Starea e-commerce-ului in Belgia, in 2016 (raport)
E-commerce-ul belgian se dezvolta rapid, iar mare parte dintre cumparaturile pe Internet sunt transfrontaliere (40% din populatie a cumparat cel putin o data ceva din alta tara), dezvaluie ecommercefoundation.org, in „Ecommerce Report Belgium 2017”. Documentul noteaza ca Olanda, Franta, Germania si Marea Britanie sunt preferatele belgienilor.
Datele cele mai relevante din raport sunt urmatoarele:
- PIB-ul belgian a fost de 409 miliarde € in 2016 (mai mare decat cel din anul anterior), iar „felia” reprezentata de e-commerce din PIB a fost de 3,75%
- 94% dintre belgienii de peste 15 ani au facut cumparaturi online in 2016, adica peste 8,8 milioane de persoane
- in total, in Belgia s-au cumparat 62 de milioane de produse (cheltuindu-se, in total, 4 miliarde €) si 23,3 milioane de servicii (5 miliarde €)
- in medie, belgienii cumpara online de 10 ori/an
- tranzactia medie a anului trecut a fost de 107 €, cu 5% mai mare fata de 2015
- cele mai cumparate produse online au fost muzica si filmele (18%), urmate de biletele la concerte si evenimente (17%); cele mai cumparate servicii au fost excursiile si biletele de avion (21%)
- comertul transfrontalier este la putere, in ambele sensuri – 40% din populatie a cumparat cel putin o data ceva din alta tara; in plus, 72% dintre incasarile primilor 100 de retaileri online belgieni au venit de la clienti din afara Belgiei
- metoda de plata online preferata e prin card de credit (51%)
- Facebook e cea mai populara retea sociala
- 60% din populatia de peste 15 ani foloseste un smartphone
- doar 16% dintre cumparaturile online s-au facut pe smartphone, belgienii preferand laptop-urile (55%) si desktop-ul (36%)
- Chrome este cel mai popular browser web pe dekstop si mobile
Leave a reply