenger) este exploatata la maximum, fiind mai eficienta si mai ieftina decat canalele clasice de comunicare (telefon, e-mail).
Una dintre tendintele acestui an, comertul conversational are numeroase avantaje si poate ajuta retailerii online sa isi creasca vanzarile: de exemplu, brandul brazilian de Fashion si Beachwear Triya si-a mari de 5 ori vanzarile anuale pe WhatsApp (pana la aproape 1 milion$) , dupa ce a investit timp de 3 ani in prezenta pe aceasta platforma; aplicatia e instrumentul preferat de mesagerie al clientilor Triya, iar angajatii raspund aici la mesaje, trimit confirmari si AWB-uri, folosind app-ul ca pe un al doilea website.
Pe continentul african, numeroase afaceri isi fac treaba pe smartphone si nu pe un PC/laptop, telefonul mobil fiiind usor accesibil si transportabil: comertul conversational e folosit de brandul de lux Torlowei (din Nigeria) pentru a crea o punte intre cautarea unui produs si plata facuta rapid si usor; iar magazinul The Lotte (din Ghana) discuta pe WhatsApp Business cu toti clientii care intreaba cand se completeaza stocul, de exemplu, consumatorii fiind mult mai deschisi la acest tip de discutii colocviale.
In Europa si SUA nu exista astfel de probleme legate de mobilitate. Dar orientarea catre acest tip de comert este clara: branduri ca L’Occitane, Estee Lauder, Cartier si Louis Vuitton au incercat utilizarea de chatboti pe WhatsApp, dar fac asta la o scara redusa. Aceasta solutie se extinde incet si restul lumii si poate deveni una globala, mai ales daca avem in vedere faptul ca, in plina pandemie COVID-19, numarul total de conversatii zilnice intre consumatori si afaceri pe Facebook Messenger si Instagram a crescut cu peste 40%, brandurile utilizand intens aceste canale de comunicare, a spus recent Mark Zuckerberg.
Leave a reply