Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

15 idei pentru optimizarea vanzarilor in magazinul tau online

Ai trafic in site, dar nu stai bine cu vanzarile? Care sunt lucrurile pe care trebuie sa le ai in vedere atunci cand pregatesti o campanie de marketing? Ce poti face in plus pentru magazinul tau online pentru a avea in conversii? 

1. Analizeaza traficul din site.

  • Targeteaza corect. Asigura-te ca atunci cand faci campanii de marketing, targetezi intentia de cumparare, sau persoanele care isi permit produsele tale. Mai mult, asigura-te ca toate campaniile tale sunt aliniate la piata. De exemplu, cand competitorii tai vand aceleasi produse, incearca sa pastrezi acelasi range de pret (nu merge cu prea mult peste). Retine ca pretul este un factor important si sensibil pentru multi cumparatori.
  • Trafic nou. Daca alegi sa mergi doar pe traficul nou, gandeste-te ca este mai greu sa vinzi. Vor fi necesare mai multe campanii pentru a-i castiga increderea. Aici depinde daca faci pull sau push marketing Reclama ta trebuie sa fie bine tintita si gandita ca sa atraga atentia, sa genereze trafic, precum si acea emotie pentru a transforma vizitatorul in client. Mai mult, gandeste-te daca are putere de cumparare, daca are bani, daca este in acel moment din luna cand urmeaza sa primeasca salariul. Citeste si despre https://www.gomag.ro/blog/promovarea-unui-produs-in-site/.
    Pont! In Analytics poti sa vezi demograficele vizitatorilor din site-ul tau (varsta, sex, locatie, interese). Sugestie: foloseste Analytics pentru pull marketing. Foloseste Google Ads si SEO care atrag vizitatorii mai interesati decat cei de pe Facebook. Vezi ce audiente identifica Google si mergi pe ele cu campaniile tale.
  • Content marketing. Continutul din blog ofera raspunsuri cautarilor si intentiilor vizitatorilor tai, inclusiv pe YouTube. Practic, poti sa deschizi vanzarea pe un canal si sa o inchizi pe alt canal. Acesta este push marketing. Iar in Analytics vei putea vedea ce canal te-a ajutat mai mult in conversiile tale.

2. Unde ajung vizitatorii in magazinul tau.

O greseala frecventa pe care o fac multe magazine este aceea de a-si duce vizitatorii in home pageS-a discutat mult despre importanta landing page-urilor si despre cat de mult te pot ajuta in campaniile tale. 

Sa zicem ca ai un grup de produse cu un specific bine definit (o campanie bine punctata). Poti alege 7-10 produse din aceeasi categorie sau pentru aceeasi audienta si sa „fortezi” vanzarea acolo. De exemplu, afiseaza un banner cu oameni care consuma produsul respectiv. Alaturi de acest banner, adauga informatii despre durata campaniei, discountul pe care il oferi, testimoniale etc., care sa ofere incredere si sa produca vanzarea.

demografice clienti

Sfat! Asigura-te ca pagina merge intr-un context vizual asemanator cu reclama ta. Nu folosi o reclama cu o femeie pe un fundal verde, de exemplu, iar in landing page sa ai un barbat pe un fundal rosu. Acest lucru va crea confuzie in mintea vizitatorului. Deci, pastreaza o continuitate in comunicarea ta. Tine cont si de traficul de pe mobil. Uita-te care este fluxul si cat de rapid ajung utilizatorii la produsele tale.

Pont! Daca ai deja un istoric in contul de Analytics, vezi care sunt cele mai accesate produse din magazin si fa un landing page. Apoi afiseaza produsele in ordinea data de Analytics. Poti optimiza si in functie de interese, pret, brand, testimoniale sau alte date pe care le vezi. Analizeaza si invata din campaniile tale.

3. Experienta utilizatorilor in site.

Site-urile care genereaza mai multe vanzari au cateva lucruri in comun:

  • logo – pozitionat in stanga sus cu trimitere catre home page
  • casuta de cautare in centru – care permite folosirea mai multor cuvinte in cautare
  • numar de telefon
  • link spre pagina de contact/termeni si conditii/livrare/retur/GDPR, etc.

Atunci cand esti mai putin cunoscut, oamenii analizeaza aceste aspecte deoarece cauta aceeasi experienta pe care au avut-o si in alte magazine/site-uri.

Ce sa nu faci in home page:

  • Nu afisa un pop-up la prima vizita. Afiseaza bannere cu produsele tale + CTA prin care sa-l duci in pagina de produs sau landing page cu oferte speciale, si incearca sa folosesti oameni in comunicarea ta.
  • Nu umple home page-ul cu foarte multe produse. Aici ajung, de regula, cei care te cunosc, traficul direct.

experienta utilizatorului

4. Optimizarea paginilor de produs.

Aici ajung cumparatorii, cei interesati de produsele tale… si aici se intampla magia.

  • Evidentiaza numele produselor – titlul sa fie cat mai clar, ce inseamna produsul respectiv. Asigura-te ca platforma iti afiseaza acel nume cu H1, utilizatorii nu vad codul, dar Google intelege despre ce este vorba.
  • Disponibilitate produs(e) – stocuri
  • Timp de livrare
  • Pret – sa fie afisat aproape de optiunea „Adauga in cos”, pentru ca utilizatorul sa stie cat trebuie sa plateasca pentru produsul respecti
  • Buton de „Adauga in cos” – sa fie vizibil. Iti recomand sa folosesti aceeasi culoare cu cel pentru „Finalizare comanda”.

Pont! Se poarta sa ai in butonul CTA principal culori din logo-ul tau. Poti face acest lucru si sa testezi ce functioneaza. Dar asigura-te ca folosesti o culoare unica pentru buton.

  • Imagini de produs – 6-8 imagini, video (de ex., unboxing, testimoniale). Testimonialele sunt dovezi de incredere, iti recomand sa le afisezi la fiecare produs.
  • Descriere produs – le poti oferi si idei despre cum sa foloseasca produsul.
  • Comanda telefonica – daca oamenii nu au incredere, vor incepe sa sune.
  • Wishlist – cu platforma eCommerce Gomag ai optiunea de a salva produsul chiar daca nu ai cos si poti sa faci remarketing pentru cei care au adaugat produsul in in wishlist.
  • Optiuni de cross-sell/upsell
  • Produse bundle (pachete de produse la un pret special)
  • Live chat – vezi ce cuvinte cheie folosesc vizitatorii in exprimarea lor. Te ajuta sa faci reclame mai bune.
  • Partea de metas – foloseste numele produsului in meta title (pozitionare mai buna in Google) si meta description (cuvinte cheie, numele produsului si un CTA).

5. Optimizarea paginilor de categorie.

Asigura-te ca folosesti un nume usor de inteles, descriptiv. Vizitatorul sa stie ce gaseste in acele pagini. Adauga descrieri pentru categorii – este util pentru Google. Nu crea categorii pentru un numar limitat de produse. Poti, in schimb, sa faci subcategorii, pentru a simplifica experienta utilizatorului de pe mobil atunci cand cauta produse. Foloseste filtre sau filtre avansate.

Poti sa construiesti categorii de sezon (produse pentru vacanta de vara/ produse din piele naturala/ range de pret/ rating de la clienti etc.), si sa creezi URL-uri bine targetate pentru campanii segmentate. De exemplu, ai o campanie pentru papuci de vara, marimea 35, doar 5 produse in stoc. Poti sa ii duci intr-o pagina filtrata unde sunt doar acele produse. Poti sa mai folosesti si marcaje promotionale (in home page si categorie) cu produse noi, produse la oferta, reduceri etc.

6. Procesul de finalizare comanda.

Asigura-te ca se vad clar produsele adaugate in cos (pret, imagine). Aici mai poti afisa:

  • dovezi sociale
  • numar de telefon
  • pop-up pentru recuperare cos
  • dovezi de incredere
  • plati online
  • garantii
  • transportatorul
  • butoane CTA (Finalizare comanda/Trimite comanda acum, etc.) – sa iasa bine in evidenta 

Atentie cu optiunea de voucher de reducere. Daca nu folosesti foarte intens aceasta strategie de vanzare, nu o evidentia prea tare.  Rezuma-te la afisarea unui text. Deoarece oamenii vor iesi din site pentru a cauta un cod de reducere si ii poti pierde.

Daca exista intentie de exit, poti folosi un pop-up cu recuperare cos si sa oferi o reducere care se aplica in mod automat. Daca utilizatorul este autentificat si totusi abandoneaza cosul, poti sa setezi un e-mail de recuperare cos la un interval stabilit de tine (de ex., dupa 30 de minute) alaturi de un mesaj de stoc limitat.

7. Pagina Despre noi/Cookies/Termeni si conditii.

Si lista poate continua cu: Livrare/Cum platesc/Retur/Contact. In pagina Despre noi/Contact poti folosi poze cu tine sau cu echipa, de la evenimente etc. Acestea vor da mai multa incredere vizitatorilor tai. Gandeste-te ca sunt 12-13 milioane de cumparatori pe Internet, in Romania, si nu toata lumea te cunoaste. Indiferent cat marketing vei face, mereu vor exista persoane noi care nu te cunosc si care au nevoie de dovezi de incredere sa cumpere produsele tale.

8. Dovezi de credibilitate.

Poti afisa:

  • logo-uri de la companiile care iti protejeaza site-ul 
  • SSL
  • cluburi de business (daca faci parte din ele)
  • aplicatii
  • testimoniale – sunt foarte importante; foloseste si poze, nu trebuie sa fie perfecte
  • printscreen-uri cu recenzii din Googl/Facebook

Daca esti pe Gomag, activeaza GoBot-ul pentru cerere review-uri, sau poti sa folosesti aplicatii de la parti terte.

9. Optimizarea bannerelelor.

Este recomandabil sa adaugi si sloganul brandului tau in banner, acel USP (unique selling point) si sa ii spui clientului ce are de castigat cand cumpara de la tine, dar si ce poate cumpara de pe site-ul tau. Poti face aceste lucruri folosindu-te de un banner mare si/sau sa completezi mesajul cu hero images – 3 bannere mai mici sub cel principal care duc spre produse vedeta/categorii/oferte/landing page-uri etc.

Asigura-te ca folosesti acelasi mesaj vizual (+ culori) in toate campaniile de comunicare: site, postari social media, Facebook Ads, Google Ads, remarketing, cover pagina Facebook, newsletter.

10. Crearea senzatiei de urgentare.

Poti sa stabilesti cronometre evergreen sau landing page-uri unde poti atentiona utilizatorii ca ofertele tale expira. In Facebook Ads poti afisa pe o dunga finuta ca stocul este limitat sau ca expira in curand.

Te sfatuiesc sa folosesti si un Hello bar, iar background-ul de la cronometru sa fie in aceeasi culoare. Poti schimba culorile de la verde la rosu (pentru urgentare). FOMO functioneaza, vedem asta in campaniile de Black Friday, de exemplu, dar iti recomand sa ramai mereu in zona etica.

11. Transformarea utilizatorilor in contacte.

Dupa listele de remarketing, adresele de e-mail sunt urmatorul bun pe care trebuie sa-l obtii. Aici iti recomand sa incepi strategia de marketing cu o prelansare (magazin/ campanie). Foloseste un landing page pentru a anunta acest lucru si pentru a capta adrese de e-mail catre care sa trimiti ulterior newslettere.

Poti sa folosesti si exit pop-up-uri. Aici e util sa gasesti o intrebare la care utilizatorul sa iti raspunda cu daMai poti face si funnel pe blog, sa folosesti continutul pentru a genera vanzari. De exemplu, daca vinzi ingrediente pentru mancare, poti posta pe blog sfaturi despre cum sa faci mancare/retete. Acolo afisezi un pop-up cu abonare la newsletter, cu oferte cu reduceri la ingredientele necesare pentru prepararea retetei.

12. Viteza de incarcare.

Aici poti sa folosesti Google Page Speed Insights. Retine doar ca Google obisnuieste sa schimbe in permanenta altgoritmii prin care se face notarea respectiva, iar acest lucru te poate incurca. Te poti uita in paginile magazinului tau si sa vezi ce iti ingreuneaza timpul de incarcare (coduri, bannere, imagini).

13. Recuperare cos.

Poti sa folosesti campanii de remarketing (prin Facebook si Google) pentru produsele adaugate in cos, dar care nu au ajuns in stadiul de finalizare a comenzii.

Sfat! Gandeste-ti mesajele astfel incat sa nu ii oferi utilizatorului sentimentul ca este urmarit. De exemplu, daca vinzi scule, poti sa intrebi: „Mai ai de lucru in casa? Vezi ca trusa ta de scule e la noi”.

14. Analiza comportamentului oamenilor in site.

rapoarte analytics

Analytics iti ofera informatii despre traficul nou si traficul revenit in site-ul tau. Ce poti sa vezi:

  • audiente – daca audienta de pe traficul nou are aceleasi interese sau ce diferente sunt intre audienta noua si traficul revenit
  • produsele care au cel mai mare exit page 
  • produsele adaugate in cos (scumpe/ieftine/ce brand)

Mai mult, poti sa vezi de ce ies oamenii din site – pune intrebari (preturi prea mari/timp de incarcare/descrieri produse, etc.). Aici te ajuta OmniconvertDaca folosesti Hotjar, poti sa vezi unde dau oamenii scroll in site/pe ce zone dau click/pe ce cuvinte etc.

Dupa ce ai invatat aceste lucruri din site, inseamna ca incepi sa intelegi mai bine comportamentul utilizatorilor tai si vei putea sa iti adaptezi campaniile de marketing in consecinta. Citeste si: Foloseste Hotjar pentru a-ti creste vanzarile online [Video].

15. Strategia de marketing.

Daca ai facut lucrurile de mai sus si nimic nu a functionat, poate ca nu traficul este problema, ci strategia ta de marketing. Te sfatuiesc sa cauti sa iti intelegi cat mai bine produsul pe care il vinzi si cum schimba el viata clientilor. Mai mult, foloseste-te de canalele potrivite pentru a-ti comunica oferta (in unele cazuri, toate canalele sunt utile). Si cel mai important: castiga increderea oamenilor.

Daca esti curios sa afli mai multe informatii si sfaturi practice despre vanzarile online si marketing online, iti recomand sa citesti cartea eCommerce no Bull$#!t

Inca nu vinzi cu Gomag? Testeaza platforma in mod gratuit pentru 15 zile si descopera cum te ajuta practic sa vinzi online, mai repede si mai comod decat o fac ceilalti!

Leave a reply