MerchantPro a lansat un eBook de bune practici, pentru Black Friday
Avand in vedere perioada de reduceri de Black Friday, MerchantPro a elaborat un ghid electronic care sa-i ajute pe comercianti sa aiba campanii de succes, mai ales daca se afla la primul Black Friday – cum este cazul multor afaceri carora pandemia COVID-19 le-a accelerat trecerea catre online. Acesta contine atat sfaturi de ordin tehnic (care acopera functionalitatea site-ului si un flow coerent in procesul de achizitie), cat si tips & tricks legate de marketing si promovare. De asemenea, ghidul cuprinde cateva sfaturi si pentru clientii finali, astfel incat acestia sa aiba o experienta cat mai placuta si mai productiva de Black Friday. Gasesti acest eBook aici.
„Politica de vanzari practicata anul acesta de magazinele online s-a bazat in mare masura si pe reduceri consistente. Antreprenorii online au desfasurat promotii constante, pentru a atrage un numar cat mai mare de cumparatori. Strategia a avut efect, iar rezultatul a fost o crestere substantiala a volumului de vanzari si veniturilor generate in retailul online, pe tot parcursul starilor de urgenta si alerta. Cred ca Black Friday 2020 va fi cel mai spectaculos eveniment de shopping din online-ul romanesc, de pana acum. Atat ca reduceri, cat si ca dinamica fata de anul trecut”, transmite Arthur Radulescu (foto, CEO MerchantPro).
Magazinele online active care utilizeaza platforma MerchantPro in Romania au listate un numar total de peste 5 milioane de produse. Iar compania mentioneaza ca acest context imprevizibil generat de pandemia COVID-19 a generat cresteri spectaculoase in online, in lunile septembrie-octombrie. Pe platforma MerchantPro, la nivelul celor peste 1.500 de magazine active, numarul si valoarea comenzilor a crescut cu 39% YoY (in septembrie) si cu 50% YoY (in octombrie). In perspectiva Black Friday, tendinta ascendenta va continua si in noiembrie, cand se asteapta cresteri medii de 35-40% fata de vanzarile inregistrate de Black Friday 2019.
Perioada a marcat si schimbari in zona domeniilor active pe platforma. Astfel, initial a crescut interesul pentru zona produselor de consum necesarev (produse alimentare, de ingrijire personala, de curatenie). Apoi interesul romanilor a mers si catre zona magazinelor cu servicii si produse din segmentul Fashion, Beauty, Home & Deco.
„La inceputul acestei perioade s-a crezut ca odata cu iesirea din starea de urgenta este posibil sa inregistram scaderi mult mai mari. Dimpotriva, zona de online a continuat sa creasca. Observam ca aceasta noua predilectie pentru online – atat din partea furnizorilor de produse si servicii, cat si a clientilor finali – se mentine si nu da semne ca reorientarea este una temporara. Practic, aceasta schimbare de comportament ar fi avut loc, intr-un context normal, in 3-5 ani”, a mai precizat Arthur Radulescu.
Leave a reply