Black Friday 2022: Cum sa combini newsletterul si campania SMS, pentru o promovare de succes
Black Friday 2022 se apropie cu pasi repezi. Inainte sa planifici promovarea ofertelor, tine cont ca precautia a luat locul impulsivitatii in comportamentul consumatorilor. Din fericire, ai suficient timp sa pregatesti o campanie de SMS si email marketing care sa te ajute sa educi clientii din timp, astfel incat sa profite de ofertele tale la momentul potrivit.
Contextul Black Friday 2022
Contextul socio-politic din ultimii ani, marcat de pandemie, razboi si dificultati economice, a pus consumatorii in alerta. Cel mai recent studiu Future Consumer Index realizat de EY la nivel global arata ca 79% dintre consumatori au ingrijorari financiare, 66% vor sa obtina cat mai multa valoare pentru banii cheltuiti, iar 35% sunt ingrijorati ca nu-si permit si alte lucruri in afara de nevoile de baza. Un studiu similar realizat de EY Romania in 2022 confirma erodarea puterii de cumparare a romanilor si accentul pus pe calitate (65%) versus pret (37%).
De aceea, pentru Black Friday 2022, e indicat sa le vorbesti clientilor pe larg despre beneficiile produselor si serviciilor oferite. Afla mai jos cum sa creezi o campanie de email marketing cu mai multe etape care sa creeze awareness si curiozitate, inainte de trimiterea ofertei. Pentru eficientizarea eforturilor, te sfatuim sa combini newsletterul de Black Friday cu o campanie atractiva de SMS marketing care potenteaza mesajul si aduce clientii pe site la momentul potrivit.
- Black Friday 2022 in cifre
- Eficienta campaniilor de SMS si email marketing de Black Friday
- Exemplu de campanie de email marketing si SMS de Black Friday 2022
- Cum setezi campania de email marketing si SMS
Black Friday 2022, in cifre
La nivel global, Black Friday si Cyber Monday, cunoscute si ca Cyber Week, marcheaza una dintre cele mai profitabile perioade pentru afacerile online. In 2021, Salesforce a raportat un total de vanzari la nivel global de 275 miliarde de dolari, in crestere cu 2% fata de 2020. Reducerile oferite de comercianti in Cyber Week au fost in medie de 26%, in scadere cu 8% fata de anul precedent.
In Romania, vanzarile totale au crescut cu 19% in 2021 fata de 2020, desi numarul comenzilor a fost mai mic cu aproape 3%. Media cosului de cumparaturi a fost de 452 de lei, cu 22% mai mare in 2021 fata de anul precedent, arata o analiza Extended.
Pentru Black Friday 2022, pe fondul precautiei cumparatorilor si a cresterii generale de preturi, comerciantii vor trebuie sa dea dovada de mai multa creativitate in promovarea ofertelor. Pe langa reducerea preturilor, este nevoie ca afacerile sa demonstreze valoarea produselor si serviciilor oferite si sa se pozitioneze ca branduri de incredere. De aceea, e o idee buna sa planifici campania de email marketing si SMS cat mai curand, sa combini informatiile utile cu ofertele comerciale si sa tii cont in comunicare de noile comportamente si nevoi ale cumparatorilor.
Eficienta campaniilor de SMS si email marketing de Black Friday
Campaniile de email marketing de Black Friday au o rata medie de deschidere de 12%, o rata de click-through de 1,3% si o rata de conversie de 8.8%, potrivit Data Axle. Aceeasi sursa arata ca mesajele care scot in evidenta reducerea de pret au o rata de conversie cu 14,8% mai mare. Rata de conversie poate fi crescuta prin folosirea campaniilor de SMS, care au o rata de deschidere de pana la 95% in primele 3 minute dupa primire, potrivit Business2community. Studiile arata si ca 75% dintre consumatori prefera sa primeasca oferte prin SMS.
Avantajele folosirii newsletterelor impreuna cu campaniile SMS:
- Cu cat folosesti mai multe canale de comunicare pentru a transmite acelasi mesaj, cu atat ai mai multe sanse ca el sa fie receptat si memorat.
- Email marketingul te ajuta sa indeplinesti mai multe obiective de business, printre care obtinerea de awareness si castigarea increderii, fiind una dintre metodele cele mai eficiente de lead nurturing.
- Newsletterul iti permite sa comunici pe larg, cu texte mai lungi, fotografii de produs, butoane de call to action, linkuri utile etc. In contextul actual, este cu atat mai important sa insotesti ofertele de liste de beneficii si cat mai multe informatii utile.
- Avand o rata de deschidere foarte mare, campania de SMS te ajuta sa starnesti curiozitatea sau sa oferi un reminder la momentul oportun, cu un text scurt si usor de parcurs, insotit de un link.
- Cand campaniile de email marketing si de SMS sunt trimise din aceeasi platforma, ai la dispozitie informatii integrate despre comportamentul utilizatorilor, care te ajuta ca creezi segmente de abonati, automatizari si mesaje personalizate.
Exemplu de campanie de email marketing si SMS de Black Friday 2022
Hai sa vedem un exemplu practic, apropo de cum poti combina cele doua metode de comunicare, pentru o campanie de promovare eficienta de Black Friday 2022.
1. Unul sau mai multe newslettere educationale, trimise in saptamanile dinaintea campaniei, care cresc increderea in brandul tau. De exemplu, daca vinzi produse fashion, poti informa cu privire la tendintele de toamna-iarna 2022, poti invita influenceri sa recomande produsele preferate sau poti crea sugestii de tinute pentru diferite ocazii.
2. Teaser campanie Black Friday 2022 cu cateva zile inainte: un newsletter care sa anunte data campaniei si sa dea indicii cu privire la produsele care vor fi la oferta. Acest email este o noua ocazie sa vorbesti despre beneficiile si functiile care te diferentiaza de concurenta.
3. Un email de fidelizare, care sa invite abonatii sa-si faca cont pe site si sa adauge in lista de favorite produsele preferate, astfel incat sa le comande usor si rapid dupa inceperea campaniei.
4. Reminder campanie Black Friday 2022, cu putin timp inaintea startului ofertelor. Adauga si un cronometru in newsletter, pentru a creste engagementul. Iata ce usor este sa faci asta folosind editorul drag & drop NewsMAN:
5. Newsletter si SMS care anunta inceputul campaniei de reduceri. Alege unul sau mai multe produse populare pentru a le promova prin email si mesaj pe telefon, astfel incat sa starnesti curiozitatea si sa aduci abonatii in magazinul online. NewsMAN iti pune la dispozitie template-uri de newsletter Black Friday ca cele de mai jos, astfel incat sa ai o campanie cu un design profesionist, in cel mai scurt timp.
6. Email si SMS cos abandonat. Desi rata de abandon a cosului de Black Friday este de 79% la nivel global (SalesCycle), emailurile cos abandonat au o rata de deschidere, click-through si conversie peste medie: 34%, 9%, respectiv 42% (Dotdigital, Apsis). In ceea ce priveste SMS-ul de cos abandonat, Slicktext raporteaza ca 58% dintre cei care au primit un astfel de mesaj automat au revenit pe site si au finalizat comanda. Iata si cateva exemple de template-uri newsletter cos abandonat pe care le gasesti pe NewsMAN.
7. SMS la cateva ore sau zile dupa finalizarea achizitiei, prin care ceri un review de la clienti.
In functie de cat timp ai la dispozitie si de oferta magazinului tau, poti include mai multe sau mai putine emailuri si SMS-uri in campanie.
Cateva bune practici de care sa tii cont, cand creezi campania de promovare:
- Daca ai trimis campanii de email marketing si in anii trecuti, foloseste datele pentru a-ti imbunatati campania de Black Friday 2022. Ce tipuri de mesaje au functionat si care nu au mers bine? La ce titluri de email reactioneaza audienta ta? Ce alte tipuri de mesaje poti include in campanie pentru a-i creste eficienta?
- Scrie titluri de subiect clare, care scot in evidenta beneficiile si oferta. Potrivit Dotdigital, subiectele de email care contin cuvintele Black Friday sau Cyber Monday au o rata de click-through cu 64% mai mare.
- Foloseste fotografii de produs calitative.
- Nu trimite emailuri prea lungi sau incarcate, pentru ca risti sa ai probleme de livrabilitate. Selecteaza produsele pe care le promovezi prin newsletter si, daca ai la dispozitie suficiente date, trimite oferte personalizate abonatilor, in functie de preferinte.
- Pune accent pe valoarea pe care o aduc produsele si explica cum ii vor face viata mai buna clientului.
- Nu repeta aceeasi informatie in newsletter si SMS si nu le trimite simultan. De exemplu, trimite un email de cos abandonat prin care amintesti clientului de produsele de care e interesat si cateva dintre beneficiile cumpararii lor. Dupa cateva ore, trimite un SMS in care sa anunti ca oferta expira in curand si ca e ultima sansa sa finalizeze comanda. Astfel, ii oferi argumente pentru a cumpara, dar si un sentiment de urgenta.
Cum setezi campania de email marketing si SMS
Daca te-am convins sa incerci un mix eficient de newsletter si SMS, pentru Black Friday 2022, e usor sa setezi o astfel de campanie, prin platforma NewsMAN. In primul rand, campaniile de SMS si email au aceleasi functii de segmentare, automatizare, A/B testing, etc. Managementul bazei de date se face din acelasi loc si poti adauga numere de telefon sau orice alte informatii. Mesajele pot fi create si personalizate usor. Poti adauga si imagini, dar si linkuri de dezabonare, pentru a fi conform cu GDPR.
Nu in ultimul rand, asa cum spuneam mai sus, toate datele sunt integrate in acelasi loc, astfel incat este usor sa urmaresti performanta campaniilor si sa le imbunatatesti in timp. Creeaza acum un cont NewsMAN pentru a pregati campania de promovare pentru Black Friday si a comunica din timp si eficient cu abonatii tai cu ajutorul functiilor complexe pe care ti pe punem la dispozitie.
Leave a reply