Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Amazon e cercetat de Comisia Federala de Comert

amazon-reviewsOrganizatia non-profit Consumer Watchdog a depus o plangere impotriva gigantului Amazon, pe care il acuza ca si-a indus in eroare clientii cu preturi mincinoase, iar acum Comisia Federala de Comert (Federal Trade Commission) din SUA cerceteaza acuzatiile, a dezvaluit o sursa pentru reuters.com. Analiza acestor acuzatii indica faptul ca FTC-ul a pus sub lupa si achizitia din vara a companiei din Seattle: cumpararea Whole Foods.

Mai exact, Consumer Watchdog a analizat, in iunie 2017, in jur de 1.000 de produse de pe site-ul Amazon si a descoperit ca brand-ul a pus preturi de referinta la aproximativ 46% dintre ele. Iar in cazul a 61% dintre aceste produse cu preturi de referinta, pretul a fost mai mare decat cel la care se vandusera produsele in ultimele 90 de zile. Astfel, cumparatorii online erau pacaliti sa creada ca respectivele produse sunt mai ieftine pe Amazon, comparandu-le cu pretul de referinta. Organizatia insista ca FTC-ul sa opreasca deal-ul dintre Whole Foods si Amazon.

FTC-ul nu a comentat informatia si nu se stie daca acuzatiile vor fi investigate official, intr-o ancheta de amploare, iar Amazon a transmis ca studiul Consumer Watchdog este „profund eronat. Verificam preturile de referinta oferite de vanzatori si producatori cu preturi reale gasite recent pe Amazon si la alti retaileri”. Gigantul online nu este la prima aventura legala de acest gen – in ianuarie, Biroul Competitiei din Canada l-a amendat cu 1 milion $ canadieni (peste 756.000 $) din aceeasi cauza. Iar in 2014, FTC s-a autosesizat in privinta unei sume estimate la 86 milioane $, platite de copii in-app, in timpul unor jocuri, fara acordul parintilor; in mai 2017, Amazon a pierdut procesul si va trebui sa returneze pana la 70 milioane $.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentarii ( 2 )

  1. […] clienti au fost, de-a lungul timpului, pacaliti cu preturi mincinoase, indusi in eroare de badge-ul Amazon’s Choice sau de review-uri sponsorizate. Inca de la lansarea […]

  2. […] incalca termenii si conditiile Amazon, care are probleme de ceva timp incoace, apropo de preturile mincinoase, badge-ul Amazon’s Choice (care induce in eroare cumparatorii) si review-urile sponsorizate sau […]

Leave a reply