Amazon Prime Day bate recorduri, dar ce inseamna asta pentru mediu?
Saptamana trecuta, Amazon a organizat editia din acest an a Prime Day, evenimentul de reduceri online dedicat abonatilor proprii. Rezultatul? Cumparaturi de 12,7 miliarde $ in SUA si peste 375 de milioane de produse achizitionate, la nivel mondial. Dar care este impactul tuturor acestor achizitii e-commerce asupra mediului inconjurator, se intreaba retailbrew.com?
Compania franceza Greenly a calculat ca Prime Day 2022 a insemnat nu doar 11,9 miliarde $ incasati (in SUA) si 300 de milioane de produse vandute (la nivel mondial), ci si 1,2 milioane de tone de emisii de dioxid de carbon. Asta echivaleaza cu 271.191 de autoturisme pe benzina conduse timp de un an, emisiile individuale anuale ale 104.160 de britanici sau 691.641 de zboruri dus-intors intre Paris si New York!
„Majoritatea emisiilor Amazon nu sunt produse de companie, propriu-zis. Ci de produsele achizitionate si vandute. Ei isi electrifica flota, reduc cantitatea de ambalaje etc., dar nu tin cont de impactul concret al mutarii atat de multor produse”, a explicat Alexis Normand (CEO Greenly), pentru sursa amintita.
Kate Scarpa (Director of Sustainability PR, Amazon) a transmis, pentru aceeasi sursa, ca Amazon isi propune sa decarbonizeze toate operatiunile proprii pana in 2040, pe toate cele 3 paliere pe care sunt masurate acestea: emisiile depozitelor/sediilor, cele generate de electricitate si cele indirecte (ale furnizorilor). Amazon ar trebui sa fie mai transparent apropo de aceasta a treia sursa de emisii, indicand amprenta de carbon a fiecarui produs vandut online si incurajand clientii sa opteze pentru variante mai scumpe, dar mai sustenabile.
Leave a reply