Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

In 2022, magazinele online de pe MerchantPro au crescut cu 12,5% YoY (ca numar de tranzactii), in medie

Platforma de solutii SaaS e-commerce MerchantPro anunta, intr-un comunicat de presa, ca datele a peste 1.500 de magazine online romanesti de pe aceasta platforma arata o crestere de 12,5% a numarului de comenzi si una de 22% a valorii acestora, la nivelul anului 2022, comparativ cu 2021. Comparatia s-a realizat pe o baza de magazine online care au avut operatiuni si in 2022, cat si in 2021. Analizat la nivel de luna, comportamentul de achizitie a fluctuat intre foarte precaut (in luni precum martie, dupa izbucnirea razboiului, cand tranzactiile au crescut cu doar 5%), pana la exuberant (in mai, cand evolutia a atins 30%, la nivel de tranzactii).

„Dinamica din 2022 a fost in mod evident mai temperata fata de anii anteriori, efect al conflictului de la granita, al crizei energetice si posibilei recesiuni, dar si al concurentei intense. Interesul cumparatorilor pentru achizitiile online s-a mentinut ridicat si continua sa creasca, alimentat si de eforturile comerciantilor de a-i atrage prin conditii din ce in ce mai bune”, transmite Arthur Radulescu (foto, CEO si fondator MerchantPro).

La nivelul tuturor magazinelor online care folosesc platforma e-commerce MerchantPro, inclusiv a celor care si-au inceput activitatea anul trecut, s-au plasat – in total – comenzi in valoare de aproape 250 de milioane €. Comanda medie a fost 56 € (+12% YoY).

„Anul trecut au migrat pe platforma MerchantPro mai multe magazine mari, cu activitate complexa si un numar mare de tranzactii. Pentru determinarea tendintei la nivel de piata am exclus aceste magazine. Daca le luam in calcul, la nivel de platforma cresterea valorica a fost de 50%. In acest moment platforma MerchantPro sustine aproximativ 4% din comertul online local”, completeaza Arthur Radulescu.

Tendintele care se remarca in 2023 sunt: investitiile in automatizari (inclusiv pentru integrarea si adoptia solutiilor de inteligenta artificiala) si cresterea performantei magazinelor din perspectiva vizitatorilor (la nivel de storefront). „Directiile in care se dezvolta comertul online anul acesta sunt doua, cu importanta egala din perspectiva comerciantului, dar cu vizibilitate diferita din perspectiva cumparatorului. Pe de-o parte, schimbarile si imbunatatirea performantelor site-ului la nivel de UX – viteza de incarcare, simplificare proces de achizitie si fulfillment – sunt resimtite direct de cumparatori si au efect imediat asupra ratei de conversie si implicit a veniturilor. Pe de alta parte, automatizarile interne si optimizarea zonei de backend au efect in reducerea costurilor. Estimarea mea este ca anul acesta comerciantii se vor orienta catre investitii in aceste directii, odata pentru a se alinia cu exigentele cumparatorilor, precum si pentru a face fata presiunii asupra costurilor”, incheie Arthur Radulescu.

Comentariu ( 1 )

  1. […] folosesc MerchantPro, s-au plasat comenzi in valoare de aproape 250 de milioane € (+22% YoY), cu 12,5% mai multe ca numar, fata de 2021. In concluzie, in momentul de fata, platforma sustine aproximativ 4% din comertul online […]

Leave a reply