INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Ingres.ro
Site-ul Ingres.ro este relativ tanar: in decembrie 2022 a implinit 2 ani de functionare, ne-a povestit Kinga Dicoi (foto, Ciocolatier si Fondator Ingres.ro). Magazinul e-commerce vinde specialitati de ciocolata artizanala (tablete, trufe, ciocolata calda, acadele din ciocolata), marturii pentru nunti sau botezuri si martisoare dulci. Descoperiti, in interviul de mai jos, cu cat au crescut vanzarile de Craciun, in 2022, comparativ cu anul anterior, dar si cat conteaza pasiunea pentru ciocolata in aceasta afacere digitala.
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Kinga Dicoi: Pentru noi conteaza foarte mult conceptul de unitate, de familie, si am incercat sa includem si in numele firmei, si in numele site-ului (si al brand-ului totodata) numele copiilor nostri. Dupa mai multe variante, ne-am oprit la acesta, ni s-a parut un nume deosebit si care a bifat toate cerintele noastre!
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Noi spunem (mai in gluma, mai in serios) ca nu noi am cautat acest business, ci el a venit catre noi! Si asa este, deoarece – chiar daca la prima vedere, nu au o legatura una cu cealalta – totul a pornit de la o plantatie de goji si necesitatea de a prelucra aceste fructe. In momentul acela, nu aveam nicio legatura cu ideea de antepreniroat, eram asistent manager intr-o firma de constructii, iar tot ce stiam despre ciocolata era ca imi place sa o mananc, nu ma interesa cum se fabrica! Insa viata vine la pachet cu anumite provocari si, daca esti dispus sa intri in joc, minunea se intampla. Asa ca, dintr-una in alta, am ajuns la un curs de ciocolaterie si, la sfarsitul primei zile de curs, stiam ca eu asta vreau sa fac pe viitor. Asta se intampla in ianuarie 2020 si, in acelasi an, incepand cu luna decembrie, am renuntat la un loc de munca cald si sigur si mi-am urmat chemarea – pur si simplu, simteam ca asta trebuie sa fac. Da, am riscat practic tot si m-am avantat in necunoscut, dar pot spune ca a fost cea mai buna decizie pe care am putut sa o iau!
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Niciodata nu am fost genul de persoana care sa isi doreasca propria afacere sau sa fie antreprenor! Am mai cochetat in trecut cu vanzarile online si, timp de 2-3 ani, am avut un site de vanzari de bijuterii (dar nu a fost sa fie, am renuntat si m-am angajat)! Sotul meu, in schimb, a avut diverse tentative antreprenoriale, ultima fiind agricultura (cultura de goji, de unde a pornit totul). Asa ca, in momentul in care mi-am descoperit pasiunea pentru ciocolata si am decis ca asta vreau sa fac, toate piesele din puzzle s-au asezat cum nu se putea mai bine si am pornit impreuna pe acest drum. Sarcinile se impart, eu ma ocup de partea mea (fac ceea ce imi place), el se ocupa de partea lui (face ceea ce vrut de fapt mereu sa faca) si, impreuna, se pare ca formam o echipa de succes nu doar in viata de zi cu zi, ci si in business.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Nu am avut parte de educatie antreprenoriala niciunul dintre noi si suntem (mai mult sau mai putin) autodidacti! Invatam impreuna din greseli, iar eu studiez foarte mult tot ce se poate despre ciocolata si arta de a fi ciocolatier! Consider ca mi-am descoperit pasiunea, deoarece, in primul rand, privesc totul ca pe o pasiune, fac cu deosebita placere ceea ce fac, imi place sa ma minunez de ceea ce pot face cu ciocolata, de ce poate iesi din ciocolata bruta! Imi place sa ma joc cu ea, sa pun in practica ceea ce invat, sa testez diverse tehnici.
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Daca ma uit acum inapoi, spun ca a fost usor si ca lucrurile, odata ce ai luat decizia, se intampla si se asaza. Insa, in momentul in care dai de ea, fiecare provocare este una grea. Nu am avut bani pusi deoparte pentru a porni un business. Din finante proprii, din reinvestirea fiecarui leu castigat, ceva credite, din transformarea unei parti din propria casa intr-un laborator… am reusit sa pornim aceasta afacere. Si suntem de abia la inceput, mai avem un drum lung de batut, dar suntem optimisti si increzatori!
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Piedici sunt in permanenta, la tot pasul. Dar eu consider ca depinde foarte mult de felul in care privesti aceste piedici. Asa cum spuneam, ma completez foarte bine cu sotul meu si, reciproc, ne ridicam unul pe altul. Norocul nostru este ca nu picam amandoi odata. 😊 Consider ca un atu personal este faptul ca pentru mine nu exista „Nu se poate”! Am avut foarte multe esecuri legate de ciocolata. Sunt o persoana destul de incapatanata si rebela, dar (recunosc) ciocolata m-a disciplinat! Am invatat ca ciocolata nu face ceea ce vreau eu, mai degraba fac eu asa cum cere ciocolata. Spun asta pentru ca ciocolata permite foarte putine greseli/erori si trebuie respectate procesele intocmai. Trebuie sa inveti sa lucrezi cu ea.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Pe scurt, foarte multa lume vrea sa renunte la statutul de angajat si sa devina antreprenor, pentru simplul fapt ca nu mai vrea sa lucreze de la 09:00 la 18:00. Dar, pentru mine, a avea propria afacere a insemnat sa lucrez 24/7! Da, in perioadele de varf, incep lucrul dimineata la 07:00 si termin, cu putin noroc, pe la 19:00-20:00, de luni pana duminica. Ce ma tine – totusi – in priza? Faptul ca iubesc ceea ce fac! Ca angajat, te uiti pe ceas cand se face ora 18:00, sa poti pleca acasa. Ca antreprenor, nu ai acest lux si esti prezent tot timpul. Dar nu as schimba nimic, stim ca un business se construieste in timp, trebuie sa ai o baza solida pe care sa poti construi.
Care este publicul tinta al site-ului?
Femei si barbati, tineri sau mai in varsta. Ciocolata este pretabila si pentru un cadou, si pentru consum propriu, pentru un rasfat! Este adevarat ca, in acest moment, la noi in tara, nu este foarte dezvoltata notiunea de ciocolata atizanala si, cel mai adesea, este comparata cu ciocolata uzuala din supermarket, insa vorbim despre doua lucruri diferite!
Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Consideram ca atuurile noastre sunt, printre altele, atentia la detalii, calitatea pe care incercam in permanenta sa o mentinem (ba chiar sa o crestem, daca se poate), diversitatea produselor si unicitatea lor.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Cum spuneam si mai sus, si noi, si colegii nostri competitori, avem in primul rand sarcina de familiariza publicul (potentialii clienti) cu ce inseamna ciocolata veritabila si de ce difera de cea din supermarket. Este o piata relativ tanara, dar in crestere si cu producatori care incearca sa isi puna fiecare amprenta cum poate mai bine! Noi, la randul nostru, incercam sa aducem valoare prin umpluturile pe care le folosim, prin tehnicile de decorare a pralinelor, produsele preparate dupa retetele marilor ciocolatieri internationali, dezvoltarea continua a portofoliului si imbunatatirea mea ca si ciocolatier.
Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Produsele le vindem online, pe site-ul propriu, dar si pe alte site-uri de vanzari. Avem insa si prezenta fizica, prin intermediul unor magazine cu diverse profile din tara (bacanii, florarii, magazine de cadouri, wineshop-uri, etc.).
Cati angajati aveti?
Suntem foarte la inceput si deocamdata nu avem angajati full-time, doar ajutoare pentru perioadele de varf. Reusesc sa fac fata comenzilor, prefer sa stiu ca fiecare ciocolata care pleaca catre clientul final este exact asa cum as vrea eu sa o primesc, adica perfecta! Insa volumul de munca este tot mai mare si, in perioada urmatoare, ne gandim sa avem angajati permanenti.
Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna ianuarie – n.r.)?
Business-ul nostru este in permanenta crestere. Avem tot mai multe cereri de colaborare de peste tot din tara, crestem organic, asa cum ne place. Credem in echilibru si consideram ca trebuie sa fim pregatiti pentru fiecare client nou, atat logistic, cat si ca productie.
Ati participat la Black Friday 2022?
Nu. Din punctul nostru de vedere, fiind produse artizanale, consideram ca pretul trebuie sa fie acelasi si in perioadele cand altii ofera reduceri, deoarece caliatatea si munca depusa sunt aceleasi, indiferent de perioada anului.
Cum au aratat cifrele de Craciun 2022?
Comparativ cu anul trecut, vanzarile in perioada Craciunului au crescut cu aproape 300%.
Cum si unde va promovati site-ul?
Site-ul si produsele sunt promovate cel mai mult pe paginile de social media si in grupurile de profil. Si, desi este mult mai lenta, promovarea si cresterea organica, prin recomandari, este una foarte sanatoasa!
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem, bineinteles, si Facebook, si Instagram, si YouTube, si TikTok. Este vitala pentru noi prezenta pe social media si aceste pagini ne sunt de un real ajutor! Niciodata nu a fost mai simplu si mai usor, pana la urma, sa ajungi in atentia atator potentiali cumparatori! In momentul de fata noi adminsitram pagina in mare masura, iar pentru situatii tehnice colaboram cu cineva abilitat.
Aveti versiune de mobile?
Da, site-ul nostru este optimizat si pentru versiunea de mobil, majoritatea clientilor de acolo intra
Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Suntem optimisti si la acest capitol. Ne marim in permanenta si capacitatea de productie, si portofoliul, deci ne asteptam la vanzari cel putin duble fata de 2022.
Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
In acest moment, fiind in crestere si dezvoltare, si cheltuielile cresc. Nu putem vorbi de o reducere a cheltuielilor, mai degraba incercam sa le tinem sub control. Cautam, printre altele, preturi cat mai mici la transport, optimizam aceste costuri. De asemenea, promovarile le facem concentrat si tintit, tot pentru optimizare costuri si pentru a avea o conversie cat mai buna.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Provocari sunt poate prea mult spus, sunt situatii uzuale care se rezolva relativ repede si fara eforturi majore. Este important ca site-ul sa fie bine indexat, sa fie vizibil si sa se incarce repede. Sa fie simplu de navigat si clientul sa aiba o experienta vizuala cat mai buna. Noi incercam sa il optimizam cat mai bine, sa il facem cat mai user friendly.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Se mai intampla sa fie nereguli, s-a intamplat ca pachetul sa fie asezat langa o sursa de caldura si ciocolata s-a topit. Ne asiguram ca fiecare ciocolata este bine impachetata, sa fie cat mai bine fixata in cutie. Din pacate, dupa ce curierul preia coletul, nu mai ai cum sa detii controlul. Asa ca, in afara unei cutii bine ambalate, nu prea ai ce face mai mult!
Ce planuri de viitor aveti in online?
Dezvoltarea pe cat mai multe canale de vanzare. Cresterea vanzarilor din strainatate. O mai buna prezenta in online, o optimizare cat mai buna a site-ului. Postari regulate pe paginile de social media, ceea ce implica cat mai multe materiale foto/video. Deschiderea unui magazin fizic este un punct pe care dorim sa il bifam in viitorul apropiat!
Leave a reply