Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

SUA: poate comertul electronic sa salveze retail-ul?

Asta se intreaba entrepreneur.com, notand ca, in SUA, vanzarile cu amanuntul au fost afectate masiv de pandemia COVID-19: inchiderea magazinelor fizice a falimentat multi retaileri mari (ca Neiman Marcus, JCPenney sau J. Crew), iar 60% dintre afacerile care si-au inchis usile in timpul crizei nu le-au mai redeschis (printre le aflandu-se si 48% dintre magazinele de retail), conform unui report Yelp.

In acelasi timp, pandemia a impulsionat comertul electronic: in luna iunie, un studiu Adobe Anaytics nota ca aceasta a accelerat cu 4-6 ani dezvoltarea e-commerce-ului american, iar o cercetare din luna octombrie noteaza ca trei sferturi dintre consumatori au incercat un brand sau o metoda noua de cumparare de la inceputul pandemiei, majoritatea avand de gand sa faca la fel si in continuare. Dar Internetul nu poate salva retail-ul de unul singur: companiile trebuie sa integreze in experienta de cumparare aspectele digital, fizic si social ale shopping-ului, pentru a multumi majoritatea clientilor.

Prezenta online a fost vitala retailerilor, in ultimele luni: restaurantele s-au mutat pe Internet, clientii au incercat aplicatii noi. Iar cei care vor in continuare sa atinga materialul unei haine, sa ii vada culoarea pe viu ori sa se aseze intr-un fotoliu pot fi atrasi de magazinele online cu perioade de retur mai mari, clipuri video de „unboxing” de produs si review-uri digitale. In plus, retailerii trebuie sa-si reconstruiasca relatia clientelara, afectata de pandemie, sa fie de incredere si sa ofere siguranta.

Best Buy, de exemplu, si-a pastrat in jur de 80% din vanzarile din 2019, datorita faptului ca si-a coordonat prezenta digitala, fizica si sociala: a lansat un app prin care clientii puteau fi ajutati live de consultanti si puteau face programari; a legat inventarul din depozite si din magazine, pentru ca acestea din urma sa poata trimite comenzile direct clientilor din apropiere; a angajat consultanti in magazinele fizice, pentru a ajuta clientii sa testeze produsele acolo si apoi sa le cumpere pe Internet; a oferit consultanta gratuita acasa la clienti.

Comentariu ( 1 )

  1. In SUA comertul electronic a cam omorat retailul, vezi cazul Amazon. Nu vreau sa fiu inteles gresit, nu sunt impotriva comertului electronic, dimpotriva, dar Amazon pe termen lung cred ca mai rau face industriei retailului si pretul il vom plati noi, consumatorii, cand nu va mai exista niciun fel de concurenta si vom plati pretul impus de Amazon.

Leave a reply