Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Agentia Optimized: 3 schimbari importante in e-commerce, in 2021

Anul 2020 s-a dovedit unul crucial pentru dezvoltarea comertului online. Contextul a facut ca majoritatea comerciantilor fie sa mizeze mai mult pe componenta online, fie sa faca acest pas pe care l-au amanat pana acum. La inceput de 2021, in peisajul e-commerce nu mai vorbim doar de comert offline sau online, ci de un mix intre cele doua, cu accent pe relatia cu clientul final si pe informatiile care ajung la acesta.

Agentia Optimized transmite, intr-un comunicat de presa, care sunt cele 3 tendinte e-commerce pe care le-a identificat, pentru 2021, si care pot oferi un ajutor important pentru antreprenorii care activeaza in domeniu.

1. Cautarile vocale se vor dovedi o componenta de baza pentru platformele online.
Pe masura ce adoptia smartphone-urilor a crescut, utilizatorii si-au indreptat atentia si spre alte componente smart care sa completeze experienta – cum sunt dispozitivele cu asistenti digitali: Amazon Alexa, Google Assistant, Siri, Bixby si Cortana. In 2021 si in urmatorii ani, accentul se va pune pe optimizarea continutului platformelor online, pentru a putea fi accesibil si asistentilor digitali.

In sfera PPC (performance marketing), accentul va fi pus pe cuvintele cheie relevante si mai nisate, pentru ca utilizatorul sa gaseasca mai repede si simplu ceea ce cauta. In contextul asistentilor digitali, cuvintele cheie au in plus o locatie, distanta sau un termen personalizat. De exemplu: pizza place near me, what are the most trending restaurants around me, what is the recommended diet plan in my country. La fel de bine pot fi identificate cautari de tipul: benzinarie pe ruta mea, dentist bun in zona mea (cu top rated in rezultate).

Pe masura ce utilizatorii folosesc tot mai mult telefonul pentru cautari, informare si cumparaturi, isi doresc si o cale rapida de a cauta fara sa tasteze. Mai bine de jumatate dintre utilizatori folosesc cautarea vocala pentru a gasi informatii despre servicii si produse. Aceasta tendinta va forta companiile sa isi adapteze strategia de marketing SEO, PPC si continut, astfel incat sa se alinieze mai bine la cautarea vocala. Tendinta de desvoltare a acestui tip de cautare se datoreaza si progreselor uriase facute in intelegerea vorbirii umane prin algoritmi de invatare automata: algoritmii Google pot intelege vorbirea umana cu o precizie de 95%, acelasi nivel ca in cazul unui om real.

2. Algoritmi care „invata” si optimizeaza operatiunile de marketing.
O componenta tot mai importanta pentru e-commerce si marketing este resursa de machine learning (ML) din inteligenta artificiala (AI). Algoritmii de cautare online se bazeaza pe ML (pentru a furniza cele mai bune informatii), iar retelele sociale – pentru continutul afisat fiecarui utilizator.

Pana recent, valoarea reala a ML si a AI in PPC a fost optimizarea procesului de licitare si de ajustare a ofertelor, pentru a permite un avantaj competitiv mai mare. De asemenea, a facut posibile cunostinte vitale in testarea A/B a seturilor publicitare si in directionarea cuvintelor cheie, sprijinind specialistii in marketing in gestionarea campaniilor PPC mai eficiente si mai economice. In plus, AI si ML permit raportarea automata, fluxurile de lucru dinamice si identificarea si analiza tendintelor concurentilor, generand valoare si oferind informatii in timp real, care au un impact direct asupra succesului campaniilor de marketing PPC. Obiectivul final al ML in marketing (inclusiv PPC) este imbunatatirea rezultatelor. Un bun exemplu de tehnologie bazata pe AI/ML in PPC este Google Smart Campaigns. Agentii de publicitate au acces doar la putine data points (CTR, afisari si conversii), astfel ca exista foarte putin control, vizibilitate sau transparenta in campanie.

3. „Asistenti” pentru fiecare client in parte (chatboti in marketing).
Un chatbot este, in esenta, un sistem AI care interactioneaza activ cu utilizatorii, prin vorbire, text sau mesaje. Tehnologia este deja folosita in retele sociale, in sistemul bancar si in aplicatii de mesagerie (WhatsApp, Slack, WeChat). Indiferent de zona de servicii, consumatorii doresc asistenta non-stop, indiferent de ora sau zi. Este momentul perfect sa creasca adoptia in e-commerce, astfel incat clientii sa primeasca mai rapid si mai eficient informatii si suport.

Extinderea rapida a Facebook Messenger a dat multor companii sansa de a ajunge mai bine la publicul vizat prin chatbots si API-uri si a devenit o necesitate, in marketing. Dezvoltarea e determinata de accesibilitatea chatbotilor personalizabili si de reducerea costurilor de operare, pentru companii. La nivel international e preconizata o crestere de 29,7% a pietei de chatboti, intre 2019 si 2024 (pana la o valoare de circa 9,4 miliarde €, in 2024).

In prezent, aproximativ 69% dintre clienti prefera chatbotii fata de agentii umani, deoarece pot oferi raspunsuri adecvate la intrebari foarte simple. Totodata, aproape 95% dintre consumatori cred ca industria care va beneficia cel mai mult de chatboti este segmentul de servicii pentru clienti, iar 33% dintre consumatori ar prefera sa utilizeze chatboti pentru a plasa comenzi si rezervari, printre altele.

Leave a reply