Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

83% dintre romani sunt deranjati de stereotipurile din reclamele online (studiu)

83% dintre romanii folosesc Internetul sunt deranjati de reclamele online care reflecta stereotipuri, cum ar fi cele de gen (femeile in bucatarie sau barbatii care conduc masini puternice), transmite Zitec, intr-un comunicat de presa. Asta a concluzionat un studiu realizat de Zitec si agentia de cercetare Ipsos, la nivel national, in prima jumatate a anului 2022, pe un esantion de 500 de persoane de 18-55 de ani.

Studiul amintit a mai decoperit ca:

  • peste 68% dintre respondenti au observat prezenta stereotipurilor in campaniile de promovare online
  • circa 73% dintre participantii la studiu considera reclamele pe care le vad online sunt relevante pentru ei
  • romanii apreciaza cel mai mult reclamele cu un continut amuzant, care ii ajuta sa se deconecteze (63%), urmate de cele care prezinta direct specificatiile sau caracteristicile unui produs (56%), cele care promoveaza valori sau indeamna la actiune (52%) si reclamele cu un continut emotionant, care vorbesc despre realitatea cotidiana (43%)
  • la polul opus, reclamele cel mai putin apreciate sunt cele care promoveaza o agenda politica (57%), reclamele complexe, greu de inteles (42%), cele care nu au actiune si doar prezinta un produs sau o oferta (39%) si cele in care brandurile isi prezinta valorile, dar nu si faptele (37%)
  • peste 62% dintre respondenti aleg sa sustina un brand daca valorile promovate de acesta rezoneaza cu ale lor (sustenabilitate, promovarea anumitor cauze sau transmiterea unor mesaje cu impact social puternic); 54% dintre participantii la studiu au afirmat ca au renuntat sa cumpere produsele sau serviciile unui brand pentru ca nu erau de acord cu valorile sau actiunile acestuia
  • 61% dintre respondenti sunt atrasi de o reclama din partea unui brand de care nu au auzit, dar care prezinta un produs de care sunt interesati
  • jumatate dintre romanii chestionati spun ca motivul se aboneaza la newslettere pentru reducerile sau beneficiile pe care le primesc
  • in ceea ce priveste tipul de continut consumat cel mai des in mediul online, aproape 60% dintre participanti prefera continutul video si imaginile si numai 26% sunt interesati de cel audio
  • mai bine de jumatate dintre participantii la studiu au achizitionat un produs dupa ce l-au vazut promovat de catre un influencer, iar 25% au cautat mai multe informatii despre acel produs/brand; de asemenea, 81% dintre respondenti au descoperit un brand/o companie dupa ce le-au vazut promovate de catre un influencer
  • referitor la intentia de cumparare online a romanilor, anul acesta, circa 52% dintre respondenti estimeaza ca vor face la fel de multe cumparaturi online ca in 2021, iar 30% isi propun sa faca mai multe achizitii online YoY; doar 16% dintre participanti estimeaza ca vor face mai putine cumparaturi online in 2022

„Prin intermediul acestui studiu ne-am propus sa avem o viziune de ansamblu asupra modului in care romanii interactioneaza atat cu brandurile, dar si cu campaniile de marketing din online. Rezultatele studiului ne ajuta sa venim cu cele mai bune solutii pentru clientii si partenerii nostri, astfel incat produsele sau serviciile lor sa ajunga la public intr-o maniera cat mai relevanta pentru acesta”, transmite Dan Toma (foto, Digital Marketing Director Zitec).

Comentariu ( 1 )

Leave a reply