Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Complice.ro

Complice.ro a aparut in mediul e-commerce romanesc in decembrie 2015, si a mai „suferit” modificari importante pana in august 2016, cand s-a inceput promovarea prin AdWords, ne-a povestit Oana Pascu (foto, Fondator Complice.ro). Site-ul vinde cadouri experientiale pentru doamne, domni, cupluri, copii, parteneri de afaceri si mediul corporate, care pot fi alese si in functie de sarbatorile importante din an, dar si in functie de tipul de experienta (culturala, de dezvoltare personala, etc.). Descoperiti mai jos cat de devreme i-a venit ideea de business, de unde a facut rost de fonduri si care sunt cele mai importante momente de sarbatoare pentru care fac pe complicii si ofera cadouri memorabile.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Oana Pascu: Reflecta cel mai bine rolul nostru – acela de complice pentru cei care doresc sa daruiasca ceva surprinzator, emotii pozitive si memorabile celor dragi. A fost o inspiratie de moment, in contextul in care am dorit ceva inedit, creativ, surprinzator (ca business-ul in sine) si care sa aiba intelesuri similare in mai multe limbi.

De unde ti-a venit ideea de business?
Ideea de a fi consultant pentru altii in alegerea cadourilor o aveam inca din anii facultatii, insa pe vremea aceea, acum 20 de ani, mi se parea o iluzie. Daca stau sa ma gandesc acum, cred ca era intr-adevar o iluzie, publicul nu era pregatit, iar implementarea fara puterea actuala a Internet-ului cred ca ar fi fost aproape de imposibil.

Ai vreun model in domeniu?
Nu as spune ca am un model, insa ma inspir din business-uri similare, mult mai dezvoltate in Vest (Marea Britanie, Franta, Canada, etc), dar si din alte industrii, de unde putem tot timpul sa imprumutam idei bune.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere?
Dorinta de a contribui in mod relevant la fericirea celor din jur (prin „complicitatea” noastra, contribuim la satisfactia resimtita de clientii nostri atunci cand daruiesc, dar si la clipele de fericire, surpriza, entuziasm, emotie resimtite de cei care primesc cadourile complice), dorinta de a construi ceva prin propriile forte si a merge pe drumul meu.

Ai pornit la drum singura?
Oficial – da, sunt singurul owner al business-ului; in realitate, am avut alaturi familia care m-a ajutat sa pot imbina rolul de mama din viata personala cu rolul din viata de business, prieteni si apropiati care m-au sustinut, incurajat, si ajutat cu recomandari sau idei, parteneri care si-au asumat rolul de „complice” si care implementeaza surprizele propuse de noi clientilor.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Cea mai mare parte din ceea ce stiu astazi se datoreaza experientei mele acumulate in cei 15 ani de corporatie, unde am avut sansa de a-mi exersa mai mereu spiritul antreprenorial, iar in ultimii 3 ani sa coordonez si un canal de parteneri pentru vanzarile indirecte, ceea ce m-a apropiat mai mult de zona antreprenoriala din Romania. In rest, functioneaza foarte mult principul „vazand si facand” si inspiratia primita de la ceilalti antreprenori din jurul meu.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am avut sansa sa beneficiez de un salariu cu mult peste media din Romania si peste cel necesar nivelului meu de trai de la acel moment. Actiunea de a economisi insa i se datoreaza partenerului meu, care m-a stimulat sa merg in aceasta directie, primul pas fiind sa ne facem o casa a noastra; apoi, odata dobandit comportamentul, totul a fost o urmare normala.

Ai investit mult?
Nu stiu daca este mult sau putin, cred ca depinde daca dispui sau nu de acea suma de bani. Initial am investit aproximativ 5.000 € in site, identitate vizuala, birou etc. Apoi promovarea a reprezentat principala investitie. In total, am investit aproximativ  18.000 € din fondurile personale.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum?
Intotdeauna exista dificultati care apar si ar fi si plictisitor altfel :). Nu mi se pare ca au existat bariere majore, cred ca cele mai importante bariere stau in convingerile noastre si in lipsa knowledge-ului sau a experientei. Dar toate barierele pe care le intalnesti fac parte din „on the job training”, din acel proces de invatare si dezvoltare experientiala.

Cum le-ai depasit?
Cu perseverenta si uneori cu incapatanare. De multe ori, cu ajutorul cuiva care a avut incredere in acest business.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Cred ca satisfactia de a avea succes (dupa definitia pe care o are fiecare pentru sine) ca antreprenor va fi totdeauna mai profunda decat cea resimtita ca angajat. Ideea ca ai creat de la zero ceva de valoare, care este dorit si apreciat, care are un scop si un sens, dupa chipul si asemanarea ta, te motiveaza foarte tare. Pe de alta parte, riscul pe care si-l asuma un antreprenor (si nu ma refer doar la cel material) este cu mult mai mare decat riscul pe care ti-l asumi in calitate de angajat unde, oricum ar fi, ai o raspundere limitata. Un alt avantaj important pentru mine este posibilitatea de a-mi organiza timpul dupa cum doresc si am nevoie pentru a-mi acomoda viata persoanala si a-i acorda cat de mult se poate din prioritatea pe care o merita. Desigur ca viata de antreprenor, pentru mine cel putin, a venit si cu niste setback-uri: lipsa de predictibilitate este de departe cel mai inconfortabil.

Care este publicul tinta al site-ului?
Clientii Complice sunt in general oameni ocupati, cu multe responsabilitati impartite intre business si viata personala, dar care isi doresc foarte mult sa daruiasca ceva inedit, sa se diferentieze atunci cand ofera un cadou, sa marcheze intr-un mod memorabil un moment important din viata celor din jur. Si atunci apeleaza la un complice pentru inspiratie si/sau pentru organizare/implementare. De obicei vorbim de antreprenori sau oameni cu pozitii importante in companii multinationale, cu venituri peste medie. Daca vorbim de persoane fizice, cele mai importante momente pentru care clientii isi doresc sa ofere cadouri memorabile sunt zilele de nastere (mai ales la praguri importante – 14 ani, 18 ani, 25 ani, 30 ani, 40 ani, etc.), de Paste, Craciun, cu ocazia nuntii sau a aniversarii relatiei. In mediul corporate, cel mai frecvent se ofera cadouri clientilor si partenerilor de Craciun, 1/8 Martie si de Paste (cateva firme ofera partenerilor cadouri chiar si cu ocazia zilelor de nastere), iar pentru angajati, in afara de evenimentele anterioare, de zile de nastere sau ca premii/recompense in diferite programe de incentive, reward & recognition. Undeva la intersectia celor doua zone sunt cadourile facute la birou, intre colegi, de ziua de nastere sau cand cineva pleaca din cadrul colectivului; sunt acele cazuri in care toata lumea contribuie cu bani si apoi cineva mai implicat sau mai norocos trebuie sa se duca si sa cumpere ceva cu banii stransi, desi mai are o gramada de alte task-uri de indeplinit si poate chiar se afla intr-un moment fara inspiratie (uneori alegand pana la urma sa ii dea direct banii sarbatoritului). In aceste cazuri noi preluam cu mare placere aceasta responsabilitate, facem un mic profil al sarbatoritului cu ajutorul colegilor si venim cu cateva propuneri in bugetul strans, iar apoi ne ocupam de restul implementarii. Pentru noi, pana acum, cele mai importante momente au fost zilele de nastere si Craciunul.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
As spune ca nu „trebuie”, imi place sa cred ca „va fi convins” :). In primul rand, pentru ca gaseste o varietate foarte mare de experiente, care acopera o gramada de preferinte, gusturi, subiecte, care surprind si creeaza amintiri de neuitat. Apoi pentru ca are certitudinea ca partenerii care vor oferi acele experiente au trecut de un proces consistent de selectie si sunt deja testati si validati. Si, nu in ultimul timp, pentru ca beneficiaza de consilierea si de expertiza noastra, putand sa venim cu propuneri 100% personalizate, avand „peace of mind”-ul ca totul se va intampla conform planului.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata serviciilor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Ne diferentiem prin consultanta oferita clientilor pentru a face un cadou memorabil si prin ideile de pachete (de exemplu, autobiografia), respectiv prin parteneriatele pe care le-am facut (precum cele cu celebritati). De asemenea, ne diferentiem prin faptul ca oferim in segmentul corporate solutii creative de incentivare pentru generarea unor comportamente dorite (de exemplu, cresterea performantei) si solutii de activitati creative corporate dedicate managerilor care vor sa aiba echipe unite, eficiente si performante. Ne mandrim cu:

  • experiente inedite, multi-experiente concept in portofoliu (impachetam mai multe experiente, de la mai multi furnizori, sub un anumit concept; de exemplu, cadou pentru ea, daca ii place ciocolata: un atelier privat de praline + un tratament SPA luxuriant pe baza de ciocolata)
  • experiente unice in portofoliu (experienta in simulator Airbus A320 non-comercial, folosit doar de piloti)
  • experiente cu celebritati (Andrei Rosu, Victor Hanescu, Marian Dragulescu, Alex Ciocan, Alex Filip, etc.)
  • posibilitatea de schimba o experienta primita in dar cu alta experienta mai atractiva

De unde va cumparati pachetele de servicii?
Avem parteneri-complici foarte creativi, atent selectionati, care pun pe primul loc experienta oferita clientului final.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Magazinul online si vanzari directe.

Cati angajati aveti?
Echipa are 4 colaboratori (customer & partners service, Pr & Communication, online, contabilitate).

Cum va merge in perioada asta?
Este o perioada destul de plina, marcata de evenimente succesive (Valentine’s Day, 1 Martie, 8 Martie, Paste) relevante atat in plan personal, cat si de business. In plus, este o perioada cu destul de multe celebrari ale zilelor de nastere, precum si o perioada foarte plina cu evenimente de business – situatii pentru care noi oferim solutii targetate si personalizate. Inca suntem la un nivel la care eu spun ca ar putea sa mearga si mai bine, adica avem capacitatea, in formula actuala, de a mai asimila cresteri de volume :).

Ati participat la Black Friday 2018?
Da, am avut 4 produse cu reducere de pana la 50%.

Cum si unde va promovati site-ul?
In primul rand, vrem ne cream piata prin promovarea ideii de cadou experiential, sa afle cat mai multi oameni de faptul ca pot darui si altceva decat cadourile traditionale de care, de multe ori, nici nu avem nevoie, nici nu aduc ceva in plus in viata noastra si foarte rar sunt memorabile. In acest scop, folosim Google AdWords, Facebook Ads, platforma Benefit online, site-uri de lifestyle sau business news.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Desigur :), a fost lansata inainte de a fi live site-ul. O administram in-house, avem campanii platite in momente-cheie, nu permanent. Pentru noi nu functioneaza ca si canal de vanzare (tinand cont, probabil, si de valoarea ridicata a cosului mediu), dar functioneaza foarte bine ca si canal de awareness si promovare.

Aveti versiune de mobile?
Nu avem aplicatie, dar site-ul este mobile responsive.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Estimam o crestere de +50%, aproximativ 150.000 €.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Noi tinem costurile foarte atent sub control si nu cred ca in acest moment mai putem optimiza mare lucru din costuri.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Site-ul in sine este o provocare pentru ca dorim sa fie usor de utilizat si lucram permanent la imbunatatirea sa. Luam in calcul inclusiv o refacere a lui. In rest, principala noastra provocare este cum il promovam, cum ajungem ca fiecare client din segmentul nostru sa stie ca poate apela la un complice si la cadouri experientiale.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Certitudinea livrarii atunci cand este momentul, nu cu o zi mai devreme de ziua de nastere sau cu o zi mai tarziu decat aniversarea casatoriei, etc. Incercam sa ne luam marje de siguranta si chiar am schimbat providerul.

Leave a reply