SUA: COVID-19 a accelerat cu 4-6 ani dezvoltarea e-commerce (raport)
Pandemia COVID-19 a accelerat masiv dezvoltarea comertului online american: doar in luna mai, sumele cheltuite pe Internet au crescut cu 77% fata de 2019, ajungand la 82,5 miliarde $, a descoperit studiul Adobe Anaytics „2020 Digital Economy Index”. Raportul a analizat peste 100 de milioane de vanzari individuale de produse, 80 din primii 100 retailerii americani si peste 1 trilion de tranzactii procesate (dar a chestionat si 1.081 consumatori americani de pese 18 ani).
Conform datelor Adobe, pentru a ajunge la acest nivel de cheltuieli online, ar fi fost necesari 4-6 ani de crestere, in ritmul din ultimii ani. Comparativ, in sezonul de Sarbatori 2019 (noiembrie-decembrie), cresterea a fost de 13% YoY, inregistrandu-se vanzari de 142,5 miliarde $.
Alte date relevante din raport:
- e-commerce-ul a crescut cu 52 miliarde $ de la inceptul pandemiei, americanii facand o mare parte din cumparaturi pe Internet
- dupa ce anul trecut, de Ziua Eroilor s-au cheltuit putin peste 2 miliarde $, anul acesta, pe 25 mai 2020, suma a fost de 3,5 miliarde $ (o crestere de 63% YoY)
- comertul mobile a crescut si el – numarul de produse cumparate pe smartphone-uri a fost mai mare cu 10% in mai, comparativ cu ianuarie, dezi izolarea la domiciliu le-a permis consumatorilor sa-si foloseasca desktop-urile
- numarul de comenzi achizitionate online si ridicate din magazinele fizice a crescut cu 195% YoY, in mai, 23% dintre persoanele intervievate spunand ca prefera acest tip de livrare
- comenzi de alimente online – dupa cresteri considerabile in martie si aprilie, in mai, pe masura ce magazinele au inceput sa se redeschida, numarul mediu de vanzari zilnice a scazut cu 14%
- electronice – vanzarile zilnice au crescut cu 11%, in mai
- imbracamintea si incaltamintea – vanzarile zilnice au crescut cu 12%, in mai, datorita preturilor mici
- bilete de avion – in mod traditional, biletele de avion sunt cumparate cu 40-50 de zile inaintea datei de plecare, dar lungimea acestei ferestre s-a dublat ca durata in martie si aprilie, din cauza pandemiei; numarul de bilete cumparate s-a triplat la final de mai, comparativ cu inceputul lui aprilie, pe masura ce zborurile s-au stabilizat si americanii si-au recapatat increderea in companiile aeriene
Comentarii ( 4 )
[…] in luna mai a acestui an, vanzarile e-commerce americane atinsesera un total de 82,5 miliarde $ (o accelerare de 4-6 ani in dezvoltarea e-commerce si o crestere 77% YoY); in SUA, peste 50% dintre vanzarile online s-au facut pe 5 site-uri online – Amazon (39%), […]
[…] a unor date de recensamant. De fapt, dezvoltarea e-commerce-ului nu ar fi fost accelerata cu 4-6 ani, ci doar cu 2-3 trimestre (foto […]
[…] pandemia a impulsionat comertul electronic: in luna iunie, un studiu Adobe Anaytics nota ca aceasta a accelerat cu 4-6 ani dezvoltarea e-commerce-ului american, iar o cercetare din luna octombrie noteaza ca trei sferturi dintre consumatori au […]
[…] altii si-au solidificat si mai mult pozitia (ca Amazon si Walmart). In SUA, noul coronavirus a accelerat cu 4-6 ani dezvoltarea comertului online (conform unui studiu marca Adobe Anaytics), 75% dintre membrii Generatiei Y (24-39 de ani) au […]