Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Studii: rata de conversie, bugetul de marketing, cat costa un magazin online?

Nu stiu cati dintre cititorii acestui portal educational in ecommerce si marketing digital sunt membri ai comunitatii Magazinelor Online de pe Facebook, grupul Comert Electronic, insa acolo se discuta zilnic probleme din viata de zi cu zi a site-urilor care vand online, orice, produse si/sau servicii.

Au fost mereu discutii despre un benchmark in zona ratei de conversie, si legat de alti indicatori importanti, iar la sugestia colegilor de grup am efectuat un studiu adhoc in breasla comerciantilor online.

Asadar primul studiu – rata de conversie medie de min 0.95% – avg 1.27% – max 1.75% – (fara a avea pretentia unei reprezentativitati la nivel national) a fost efectuat in perioada 04 – 10 februarie 2017 si au raspuns peste 100 de magazine online.

Rugaminte la cei care vor citi acest studiu sa intre si ei sa completeze sondajul. Dupa completare, la final, veti vedea datele sondajului actualizate impreuna cu raspunsul vostru.

0-medie-rata-de-conversie-ecommerce

0.95% – 1.27% -1.75% (min – avg – max) rata de conversie medie
grup comert electronic (48% – RC 0 – 1%, 22% – RC1.1 – 1.5%, 30% peste 1.5%)

Acces la datele brute (cateva imagini) acestui mic studiu aveti aici.

Lista cu rata de conversie medie pe industrie (103 respondenti):

  1. Alimentare si Bauturi, medie ponderata = 7%, 4 magazine, 2 din 4 cu 1.1 – 1.5%, max 20%
  2. Altele, 1 magazin, 0.5%
  3. Articole sportive si Timp liber, medie ponderata = 1.14%, magazine 7, 3 din 7 cu 0 – 0.5%, max 2.5%
  4. Auto, Moto si Utilaje, medie ponderata = 1%, magazine 10, 5 din 10 cu 0 – 0.5%, max 2.5%
  5. Bebelusi, Copii, Jucarii, medie ponderata = 3.11%, magazine 9, 4 din 9 cu 3.1 – 5%, max 5%
  6. Cadouri si Bijuterii, medie ponderata = 0.9%, magazine 10, 5 din 10 cu 0 -0.5%, max 1.5%
  7. Carti, Reviste, Publicatii, Muzica si Film, medie aritmetica = 3%, magazine 2, max 5%,
  8. Casa, Gradina si Unelte, medie ponderata = 1.96%, magazine 13, 5 din 13 cu 0.6 – 1%, max 10%
  9. Fashion, medie ponderata = 2.5%, magazine 23, 8 din 23 cu 0.6 – 1%, 8 din 23 cu 1.1 – 2%, max 21%
  10. Florarii Online, 1 magazin, 1.5%
  11. Health & Beauty, Cosmetice, medie ponderata = 1.69%, magazine 8, 4 din 8 cu 2.1 – 2.5%, max 2.5%
  12. IT&C, Electronice si Electrocasnice, medie ponderata = 1.21%, magazine 7, 3 din 7 cu 0.6 – 1%, max 2%
  13. PetShop, 1 magazin, 1.5%
  14. Servicii, medie ponderata = 4.7%, magazine 5, 2 din 5 cu 0.6 – 1%, max 5%
  15. Turism, 2 magazine, media aritmetica 1.5%, max 2%

Voi reveni cu un update dupa ce se mai strang date.

Al doilea studiu, despre bugetul lunar investit de un magazin online in marketing digital, a plecat de la un comunicat de presa marca ECOMpedia – Cât te costă să-ți faci magazin online și ce trebuie să știi ca să-l lansezi. In acel comunicat de presa vorbeam de bugetul mediu din Romania, buget cheltuit pe promovarea online. Mediile pot sa insele deseori, articolul vrea sa fie un semnal de alarma pentru bugetele austere pe care companiile romanesti din zona comertului online se aloca si discrepanta dintre acest buget si obiectivele prea sus puse.

buget-mediu-marketing-online14 din 31 respondenti <= 500 euro lunar

Ca urmare a acelui comunicat de presa in grup, in comunitatea magazinelor online au inceput discutii, pe care m-am decis sa le alimentez cu un al doilea studiu, la care va invit sa participati si voi. La final, dupa ce veti completa sondajul Ce buget lunar investiti in marketingul online? veti avea acces si la rezultatele respective. Voi face o analiza detaliata dupa terminarea colectarii datelor.

Al treilea studiu, lansat tot in aceste zile de ECOMpedia, tot in grupul de Comert Electronic, este despre suma pe care voi o investiti in programarea propriului magazin online, si va rog sa tineti cont de toate sumele date echipelor de programare dezvoltare pe parcursul primului an de viata al magazinului vostru virtual. Stiu ca mare mult, asa se discuta in grupul de facebook, insa costul mediu in primul an de viata depaseste de multe ori 3000 de euro.

Din acest motiv, colegi de grup mi-au spus ca descurajez tinerii antreprenori in ecommerce, am lansat zilele acestea acest al 3-lea studiu, in care va rog sa participati, si sa imi spuneti care au fost costurile cu programarea pe primele 12 luni de viata ale site-ului vostru de ecommmerce. Tot asa, dupa completare aveti acces la datele introduse pana atunci in sondajul respectiv.

cost-programare-primul-an
9 din 16 respondenti >= 1001 euro in primul an

Voi mai scrie inca doua articole educationale saptamana aceasta, unul despre un alt studiu, mai vechi despre usability si amplasarea principalelor butoane si elemente web intr-un layout de magazin online (inceput in 2009, singurul studiu de acest fel din Romania) si apoi despre webinarul facut in parteneriat cu Gomag.ro, unde am si un film pe youtube, despre Ecuatia Comertului Online – sau despre Eficienta Campaniilor de Online Marketing.

Revin cat de repede cu aceste doua articole.

Cu drag, astept de la voi share si fill la cele 3 studii de mai sus, e nevoie de date in industrie, poate ca aceste sondaje nu sunt cele mai precise, dar veti stii mai multe dupa ce le voi publica, nu uitati ca ECOMpedia si-a propus sa ajute 10.000 de magazine online.

Despre Liviu Taloi

Liviu is Co-Founder of the ECOMpedia.ro project and Community Manager for GPeC (Gala Premiilor e-Commerce - Romanian e-Commerce Award Gala). He has over 15 years of experience in online marketing and 10 years in e-commerce. He was, among other past jobs, PR Manager at eMAG. In 2005, he founded a web consulting company specialized in e-commerce and sites evaluation, Web Audit. He is also speaker at conferences and seminars, especially dedicated to electronic commerce, he write articles and market analysis. Skills: e-commerce, site audit, UX, CRO, Analytics, Online Marketing. Taloi has been selected by Cardinal Path to be a regional trainer of Google Partner Academy Programme in Google Analytics. Taloi has also GAIQ - Google Analytics Individual Qualification certification. Liviu TALOI has worked with online shops as eMAG, MarketOnline, SigmaNET, F64, FashionUP, TAMOS, Kurtmann, ZorileStore, Vexio.ro, MetaphoraBijoux, Gutuie.ro, eMenAtWork, e-commerce platforms & full digital agencies as Content Speed, Shopmania BIZ, Retargeting.biz, online tourism sites as EXIMTUR, Veltravel, he did usability & conversion rate optmization projects as for BCR - sIT Solutions AT Spardat Gmbh, Bitdefender (USA site), SKIN media, he delivered Google Analytics closed&open trainings as for BrainArt, Siniat, ING NN Asigurari de Viata, Google Partner Academy. In recent years, Liviu Taloi provided expert advice to more than 100 Romanian online stores in e-commerce, usability, analytics, conversion rate optimization and online marketing. Many of these online companies are now market leaders in their niche.

Follow Me

Comentariu ( 1 )

  1. […] Sursa: ecompedia.ro/studii-rata-de-conversie-bugetul-de-marketing-cat-costa-un-magazin-online/ […]

Leave a reply