Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Poohy.ro

 

Poohy.ro a aparut in septembrie 2021, „din dorinta de a oferi tuturor un mediu pentru un somn sanatos si relaxant. Credem ca prin folosirea de materiale ecologice si imbunatatirea continua a calitatii noastre, reusim sa imbunatatim obiceiurile de somn ale clientilor nostri”, ne-a povestit Milen Ganzurov (foto, CEO Poohy.ro). Magazinul e-commerce vinde perne si pilote din puf de gasca, produse in atelierul propriu (din Bulgaria), Milen avand 12 ani de experienta in domeniu. Intrati in culisele afacerii sale in interviu de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Milen Ganzurov: Numele site-ului online este chiar numele brandului nostru, care in alfabetul chirilic este este activitatea noastra de baza – perne si pilote din puf de gasca. Poohy vine de la cuvantul „puh”, care inseamna puf natural, in bulgara. De fapt, ideea originala a fost a unui prieten de-ai mei, in timp ce cauta un nume pentru aceasta afacere. Stiam ca ne doream sa facem perne si pilote din puf de gasca, dar nu aveam un nume care sa se potriveasca, numele de „Poohy” ne-a venit in minte intr-o seara, la un pahar de vin. 😊

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea de business a venit din mediul meu personal. Experienta mea anterioara a fost in prelucrarea pufului si a penelor naturale. Am fost directorul uneia dintre cele mai moderne fabrici de prelucrare a pufului si penelor din Europa. Dupa 12 ani de experienta in acest domeniu, am decis sa merg pe propriul drum, creand ceva independent, nou pentru regiunea balcanica, concentrandu-ma pe ideea de calitate. Si sunt foarte fericit cu asta. Asa ne facem si clientii fericiti si ii ajutam sa doarma bine. Am cautat cu adevarat sa dezvoltam un stil de viata natural si armonios.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Mi-am dorit foarte mult sa creez ceva independent (chiar daca nu suntem niciodata cu adevarat independenti), pentru ca acum clientul este seful nostru. Dar asta ofera mult mai multe posibilitati de a crea ceva pe cont propriu si de a ne trai cu adevarat visul. Pe de alta parte, este o mare provocare, ceea ce face aceasta afacere si mai interesanta. Am vrut sa schimbam situatia in care ne aflam, in sensul ca nu exista producatori locali care sa fabrice produse de calitate, totul este importat si nu intotdeauna se ofera cele mai bune produse. Ni s-a spus ca, aproape intotdeauna, companiile straine (germane, franceze, italiene) fac treaba mai bine, asa ca am acceptat provocarea de a face acest lucru la fel bine ca ele, chiar mai bine. 😊

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Am avut cateva cursuri de antreprenoriat, dar cea mai dificila parte a fost sa ne depasim toate temerile. Frica de esec este cu adevarat greu de invins, dar odata ce devii responsabil in acest sens si accepti posibilitatea acestui esec, incepe o viata fara frica, plina de aventuri si cu adevarat placuta. E nevoie doar de putina rabdare si perseverenta. Apoi trebuie sa inveti mai tot timpul, sa-ti reevaluezi gandurile si strategia. Dar daca te tii de munca grea si aduci cu adevarat valoare clientilor, se pot intampla lucruri grozave. Si, bineinteles, sa te bucuri de acest drum.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am inceput cu un buget limitat si o flexibilitate uriasa. Pentru ca nu am putut plati pentru tot ce ne-am dorit inca de la inceput, am pornit la drum cu multa munca facuta de mana. Acum continuam in acelasi fel, ni se pare mai flexibil. Tot la inceput, tin minte ca mi-am vandut masina si, punand laolalta cu ce economisisem pana atunci, am investit totul in materiale – puf, pene si tesaturi, o masina de cusut si o masina de suflat pentru umplerea produselor. Primul nostru atelier avea in jur de 60 mp. Situatia nu era chiar usoara, dar cand iubesti ceea ce faci, nimic nu te poate opri.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Da. Au fost multe bariere, cred ca la inceput am avut doar bariere. 😊 Pentru ca am inceput cu un buget limitat, a trebuit sa fim extrem de creativi, pentru a gasi solutii: cum sa cumparam cantitati mici de materiale la un pret bun, cum sa gasim cele mai bune si calitative tesaturi, cum sa fabricam produse cat mai variate, cum sa inchiriem un spatiu decent, etc. Magazinul online a fost, de asemenea, o mare provocare. Tot ce am facut, am facut singur la inceput, pentru ca (chiar daca pare simplu) vanzarile online sunt foarte complicate si costisitoare. Pozele pentru produse au fost facute de varul meu, care tocmai terminase un curs de fotograf. Descrierile le-am facut singur, tot singur am pus la punct magazinul online si tot eu am facut SEO de baza pentru site. In acelasi timp, fabricam si produsele (si inca fac asta), mare parte din ele sunt fabricate manual de mine. O alta problema foarte greu de depasit sunt oamenii care lucreaza cu tine, poate fi o adevarata provocare cand ai nevoie de inca o mana de ajutor. Relatia cu clientii este o parte foarte importanta, dar aici am avut noroc; chiar din prima incercare, am gasit ce aveam nevoie pentru Romania – Cristina (foto) este foarte ajutatoare, intotdeauna bine dispusa si prietenoasa.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Spus intr-un mod simplu, cel mai mare avantaj este libertatea pe care ti-o ofera propria afacere, iar cel mai mare dezavantaj este nesiguranta pe care o ai tot timpul.

Care este publicul tinta al site-ului?
Ne adresam si barbatilor si femeilor, dar mai ales femeilor (chiar si in ziua de azi, exact pentru categoria noastra de produse, femeia decide ce vrea in pat – vorbind despre produse de lenjerie de pat, barbatul doar urmeaza instructiunile 😊). Dar, in mare parte, clientii nostri cauta produse calitative si durabile.

Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Ei bine, suntem oameni, dar foarte visatori si increzatori in fortele proprii. Incercam sa aducem pe piata produse autentice si naturale, la un pret mai bun decat cel al concurentei, pentru acelasi nivel de calitate, desigur. Avem destui ani de experienta in spatele nostru si incercam intotdeauna sa oferim cea mai buna optiune. Nu ne dorim sa vindem un produs pentru a indeplini un target, scopul nostru e ca toti clientii nostri sa fie multumiti. Acesta este motivul pentru care le oferim o perioada de proba de 30 de zile pentru produsele noastre din puf natural, astfel incat acestia sa le poata simti cu adevarat si sa gaseasca cel mai bun si cel mai potrivit produs pentru ei. Credem ca clientii de astazi nu primesc niciun raspuns real la nevoile lor, ci mai degraba sunt transformati in clienti obisnuiti. Noi ne-am creat o misiune din a incerca sa-i ascultam cu adevarat, sa-i intelegem si sa-i ajutam. Uneori chiar se intampla sa spunem clientilor ca poate produsele noastre nu le sunt de ajutor pentru nevoile sau cerintele lor.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Avem o relatie uimitoare cu clientii si asta datorita Cristinei, care e cea mai prietenoasa persoana pe care o poti intalni, mereu incearca sa ajute. Relatia noastra cu clientii este imbunatatita de expertiza pe care o avem apropo de produse – stim ce producem si ce comercializam, multi dintre clienti necunoscand proprietatile produselor noastre. Oamenii chiar nu cunosc cu adevarat comoara pufului si penelor naturale si suntem intotdeauna la dispozitia lor, pentru raspunde oricaror neclaritati. Dupa cum am spus mai sus, nu vrem sa vindem cu orice pret, ci mai degraba sa luam lucrurile incet, avand feedback si satisfactie reale. Oferim clientilor nostri o perioada de proba de 30 de zile si o multime de detalii ale produselor, pentru ca ei sa ia o decizie informata. Clientii nostri nu sunt doar clienti, sunt prieteni, noi cel putin ii tratam ca atare. Deoarece producem si comercializam clientilor finali, nu avem companii care sa fie in mijlocul acestui proces si care sa colecteze o mare parte din valoare, asa ca ne consideram norocosi ca suntem capabili sa furnizam produse de calitate, la un pret foarte decent. Concurenta noastra sunt marcile de top, iar daca luati in considerare preturile lor in comparatie cu ale noastre, veti vedea ca ale noastre sunt cu 20-30% mai mici. Ca producatori, facem totul la comanda, ceea ce permite clientului sa primeasca produsul „proaspat”, ne permite personalizarea produsului pe cerintele specifice ale clientului, cum ar fi taierea, cusutul, umplutura si ambalarea in-house. Asa putem crea orice produs pentru clientii nostri.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Principalii nostri furnizori provin din Europa – Franta, Polonia, Ungaria, Germania si Italia.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Vindem in special in mediul online. Scopul nostru este sa comercializam direct catre client si sa fim cat mai aproape de acesta.

Cati angajati aveti?
Suntem o mica companie de familie, iar atelierul nostru are in total 4-5 angajati, inclusiv eu.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fosr realizat in luna mai – n.r.)?
Sincer, am fost norocosi sa incepem acest business in perioada pandemiei. Pe masura ce ne-am concentrat pe vanzarile online, situatia actuala ne-a fost foarte utila. Oamenii cumparau din ce in ce mai mult pe Internet si, odata cu pandemia, chiar vanzarile online au fost cele mai importante. Dar, inca de la inceput, ideea noastra a fost sa vindem online, mereu am crezut ca este ceva foarte util si usor – castigi timp si poti compara mai multe produse. Apoi produsul este livrat chiar la usa ta, iar daca nu este ceea ce iti doreai, il poti schimba sau returna. Este foarte usor.

Ati participat la Black Friday 2021?
Da, am participat si noi. Dar, in ultimii ani, Black Friday a devenit ceva care nu prea mai are un sens real. Comerciantii isi umfla preturile inainte de Black Friday, apoi le reduc special pentru aceasta campanie. Black Friday nu are o valoare adevarata pentru noi, deoarece noi incercam sa mentinem cel mai bun pret posibil tot timpul anului, nu doar pentru cateva zile. Nu suntem ca marile companii de tehnologie, in care sa existe imbunatatiri tot timpul si trebuie sa epuizam modelul de anul trecut, pentru a putea trece la urmatorul. Suntem o afacere clasica, traditionala si mereu actuala. Natura nu se schimba atat de mult in timp – unele lucruri raman constante – cum ar fi puful natural si bumbacul.

Cum si unde va promovati site-ul?
Suntem inca la inceput, incercam sa ne promovam acolo unde clientii au luat deja decizia de a cumpara produse ca ale noastre. Asa ca ne promovam, in principal, cu reclame Google si Facebook. Incepem sa ne extindem si sa ne promovam afacerea si in alte site-uri online si magazine de nisa.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem si pagina de Facebook. Poate ca avem o gandire invechita, dar credem ca cele mai bune reclame sunt cele mouth-to-mouth, cand oameni adevarati impartasesc experiente reale. Bineinteles ca suntem prezenti pe Facebook si comunicam cu clientii nostri, dar produsele noastre nu sunt produse emotionale. Oamenii fac cercetari si se informeaza inainte de a cumpara, au nevoie de mai mult timp.

Aveti versiune de mobile?
Da, desigur. Este foarte important in zilele noastre ca un website sa fie optimizat pentru versiunea de mobil, toata lumea vine pe site de pe un dispozitiv mobil.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Majoritatea comenzilor vin de pe dispozitive mobile.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Speram sa avem o crestere in vanzari anul acesta, dar chiar nu se poate compara, deoarece am inceput abia in septembrie anul trecut.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Imbunatatind SEO si oferind produse calitative la un pret decent.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Cum Romania este o tara mare cu multe companii, concurenta este mare. Astfel, optimizarea SEO este dificila si necesita timp.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Suntem foarte multumiti de toti curierii cu care lucram. Sunt cu adevarat profesionisti si cred ca fac tot ce pot pentru a ajuta in acest process, de a aduce satisfactie maxima clientilor nostri.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Planul nostru pentru acest an este sa adaugam Grecia aventurii noastre online si, dupa, alte tari din Europa.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply