Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Care sunt cele 3 acceleratoare de crestere pentru dezvoltarea unui brand (studiu)


Care sunt cei mai importanti 3 factori pentru cresterea unui brand? Asta si-a propus sa afle studiul Kantar „Blueprint for Brand Growth” („Planul de actiune pentru cresterea brandurilor”). Analiza a fost efectuata timp de un an, la nivel global, pe baza a peste 6,5 miliarde de date despre atitudinile si comportamentele cumparatorilor, din ultimul deceniu.

Si a descoperit ca marketerii care vor ca brandurile lor sa creasca trebuie sa creeze diferente semnificative fata de alte branduri, pentru a avea o penetrare a pietei de 5 ori mai mare si o probabilitate mai mare de a o imbunatatii, in urmatorii 2 ani.

Studiul Kantar noteaza ca, pentru a modela mai eficient, viitorul brandurilor lor, echipele de marketing trebuie sa activeze urmatoarele 3 acceleratoare de crestere:

  1. Predispose more people (sa predispuna mai multi oameni) – creativitatea, reclamele si experienta de utilizare sau consum construiesc atat o diferentiere semnificativa, cat si disponibilitate mentala pentru branduri; marcile care reusesc sa faca asta in mod optim capteaza o cota de piata din volumul vanzarilor de 9 ori mai mare decat restul, au un pret mediu de vanzare de 2 ori mai mare si o probabilitate de 4 ori mai mare ca sa isi creasca cota de piata, pe viitor
  2. Be more present (sa fie mai prezente) – optimizarea distributiei, a intregii experiente clientelare, a gamei de produse/servicii, a ambalajelor, a preturilor si a promotiilor duce la castigarea cu pana la de 7 ori mai multi cumparatori (in cazul brandurilor cu o prezenta permanenta, extinsa), fata de cele prezente in doar jumatate dintre ocaziile de cumparare
  3. Find new space (sa gaseasca un spatiu nou in piata) – inovarea axata pe identificarea spatiilor incrementale (motivatii, ocazii, categorii si servicii conexe) dubleaza sansele de crestere ale unui brand; cresterea numarului de ocazii de consum/de utilizare cu 10% determina o crestere a veniturilor cu 17%

„«Blueprint for Brand Growth» stabileste un nou standard pentru intelegerea si excelenta in marketingul strategic. Fiecare lider in marketing poate utiliza acest model ca sa faca o evaluare a pozitionarii competitive a propriului brand, pentru ca apoi sa isi contureze raspunsul strategic si sa stabileasca prioritatile pentru  investitiile in marketing. (…) Printre alte elemente, vedem faptul ca realizarea de conexiuni emotionale prin intermediul reclamelor este crucial. Atunci cand acestea sunt lansate in varianta lor optima, reclamele construiesc diferentiere si predispun consumatorii catre un brand, stimuland vanzarile si intarind loialitatea”, a transmis Jane Ostler (foto, EVP Thought Leadership, Kantar), coordonatoarea proiectului.

Leave a reply