5 modalitati de a imbunatati retururile
Retururile sunt una dintre constantele comertului electronic si nu exista magazine online care sa nu se confrunte cu ele, desi sunt neplacute pentru ambele parti (vanzator si cumparator). Majoritatea amatorilor de cumparaturi pe Internet nu trimit inapoi produsele cumparate: conform unui sondaj Digital Commerce 360 (din iunie 2019, pe un esantion de 1.188 de cumparatori), 79% returneaza in mod tipic maxim 5% din produsele cumparate online, 17% fac retur pentru 6-25% dintre comenzi si doar 4% dau inapo peste 26% din ce cumpara pe Internet.
In e-commerce, retururile pot fi motivate de mai multi factori: nu li se potriveste marimea (sau perechea de incaltaminte ii strange, desi este marimea potrivita), produsul primit nu este ceea ce se asteptau (ca aspect, culoare, calitate), produsul primit este defect, au primit comanda prea tarziu, s-au razandit, au comandat mai multe marimi si trimit inapoi ce nu li se potriveste. Un plan bine pus la punct apropo de produsele trimise inapoi de clienti te poate ajuta sa iti solidifici brand-ul, sa iti cresti vanzarile, sa pui clientii pe primul loc si sa le intelegi asteptarile. Trebuie sa tratezi retururile cu aceeasi grija cu care livrezi comenzile.
De aceea, am pus cap la cap 5 sfaturi apropo de retururi pe care orice proprietar de afacere e-commerce ar trebui sa le aiba in vedere, utilizand informatiile de pe prestashop.com (via un e-book marca ShipStation) si digitalcommerce360.com (raportul „Finding the ROI in online Returns”):
- Intelege ce tip de produse sunt returnate – analizeaza ce tip de produse sunt cel mai des trimise inapoi, din totalul ofertei tale online; cand iti construiesti strategia de retur, trebuie sa ai in vedere ca unele produse vor necesita un proces de retur mai detaliat decat altele si costurile pot fi diferite
- Foloseste tactici care sa asigure ca marimea este cea potrivita – pentru ca marimea si felul in care iti sta cu o haina/o pereche de incaltari sunt principalul motiv pentru retururile online, retailerii virtuali pot minimiza returul prin imagini variate, din diverse unghiuri cu produsul (purtat de un model si de alti clienti), utilizarea realitatii augmentate/AR (vezi Nike Fit, care permite scanarea propriilor talpi, pentru gasirea marimii potrivie), mentionarea in pagina de produs a faptului ca marimea X este mai mica/mai mare decat standardul (daca foarte multi clienti mentioneaza asta ca motivul returului)
- Promoveaza-ti politica de retur – politica de retur proprie nu este doar o lista de instructiuni pentru produsele nedorite; un potential client care nu are incredre intr-un site nou descoperit, poate citi aceasta politica pentru a lua decizia de cumparare (72% dintre clienti o verifica inainte de a plasa o comanda si 70% nu mai cumpara daca descopera ca nu pot returna produsul dorit); deci fa-o transparenta si accesibila oricui, vizibila clar pe homepage si cu link evidentiat in toate paginile de produs
- Fa returul rapid si usor – consumatorii vor un retur rapid si usor, care presupune cat mai putina interactiune cu magazinul online; usureaza returul incluzand in coletul care poate fi refolosit in caz de retur un formular special pentru asta, oferind posibilitatea de a fi ridicat de curier de la adresa dorita (gratuit/nu), de a returna produsul intr-un magazin fizic (propriu/al unui partener), de a primi inapoi banii/alt produs; unii retaileri permit returul in 30 de zile si nu percep o taxa pentru el pentru primele 10 zile (impulsionand astfel clientul sa trimita rapid inapoi produsul, pentru a-l vinde altcuiva repede si a mentine un flux operational fluid)
- Nu cere prea multi bani pentru retururi – clientii sunt dispusi sa plateasca pana la 11% din valoarea produsului pentru a-l returna, dar daca faci retur contra const oamenii vor avea asteptari mai mari apropo de returnarea banilor/trimiterea altui produs in loc; returul gratuit este cel mai important factor din politica de retur, conform unui sondaj Digital Commerce 360 (din 2019, pe un esantion de 1.249 de cumparatori) – 61% dintre acestia sunt frustrati ca trebuia sa il plateasca
Comentariu ( 1 )
[…] si articolul nostru despre 5 modalitati de a imbunatati retururile. Si descopera alte 4 metode de-ti fideliza clientii […]