4 strategii de email marketing care vand
Stiai ca email marketingul este cea mai eficienta strategie pentru a convinge leadurile sa cumpere? Aproape 2.000 de profesionisti in marketing reprezentand industrii si companii diverse au plasat trimiterea de newslettere in topul metodelor care le aduc rezultate in procesul de vanzari (CMI, 2020).
49% dintre companii au ca obiectiv principal achizitia de clienti (Ascend2, 2020), iar email marketingul joaca un rol central in strategiile care ajuta la atingerea acelui obiectiv. Iata cateva date care arata ca email marketingul te ajuta sa vinzi:
- 1.000 de companii mici si mijlocii au raportat ca email marketingul este a doua cea mai eficienta metoda pentru a obtine brand awareness, primul pas in achizitia de clienti (Campaign Monitor, 2019)
- Email marketingul are un ROI impresionant: 36 de dolari pentru fiecare dolar cheltuit in medie, cifra care creste la 45 de dolari in retail, eCommerce si bunuri de consum (Statista, 2020)
- Dintre toate strategiile de marketing, emailul are cel mai mare ROI pentru business-urile mici (Campaign Monitor, 2019)
- Rata medie de conversie in email marketing a ramas ridicata de-a lungul anilor: 18% in 2018 si 15% in 2019-2021 (Barilliance, 2022)
Cifrele de mai sus arata ca este posibil sa obtii rezultate foarte bune cu email marketingul, asa ca vrem sa detaliem cateva dintre strategiile care duc la vanzari.
Trimite newslettere cu continut valoros
Primul pas spre vanzari este ca abonatii sa deschida si sa citeasca newsletterul. Daca nu le captezi atentia si interestul, e greu sa le livrezi mesajul dorit si sa-i convingi sa dea click pe butonul de call to action. Potrivit specialistilor in marketing, oamenii au incredea cea mai mare in continutul bazat pe cercetari si studii de caz. Pe locurile urmatoare in topul preferintelor sunt fotografiile si infograficele (Statista, 2019).
Cum poti aplica informatia asta in strategia de email marketing? Iata cateva metode:
- Trimite newslettere cu informatie interesanta, care preced emailul de vanzari. Cauta studii din domeniul tau si scrie un email cu sfaturi utile, bazate pe cercetari. Daca vinzi produse de beauty, poti vorbi despre cele mai recente descoperiri legate de eficacitatea diferitelor produse, perioade de aplicare, tipuri de ten etc.
- Contacteaza-ti clientii si intreaba-i ce rezultate au avut dupa folosirea produsului sau serviciului oferit de tine. Creeaza studii de caz si foloseste tehnici de storytelling pentru newslettere captivante, care pregatesc clientul pentru momentul cand vine oferta.
- Include cifre din studii in newsletterul comercial. De exemplu, daca ai un magazin de optica medicala si trimiti un email cu o oferta, da cateva date si exemple de ce se poate intampla daca nu ai ochelarii potriviti.
- Precede oferta cu o poveste scurta despre beneficiile produsului tau. Daca vrei sa convingi abonatii sa cumpere un curs de marketing, da exemplul unui fost cursant care a facut un pas important in cariera dupa ce l-a urmat (cu acordul lui, bineinteles).
- Foloseste mereu fotografii de calitate si relevante, care iti pun produsul in valoare. Investeste in sedinte foto profesioniste si creeaza o baza de date de poze diverse pe care le poti include in emailuri.
Mai jos sunt trei exemple de newslettere care folosesc principiile de mai sus. Newsletterul Better este educativ si castiga increderea clientilor potentiali. Emailul Changelly combina intr-un mod eficient vanzarile cu cifrele interesante pentru audienta, in timp de Prose atrage printr-o imagine frumoasa, care scoate produsele in evidenta.
Alege tipuri de newsletter care vand
Spuneam mai sus sa trimiti emailuri cu informatie utila inainte de cele comerciale. Desi ele nu vand direct, sunt indispensabile in procesul de promovare. De fapt, pentru a vinde, ar trebui sa incluzi diverse tipuri de newsletter in strategia de email marketing. Iata-le pe cele care convertesc mai eficient leadurile in clienti, potrivit Marketing Insider Group:
- Emailul cos abandonat castiga cand vine vorba de rata de deschidere (46.6%), rata de clickthrough (28.7%) si cea de conversie (5%). Acest tip de email este atat de eficient pentru ca clientul si-a exprimat deja intentia sa cumpere, insa, dintr-un motiv sau altul, a abandonat procesul. Mai jos, cateva exemple de emailuri cos abandonat din galeria de modele de newsletter NewsMAN. Acestea pot fi personalizate rapid si usor pentru brandul tau.
- Emailul automat de dupa plasarea comenzii este si el in top: rata de deschidere de 46.1%, CTR de 16.7% si rata de conversie de 5%. Prin acest email, ai ocazia sa faci upsell sau cross sell, sa oferi un voucher, un produs complementar la pret redus, o garantie extinsa sau sa ceri feedback.
- Seria welcome emails iti poate aduce rapid clienti noi. Acest tip de newsletter are, in medie, o rata de deschidere de 39.2%, CTR de 22.4% si rata de conversie de 2.7%. Momentul imediat urmator abonarii este propice pentru a oferi o reducere sau un voucher cadou, ca multumire pentru abonare. Adauga si alte informatii interesante si utile, pentru a le demonstra abonatilor ca le valorezi timpul si increderea.
- Newsletterul catre clientii inactivi este si el in top conversii (2.6%) si merita sa-l trimiti periodic. Unii clienti isi pierd interesul din diverse motive, dar ii poti aduce inapoi in magazin cu oferte personalizate, bazate pe comportamente trecute. Pana la urma, ar trebui sa fie mai usor sa convingi pe cineva care a cumparat deja de la tine, decat pe cineva care abia acum iti descopera brandul.
Toate aceste emailuri ar trebui sa faca parte dintr-o strategie de promovare eficienta. Alege servicii de email marketing care iti permit sa creezi cu usurinta toate tipurile de newsletter, inclusiv flow-uri de automatizare diverse, astfel incat achizitia de clienti noi sa fie facuta cu efort minim si buget optimizat.
Segmenteaza baza de date
Segmentarea bazei de date poate aduce o crestere a venitului generat din email marketing de pana la 760% (Campaign Monitor, 2019). Ce este segmentarea si de ce este asa de eficienta?
Segmentarea bazei de abonati presupune impartirea ei in liste mai mici, in functie de diferite criterii. Acestea pot fi demografice (varsta, sex, tara/oras, nivel de educatie, nivel de venit etc.) sau comportamentale (produse cumparate sau vizualizate, pagini vizitate, campanii de email deschise, linkuri pe care s-a dat click etc.).
Alege criteriile de segmentare in functie de datele pe care le ai la dispozitie, dar si de cele care au sens pentru campania pe care o ai in desfasurare. Cu cat segmentezi mai bine, cu atat poti crea un mesaj mai relevant si o oferta personalizata, care sa convinga abonatul sa cumpere.
La fel cum am subliniat mai sus, e important sa alegi o platforma de email marketing care se integreaza cu website-ul tau si care iti permite sa captezi date si sa le folosesti pentru a crea campanii eficiente.
Personalizeaza newsletterul
Pasul urmator dupa segmentarea bazei de date este crearea de mesaje personalizate.
Un studiu McKinsey din 2021 arata ca pandemia a adus o schimbari in comportamentul a 75% dintre consumatori. 71% dintre cei intervievati se asteapta sa primeasca oferte personalizate, iar 76% se declara frustrati daca nu le primesc. Beneficiile personalizarii continua: 78% dintre intervievati sunt predispusi sa cumpere din nou de la brandurile care ofera o comunicare personalizata si sa recomande produsele si altora.
Personalizarea continutului din newsletter se poate face integrand in mesaj diferite elemente precum numele abonatului, orasul, data inregistrarii, punctele bonus acumulate sau orice alte date ai la dispozitie. Desigur, ele trebuie sa fie integrate natural in mesaj.
Exista si tehnici mai avansate de personalizare, precum trimiterea unui newsletter pe baza preferintelor pentru anumite produse sau alte comportamente observate pe website sau in campaniile anterioare.
Toate acestea sunt posibile cu platforma de email marketing NewsMAN pe care o poti incerca gratuit chiar acum. Ai la dispozitie un editor drag & drop cu care poti crea emailuri de la zero sau poti personaliza unul dintre sutele de template-uri de newsletter deja existente. Fllow-urile de automatizare si tool-urile de persoanalizare sunt usor de folosit, astfel incat sa te concentrezi pe obiectivul principal: sa vinzi mai mult si mai eficient.
Leave a reply