Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Tinerii si abandonul cosurilor e-commerce, in pandemia COVID-19

Inainte de pandemia COVID-19, window shopping-ul (plimbarea prin magazine, fara intentia de a cumpara) era ceva comun in randul tinerilor. Dupa inchiderea magazinelor fizice, acest obicei s-a mutat online, iar tinerii isi umplu din ce in ce mai des cosurile virtuale de cumparaturi doar pentru a le abandona, la finalul sesiunii de shopping virtual, scrie cnbc.com, care a stat de vorba despre asta, cu o serie de vanzatori e-commerce si tineri consumatori.

Tendinta cosurilor online abandonate nu este noua, dar este in crestere in pandemie. In iunie 2020, Today scria datele de la inceputul pandemiei aratau o crestere a ratei de abadon a cosurilor de 94,4%, comparativ cu 85,1%, in iunie 2019 (ceea ce inseamna miliarde de dolari pierdute), conform datelor platformei Amperity. Lumea vrea sa simta ca se afla la cumparaturi (desi e acasa, pe canapea), dar nu e la fel de dornica sa-si si cheltuiasca banii (cum era inainte de pandemie). Consumatorii folosesc cosurile e-commerce pe post de terapie, pentru a pierde timpul cat stau inchisi in casa, pentru a inlocui plimbarea saptamanala prin mall si orele pierdute dand scroll pe social media. Psihologii noteaza ca adaugarea unui produs in cos vine la pachet cu eliberarea de dopamina (creierul anticipeaza recompensa potentiala), ceea ce determina consumatorul sa repete acest comportament. In plus, cautarea online te detaseaza de restul problemelor zilnice, iar grijile acumulate in timpul pandemiei trec pe planul secund.

Desigur, ideea de a face scrolling online (fara intentia de a cumpara) nu este neaparat nociva pentru retailerii digitali: acestia pot apela la e-mail-uri de tip reminder trimise acestor potentiali clienti ori la reclame targetate (de tipul „Ai uitat ceva in cos”), pentru a-i converti. In plus, trebuie sa inteleaga ca nu toate cosurile abandonate inseamna acelasi lucru pentru cconsumatori: unii le folosesc pe post de wishlist-uri, remindere sau liste de pret, pe care le compara apoi cu cele de la alti retaileri.

Leave a reply