Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Tips-uri Shopify: secrete competitive de pret

Pentru multi comercianti online debutanti, Shopify este alegerea la indemana: platforma e usor de folosit, deci oricine poate sa isi realizeze magazinul virtual in doar cateva minute. Poti folosi template-urile lor usor de customizat si poti introduce produse in platforma simplu de tot. Pe scurt, daca esti la inceput in e-commerce, poti alege cu incredere Shopify.

Cu toate acestea, multi vanzatori au probleme cand vine vorba despre pretul produselor proprii. Chiar daca Shopify te ajuta sa introduci usor preturile de produs, nu iti indica si ce preturi trebuie sa pui. Exista numeroase tipuri de software competitiv care aduna date pe aceasta tema si, daca esti la inceput de drum, retine ca pretul corect face diferenta intre un e-shop profitabil si unul care merge in pierdere. In acest articol, vom analiza cum isi stabilesc de obicei preturile proprietarii de magazine virtuale pe Shopify si cum poti face si tu asta mult mai usor.

Preturi bazate pe profit – cat profit vrei sa ai?

Una dintre cele mai des intalnite modalitati de a-ti stabili pretul este sa calculezi cat te costa sa cumperi produsul si ce profit vrei sa faci. Daca aceste cifre sunt de 5 $ fiecare, atunci pretul trebuie sa fie 10 $. Dar comerciantii Shopify uita sa ia in considerare la calcul si celelalte costuri pe care le presupune vanzarea.

De exemplu, chiar daca Shopify poate fi folosit gratuit timp de 14 zile, pachetul de baza  te va costa 29 $/luna, iar cel avansat – 299 $/luna.

Pachetul pe care il alegi va depinde mult de ce speri sa obtii cu magazinul tau Shopify si ce optiuni avansate vrei sa folosesti in el. Prin urmare, costurile afacerii nu se reduc doar la cat costa importul/fabricarea produselor. Nu uiita de:

  • cati bani vrei sa primesti pentru munca ta in cadrul magazinului; daca tot profitul e reinvestit in afacere, nu castigi nimic
  • cat te va costa ambalarea produselor; daca nu faci drop shipping, le vei ambala pe banii tai (sau vei plati pe altcineva sa o faca)

Nu uita de livrare si retururi

Cand ai adunat toate costurile initiale de productie si coordonare a magazinului tau virtual, nu uita de un element crucial, pentru a nu avea probleme mai tarziu: livrarea si retururile.

Un utilizator Shopify a patit-o pe propria piele, invatand cat de mult afecteaza livrarea marja de profit totala: desi avea o multime de comenzi si afacerea mergea bine, nu si-a dat seama ca gresise calculul legat de costurile de livrare. Chiar daca oferi livrare gratuita clientilor, pe tine asta te costa bani si trebuie a calculezi bine exact cati (mai ales daca livrezi si peste hotare). Majoritatea costurilor de livrarea tin cont de greutate, deci masoara si cantareste bine fiecare produs. In plus, gandeste-te ca vor fi clienti care vor cumpara mai mult de 1 produs, deci chiar daca taxa de livrare e de 2,99 $ pentru fiecare produs individual, daca cineva cumpara 4 sau chiar 50 de produse, vor plati tot 2,99 $? Pentru ca pe tine livrarea lor nu te va costa doar atat!

Din fericire, Shopify are un feature care iti permite sa iti setezi un prag, de la care clientii primesc livrare gratuita.

Competitorii

Daca ai calculat toate costurile de productie, administrare a magazinului si livrare, atunci nu uita de competitori: chiar daca te asiguri ca pretul produselor tale are in vedere toate costurile afacerii si profitul dorit, nu vei vinde niciodata daca adversarii tai pe aceeasi piata vand mai ieftin aceleasi produse. De ce pot adversarii tai de pe piata cere un pret mai mic? Poate au un contract mai avantajos cu furnizorii; poate vand in pierdere acel produs peentru a stimula vanzarile altor produse mai profitabile. Motivele pot fi diverse, dar – indiferent de ele – tu trebuie sa le monitorizezi preturile, pentru a te asigura ca ale tale sunt competitive.

Dar ce faci daca ai sute de competitori pe piata si sute de produse proprii, cumpoti tine pasul cu schimbarile preturilor? Cat de des ar trebui sa verifici aceste preturi? Si ce te faci daca le-ai verificat, ti-ai modificat preturile proprii si apoi te trezesti ca si ceilalti le-au schimbat iar pe ale lor?

Sa analizam un exemplu: daca ai vinde sticle de apa, ai descoperi cu o cautare Google ca exista 350.000.000 de rezultate in domeniu. Ar fi imposibil de monitorizat toate aceste produse! Si 20 dintre ele ar fi dificil de urmarit ca pret, pentru ca ar trebui sa intri pe fiecare site zilnic, nestiind cand si daca va schimba unul dintre ele pretul. Asta inseamna ore in care te-ai putea concentra pe cresterea afacerii tale. Solutia? O aplicatie Shopify!

Foloseste o aplicatie Shopify

Unul dintre cele mai bune modalitati de a ramane competitiv pe Shopify este sa stii constant ce preturi au ceilalti si sa le modifici pe ale tale in functie de asta. Astfel, preturile tale vor fi mereu profitabile pentru tine, iar clientii tai vor avea de castigat. Am stabilit deja ca a face asta manual iti mananca timpul, deci de ce sa nu folosesti una dintre numeroasele aplicatii de pret Shopify care fac asta pentru tine, care iti permit sa automatizezi strategia de modificare a preturilor. Aplicatiile monitorizeaza preturile vechi si actuale ale celorlalti de pe piata si seteaza cel mai bun pret, in functie de date reale. Cu un website de monitorizare a preturilor scoti din schema estimarile si mergi la sigur.

Concluzii

E usor sa iti setezi un magazin pe Shopify. Dar sa ai un magazin profitabil pe Shopify nu mai e la fel de usor. Odata ce ai stabilit pretul minim de vanzare necesar profitului, e timpul sa lasi schimbarile de pret pe seama unei aplicatii. Folosind-o, aplici in cel mai bun mod informatiile legate de competitori pe care le detii si au un avantaj unic care iti va permite sa devii liderul preturilor pe piata pe care activezi. Incearca aplicatia de Shopify Prisync chiar acum!

Leave a reply