Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Romania: vanzarile online de alimente au atins aproape 1 miliard €, in 2021

In contextul cresterii continue a pietei e-commerce autohtone de la an la an, diferentierea unor verticale cu potential a venit natural. Conform analizelor realizate de MTH Digital, evolutia pozitiva a segmentului de Food & Beverages este una dintre cele mai promitatoare pentru antreprenorii romani. Astfel, agentia de marketing online MTH Digital anunta, intr-un comunicat de presa, ca volumul crescut de alimente vandute online din Romania a dus cifra totala a segmentului la aproximativ 1 miliard €, din totalul de 6,2 miliarde € (estimat de GPeC  fi totalul vanzarilor online, in 2021, in tara noastra – o crestere de 10% YoY).

„Din totalul cumparaturilor facute de romani online in 2021, 15% reprezinta cumparaturi de alimente si bauturi. Este o industrie care se dezvolta accelerat ca o consecinta a perioadelor de restrictii si a cererii venite din partea consumatorilor in contextul social-SANITAR din aceasta perioada”, transmite Anca Toma (foto, Director of Digital Strategy & Analytics MTH Digital).

Puterea online-ului de a genera rezultate pe nisa Food & Beverages a fost foarte clara la inceputul pandemiei, cand cautarile pe produse precum painea au crescut cu pana la 150% fata de media lor obisnuita. „Este foarte important pentru jucatorii mici, medii si mari ai industriei sa isi defineasca o prezenta online cu obiective specifice. Un business nou pe aceasta nisa poate castiga vizibilitate printr-o pozitionare clara, chiar nisata, oamenii cautand tot mai granular ceea ce isi doresc sa consume si devenind mai selectivi. A crescut, conform datelor centralizate de noi la MTH Digital, zona de alimente bio, specialitati gourmet, alimente pentru regimuri alimentare speciale. Categoria fara gluten, spre exemplu, inregistreaza o crestere medie de 30% in ceea ce priveste cautarile pe Google fata de 2020”, adauga Anca Toma.

Consumatorii romani si-au transferat o eforturile pentru cumparaturi in supermarket catre magazinele online, iar una dintre principalele puncte de contact cu acestea sunt motoarele de cautare. Costurile per click (pe principalele categorii de produse) ajung, in acest moment, la medii de:

  • 0,7-1 leu – dulciuri
  • 2 lei – mezeluri
  • 1.6-2 lei – lactate (cu o medie de 4,5 lei pe subcategoria branzeturi)
  • 1-2,5 lei – paste fainoase
  • 3,8-4 lei – bauturi alcoolice
  • 1,5-2 lei – produse bio

Anumite cautari (facute in mod normal cu scop informational) au devenit, de asemenea, cautari tranzactionale. In 2021, zona de livrare de mancare, fast food si catering a fost a doua cea mai importanta in clasamentul produselor si serviciilor accesate de romani online. Potrivit Eurostat, 31% dintre acestia spun ca au apelat la Internet pentru comenzi de mancare acasa si servicii de catering.

„In cazul produselor alimentare de baza, cum sunt fructele si legumele proaspete, volumul mediu lunar de cautari este de aproape 3 ori mai mare astazi fata de media anului 2019, iar investitia advertiserilor s-a resimtit in evolutia costului per click. Avand in vedere fluctuatia costului per click pe cele mai competitive categorii, recomandam extinderea strategica a canalelor de promovare. Costul de achizitie de trafic nou in magazinul online poate fi optimizat prin distribuirea bugetului si in campanii Facebook & Instagram Ads, Google Display & Discovery Ads sau Youtube Ads”, completeaza Anca Toma.

Specialistii in digital marketing recomanda business-urilor din nisa Food & Beverages un mix de canale de promovare care sa le asigure vizibilitate in acest segment competitiv. Astfel, pentru a genera profit din vanzarile online, este esentiala structurarea campaniilor Facebook & Instagram Ads precum si Google Shopping Ads intr-o formula scalabila, bazata pe cele mai performante produse din portofoliu.

Totodata, comportamentul cross-channel si cross-device al utilizatorilor in mediul online face necesara promovarea produselor printr-o strategie integrata. „Prin extinderea mixului de canale ale clientilor nostri din segmentul alimentar, atat generalisti cat si de nisa, reusim sa obtinem costuri per click mult mai reduse fata de benchmark-urile din campaniile de Google Search, intre 0,4-0,9 lei per click. Continutul atractiv pe canalele social media, schema corecta de email marketing, vizualurile de impact in campaniile de Display si targetarea bazata pe datele proprii despre clientii existenti sunt parte din strategiile care functioneaza in acest moment”, adauga Anca Toma.

Comentariu ( 1 )

  1. […] Romania: vanzarile online de alimente au atins aproape 1 miliard €, in 2021 – ECOMpedia […]

Leave a reply