Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

SUA: marketerii subestimeaza puterea word of mouth si supraestimeaza influencerii (studiu)

Atunci cand strategiile de marketing dau gres, motivul poate fi faptul ca angajatii departamentelor de marketing nu stiu exact ce nu stiu, scrie ecommercetimes.com. De exemplu, canalele traditionale de marketing (ca word of mouth, direct e-mailing si graficele afisate in magazinele fizice) sunt subestimate de marketeri, conform unui raport marca R.R. Donnelley & Sons („The (Un)expected Report. Comparing 2021 consumer expectations to marketer priorities”). Sondajul de opinie a avut un esantion de 250 de marketeri din diverse industrii si 1.000 de consumatori americani.

Studiul a descoperit diferente semnificative intre ce presupun angajatii departamentelor de marketing si ce spun, de fapt, consumatorii ca ii influenteaza apropo, de brand awareness si deciziile de cumpare. Ce a descoperit studiul:

  • aproape o treime dintre consumatori (28%) spun ca word of mouth este metoda lor preferata de a desoperi informatii despre un brand, un produs sau un serviciu, dar doar 4% dintre marketeri au spus ca aceasta metoda e preferata de consumatori; 55% dintre consumatorii chestionati au descoperit (in ultimul an) un brand, un produs sau un serviciu prin intermediul word of mouth, iar 40% chiar au cumparat ceva astfel descoperit (procent mai mare decat in cazul oricarui alt canal!)
  • studiul arata ca word of mouth are un raport mai ridicat de cercetare vs. cumparare (40%) decat social media (30%), reclame online (27%) sau din presa traditionala, de print (16%)
  • marketerii supraestimeaza si puterea platformei Snapchat – 21% dintre ei au spus ca Snapchat e folosit de consumatori pentru a descoperi branduri noi, dar doar 7% dintre consumatori au spus aceasi lucru
  • in mod surprinzator, 82% dintre marketeri cred ca influencerii determina consumatorii sa faca achizitii, dar – in realitate – doar 26% dintre consumatori spun ca sunt astfel influentati
  • 1 din 3 consumatori urmareste brandurile preferate pe Facebook, YouTube si Instagram, iar 41% dintre ei au cumparat ceva in-app pe Facebook (pe Instagram, procentul este de 25%, iar pe Pinterest – de 11%)
  • consumatorii prefera retailerii care au bannere si afise in magazinele fizice, 58% dintre ei spunand ca acestea le influenteaza decizia de cumparare; 8 din 10 prefera sa-si faca achizitiile offline in magazine in care sunt ajutati de semnele existente sa se miste mai eficient si sa evite aglomerarile
  • 51% dintre consumatori s-au declarat mai entuziasmati de mesajele de tip direct e-mail primite in ultimul an, fata de cele din 2020, cei mai pasionati fiind membrii Generatiei Y (65%), urmati de Generatia Z (57%) si Generatia X (53%)

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply