Vinted e retailerul nr. 1 de Fashion in Franta, ca volum de vanzari (raport)
In Franta, in primul trimestru al anului, marketplace-ul second-hand de moda Vinted a vandut cele mai multe piese vestimentare, ca volum, dintre toti retailerii online si offline din tara. Startupul lituanian care valoreaza 5 miliarde € (si care activeaza si in Romania) are 23 de milioane de utilizatori francezi si a vandut mai mult ca Amazon si ca jucatorul local omnichannel Kiabi.
Informatia provine dintr-un sondaj marca French Fashion Institute (IFM), care a analizat vanzarile online si offline de moda. Ecommercenews.eu noteaza ca asta dovedeste acapararea unei portiuni din ce in ce mai mare a pietei de retail catre recommerce (vanzarea pe Internet a produselor la mana a doua). In mod surprizator, gigantii e-commerce chinezi Shein si Temu s-au plasat in top abia pe locurile 5, respectiv 24.
Pe de alta parte, conform IFM, atunci cand compari vanzarile digitale de moda cu cele totale (online si offline), Amazon, Shein si Temu detin doar 7% din piata. Cei 3 comercianti au totalizat insa aproape o treime din achizitiile online de Fashion din Q1. In Franta, pe site-urile e-commerce au loc 29,4% dintre vanzarile de imbracaminte.
Anul trecut, piata recommerce din Europa a valorat 94 de miliarde €; pana in 2027, estimarile spun ca va creste cu 14%. Iar in Franta, 10,9% dintre toate vanzarile de produsele vestimentare sunt second-hand; in randul consumatorilor tineri (18-34 de ani), procentul este si mai mare – 16,3%.
Leave a reply