Bounce rate-ul crescut e motivat de un CX sub asteptari (studiu)
Conform unui studiu recent marca Qubit (citat de ecommercetimes.com), retailerii nu sunt foarte bine pregatiti pentru a sustine numarul de cumparatori online (in permanenta crestere) si risca sa aiba un bounce rate mare pe site-urile lor e-commerce. Aproape trei sferturi dintre respondenti au spus ca pleaca de pe un site de comert online pentru ca le e greu sa gaseasca produsele dorite. Sondajul a fost realizat pe un esantion de 1.500 de consumatori din SUA si Marea Britanie. Sondajul subliniaza ca optimizarea experientei clientelare (CX) este principala modalitate de a rezolva problemele intampinate de vizitatorii din magazinele virtuale.
Cele 5 zone-problema principale sunt:
- Cumparatorii online sunt coplesiti de produse. Consumatorii nu gasesc ce cauta si acesta e principalul pmotiv pentru care ies de pe site fara a cumpara nimic.
- Design-ul site-ului e dificil. 61% dintre respondenti au spus ca site-urile de pe care ies rapid sunt, in principal, greu de navigat. Oamenii cauta un produs pagina cu pagina, deci un brand are doar cateva page view-uri la dispozitie, pentru a atrage atentia unui potential client.
- Relatia cu clientii este deficitara. La loc de cinste, pe lista motivelor pentru care bounce rate-ul e mare, stau si politicile de livrare si retur (54%) si lipsa review-urilor (52%).
- Lipsa personalizarii. 34% dintre respondenti au spus ca se asteapta ca produsele care li se recomanda online, pe un site, sa fie potrivite pentru ei, sa fie personalizate, iar 37% spun ca asta se intampla rar (deci AI-ul nu e folosit de respectivii retaileri in scop de marketing).
- Probleme la capitolul shopping pe mobil. Achizitile facute usor pe mobil sunt la loc de cinste in inima clientului contemporan, mai ales in cazul americanilor: 40% dintre acestia spun ca prefera shopping-ul pe smartphone (vs. 30% dintre britanici).
Leave a reply