Web Ventures: +123% tranzactii via Facebook Ads, de Valentine’s Day, pentru un client din zona Beauty (studiu de caz)
Agentia Web Ventures ne-a impartasit un studiu de caz recent, apropo de un client din zona de Beauty si o serie de best practices identificate echipa lor de strategisti digitali, pentru a implementa campanii scurte (tip „flash sale”), via Facebook Ads. Web Ventures este specializata in optimizarea selectiei canalelor de comunicare online, cu scopul de a reduce cat mai mult posibil costul/cerere de oferta.
In luna februarie (si chiar mare parte din ianuarie), licitarea pentru a te afisa cu ad-uri pe Facebook devine din ce in ce mai competitiva, iar agresivitatea competitiei pe placement-uri creste, explica Ioana Francisco (Facebook Ads Strategist in echipa Web Ventures). De regula, este recomandat ca in anticiparea Valentine’s Day sa pregatesti terenul investind cu 20% mai mult buget in campanii, pentru a genera awareness si o baza cat mai mare de potentiali clienti, targetabili ulterior in campanii bine tintite de retargeting si retargeting dinamic. Bineinteles, nu in toate cazurile iti permiti sa maresti bugetele sau sa implementezi campanii pentru Ziua Indragostitilor incepand din ianuarie si exista cazuri punctuale in care trebuie sa promovezi o oferta pe termen scurt.
In cazul Web Ventures, pentru a promova oferta speciala de Valentine’s Day a unui client din zona de Beauty, au activat o campanie de 3 zile, exact in „ochiul furtunii” (pe 14 februarie), cu rezultate profitabile. Comparativ cu o campanie similara (din punct de vedere al structurii ofertei comerciale) care a rulat in acelasi timp, cea setata de agentie a generat cu 123,07% mai multe tranzactii, avand un buget cu 50% mai mare. De asemenea, tranzactiile generate au avut un cost per conversie cu 42,57% mai mic.
Cele 3 aspecte principale pe care agentia le are in vedere, cand seteaza o campanie de scurta durata:
- Audientele. De cele mai multe ori, ad-urile nu vor avea sansa sa iasa din etapa de learning intr-o campanie de 3-4 zile, asa ca trebuie sa te asiguri ca nu-i dai algoritmului un traseu mai lung de parcurs pana la audienta cu cel mai mare potential. Asadar, trebuie sa iei cele mai performante audiente si sa le „slefuiesti”, prin excluderi. In cazul de fata, prin prisma ofertei disponibile, a fost important sa excluda utilizatorii care au convertit in trecutul apropiat, din campaniile de retargeting, si vizitatorii site-ului, din campaniile pe audiente complet noi.
- Tipul de conversie. Pentru campaniile orientate catre conversii, specialistii obisnuiesc sa seteze obiective evenimente de tip Purchase sau Add to Cart. Daca oferta comerciala este buna si daca site-ul/landing page-ul este proiectat pentru o experienta de shopping cat mai usoara, pentru unele audiente merita sa optimizezi pentru link clicks sau landing page views, crescand sansele sa te afisezi cu costuri mici, in perioade foarte competitive.
- Ad creative. Tot pentru a ajuta algoritmul sa aiba o etapa de learning cat mai scurta si stabila, este important sa alegi un format de ad care, pe langa impactul vizual, sa cuprinda cat mai multe dintre produsele aflate in promotia respectiva sau sa explice cat mai bine conditiile de valabilitate ale ofertei. Asadar, pentru evidentierea produselor, poti apela la ad-uri de tip Carousel sau Collection, iar daca promotia implica aplicarea unui cod de produs, merita sa implementezi ad-uri de tip oferta, in care se va afisa clar si valabilitatea ei. Astfel, vei crea astfel un element de urgenta in procesul de impulsionare a achizitiei. Pentru a prezenta produsele intr-un mod interactiv, Web Ventures recomanda si folosirea unor ad-uri de tip video, care pot fi construite usor prin intermediul platformei. Acestea genereaza mai mult engagement cu produsele si brand-ul in cauza si aduc un plus de vizibilitate si interactivitate campaniei. Se pot folosi fie imagini cu produsele, pe care sa le animezi cu template-urile Facebook puse la dispozitie de platforma (intr-o diversitate de modele), fie cut-uri din video-urile de prezentare ale produselor, peste care sa adaugi mesaje comerciale in format text, folosindu-te de tool-ul Facebook.
Desigur, cel mai bine este sa testezi optiunile pe care le ai pentru fiecare client in parte, fara sa uiti care este scopul principal al campaniilor setate pe perioade de timp scurte: optimizarea lor, astfel incat sa generezi rezultate echilibrate, pe toata durata de valabilitate a acestora.
Leave a reply