40% dintre consumatori vor livrarea comenzilor online in 1-2 zile (sondaj)
Un studiu recent, realizat de Oracle Retail („Retail Shopper Outlook: Consumer Research 2022”), despre obiceiurile de consum la nivel mondial, post-pandemie, noteaza ca 40% dintre consumatori vor sa primeasca produsele comandate online in 1-2 zile. 35% sunt dispusi sa astepte 3-5 zile, iar 11% le vor in aceeasi zi, transmite Oracle Retail, intr-un comunicat de presa. In plus, 43% dintre respondenti au declarat ca livrarea rapida determina adesea de la ce magazin vor cumpara.
Sondajul a fost efectuat pe un esantion de 8.107 de consumatori, din 11 tari (Marea Britanie, Germania, Italia, Franta, Spania, Emiratele Arabe Unite, Australia, China, Brazilia, Mexic si SUA). Ce a mai desoperit studiul amintit:
- in ultimul an, majoritatea respondentilor (68%) si-au facut cumparaturile din magazinele fizice; 51% au facut achizitii online cu livrare la domiciliu, 33% au ales achizitiile online cu ridicare din magazin, 17% au preferat cumparaturile pe Internet livrate la locul de munca si 16% – pe cele digitale livrate intr-un locker/pachetomat
- cand nu vor neaparat sa cumpere ceva (ci doar isi clatesc ochii), consumatorii spun ca un pret foarte bun este principalul lucru care i-ar determina sa achiztioneze un produs (47%), urmat de o reducere speciala (39%)
- 77% dintre consumatori au cumparat deja cadourile de Sarbatori sau vor sa le cumpere mai devreme, pentru gasi articolele pe care le doresc si a avea mai mult timp sa caute oferte
- aproape 55% dintre cumparatori au declarat ca factorii economici actuali ii vor determina sa cheltuiasca mai putin
- 71% ar lua in considerare un plan de finantare, pentru a plati cadourile (25% dintre ei spunand ca nu au folosit niciodata un astfel de plan pana acum)
- 74% vor cauta mai multe oferte si reduceri
- 71% vor compara mai multe preturi online si in magazine
- cadourile cautate in acest an – experiente cu prietenii si familia (30%), calatorii (27%), produse de infrumusetare/ingrijire personala (26%), echipamente electronice/de divertisment si carduri cadou (25%), imbracaminte, jucarii, incaltaminte si articole sportive si echipamente de fitness (24%), decoratiuni pentru casa/mobilier (23%), produse pentru animale de companie (21%), articole de lux (20%), bauturi alcoolice (19%) si NFT-uri sau obiecte de colectie digitale (18%)
- social media (21%) e principalul loc in care consumatorii gasesc cele mai atractive oferte si produse, urmata de e-mail (19%), informatiile din magazine (15%), reclamele de pe Internet (12%) si de pe website-uri (11%)
- cele mai bune platforme de socializare pentru a descoperi oferte/produse sunt Facebook (26%), Instagram (25%), YouTube (15%) si TikTok (14%)
- mai putin de 1% dintre consumatori apeleaza la metavers pentru a descoperi produse noi
- doar 12% dintre consumatori spun ca au cumparat un produs, dupa ce l-au vazut recomandat de un influencer
Comentarii ( 2 )
[…] 40% dintre consumatori vor livrarea comenzilor online in 1-2 zile (sondaj) – ECOMpedia […]
[…] 40% dintre consumatori vor livrarea comenzilor online in 1-2 zile (sondaj) – ECOMpedia https://ecompedia.ro/40-dintre-consumatori-vor-livrarea-comenzilor-online-1-2-zile-sondaj/ […]