Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

55% dintre germani cumpara online pe baza review-urilor (sondaj)

Atunci cand iau o decizie de cumparare, cel putin 55% dintre consumatorii germani spun ca review-urile online (apropo de magazinul/produsul respectiv) sunt importante, citim pe ecommercenews.eu. Asta reiese dintr-un sondaj de opinie recent, marca Trusted Shops, realizat pe un esantion de 2.110 de persoane.

Majoritatea consumatorilor (75%) din cea mai mare economie europeana sunt de parere ca autenticitatea recenziilor online este cruciala, cele false fiind o problema comuna in e-commerce. Prin urmare, 74% dintre germani vor ca aceste review-uri sa aiba o eticheta care sa le certifice autenticitatea, pe site-urile unde sunt publicate. Dintre acestia, 43 de procente au spus ca o asemenea eticheta ar trebui sa fie prezenta in cazul tuturor rating-urilor, iar 31% – doar in cazul achizitiilor importante sau costisitoare.

„Exista un numar de caracteristici care apar in mod tipic in cazul rating-urilor false. Oricine le recunoaste are sanse mari sa nufie pacalit”, a trasnsmis Bastian Kolmsee (Head of Trust Products and Services, Trusted Shops). Acestea – 5 la numar – sunt urmatoarele:

  1. Respectivul magazin online are doar evaluari pozitive. Daca gasesti doar recenzii pozitive pentru un produs/serviciu, ar trebui sa le privesti cu suspiciune. Este putin probabil ca tuturor clientilor sa le placa un produs sau un magazin la fel de mult.
  2. Evaluarile ies in evidenta din cauza exprimarii deficitare. Unii detinatori de magazine posteaza recenzii false, iar expresiile folosite nu sunt unele utilizate in viata de zi cu zi, de un client obisnuit.
  3. Magazine e-commerce nu reactioneaza la recenziiep primite. Magazinele care nu se obosesc sa raspunda la recenzii sau sa ofere feedback consumatorilor nu sunt legitime.
  4. Numarul de recenzii explodeaza intr-un timp foarte scurt. Daca numarul de recenzii pentru un produs creste brusc, acestea ar putea fi generate automat. Daca, pe de alta parte, recenziile sunt postate online in timp, asta le indica autenticitatea.
  5. Recenziile anonime pot fi false. Evaluarile false nu au, de obicei, un autor specificat clar. In cazul recenziilor reale, pe de alta parte, autorul poate fi recunoscut, dupa un nume si o poza de profil.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply