Streams.live, rezultate record apropo de live stream shopping, in Romania
Solutia tehnologica Streams.live anunta – intr-un comunicat de presa – ca a avut rezultate record in campaniile din primele doua saptamani ale lunii noiembrie: peste 150.000 de minute de streaming, urmarite in sesiuni live de comert interactiv, cu branduri renumite, din industrii precum tehnologie, Beauty, Pharma, Fashion si edituri. Rata de conversie click to buy inregistrata in aceste campanii de shopping a fost de 8,5%, cumparatorii petrecand de 3 ori mai mult timp in sesiunea de shopping, decat intr-o campanie digitala clasica.
Solutia de comert online live si interactiv intre brand si client a fost lansata la finalul anului 2020, de catre fintech-ul romanesc Oveit (fondat in 2015, stabilit din 2019 in SUA si axat pe accesul la solutii de marketing si comert experiential). Conceptul transforma cumparaturile online intr-o experienta interactiva, in care cumparatorii comunica direct cu brandurile sau influencerii, afla cum se utilizeaza un produs si il pot achizitiona direct din aplicatie, fara sa paraseasca sesiunea. Shopping-ul via live stream este o optiune care le permite brandurilor sa stabileasca o legatura directa cu audienta (crescand loialitatea consumatorilor) si sa genereze o rata de conversie de 5 ori mai mare decat cea prin comertul traditional.
„La nivel global, piata de live stream shopping ia amploare si se dezvolta de la un an la altul, in contextul dorintei consumatorilor de a face cumparaturi asistate din confortul propriei locuinte. In Romania, fenomenul este inca la inceput, insa asistam la o evolutie pozitiva a acestei piete, dovada fiind multitudinea de branduri care vor sa devina pionieri in adoptarea solutiei, diversitatea sferelor lor de activitate, dar si implicarea din partea clientilor si a persoanelor care urmaresc sesiunea. Astfel, rata de conversie click to buy inregistrata in aceste campanii a fost de 8,5%”, transmite Mihai Manescu (Customer Success Manager, Streams.live).
In SUA, se estimeaza ca, in 2022, veniturile din live stream shopping vor atinge pragul de 20 de miliarde $ (si 55 de miliarde $, in 2025), conform Statista. In China, conform aceleiasi surse, acest tip de cumparaturi digitale este cea obisnuit: anul trecut, piata locala a comertului live a depasit pragul de 318 miliarde $ si se asteapta ca, pana in 2023, sa ajunga la 687 miliarde $.
In Romania, segmentul de Fashion a fost printre primele care au implementat aceasta solutie, mai ales in contextul in care pandemia a limitat accesul consumatorilor in magazinele fizice. „Live shoppingul vine cu avantaje evidente pentru magazinele online, aflandu-se la granita dintre social media, live streaming si e-commerce. Este un fel de teleshopping in social media si vine in ajutorul consumatorului, oferindu-i acestuia posibilitatea de a vedea mai bine produsele, de a le vedea in context, ofera interactivitate cu produsele si asta ajuta foarte mult in experienta de cumparare. In viitor, ma astept ca social commerce sa creasca si ne-am dorit sa fim prezenti de la bun inceput pe acest canal si sa il includem in proiectele noastre recurente”, transmite Raluca Radu (Country Manager ANSWEAR.ro & Fondator MTH Digital).
Leave a reply