Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

5 strategii creative pentru campania ta de marketing online de Paste

Ti-ai pregatit strategia de marketing pentru sarbatorile pascale? Anul acesta, crestinii ortodocsi sarbatoresc Pastele pe 2 mai. Iar acest lucru inseamna ca mai ai la dispozitie foarte, foarte putin timp sa iti pregatesti magazinul online de sarbatoare si… de vanzare. In articolul de astazi gasesti cateva strategii pregatite sa ofere campaniei tale de marketing boost-ul de care are nevoie, pentru ca magazinul tau online sa vanda mai mult si mai eficient.

In mod traditional, marea majoritate a cumparaturilor pentru sarbatorile pascale le facem direct din magazinele fizice. Dar cum lucrurile s-au schimbat, in special in ultimul an, piata cumparaturilor online a crescut in mod semnificativ. Probabil ca o sa iti spui ca acest lucru este valabil pentru magazinele care vand cozonaci, oua de ciocolata sau decoratiuni specifice… ei bine, nimic mai neadevarat.

In mod traditional, Pastele, la fel ca sarbatoarea Craciunului, ofera cadrul potrivit pentru a petrece in familie, dar si pentru a cumpara cadouri pentru cei dragi (mai ales pentru ca este o perioada in care se asteapta si unele reduceri din partea magazinelor). Asadar, daca vei incepe din timp sa iti pregatesti campania de marketing pentru Paste, acest lucru te va ajuta sa iti atingi obiectivele de business mai usor.

Ca veni vorba despre obiective, acum este momentul sa le creionezi si sa stii exact ce speri sa obtii in urma campaniei tale de marketing

Vrei:

  • sa cresti vizibilitatea brandului tau?
  • sa cresti vanzarile pentru anumite produse (stocurile blocate, de exemplu)?
  • sa cresti vanzarile pentru toate produsele din magazin?
  • sa fidelizezi clientii?
  • sa aduci mai multi clienti noi in magazin?
  • sa cresti numarul de urmaritori pe paginile de social media?

Pune pe hartie obiectivele tale concrete deoarece doar asa vei putea aborda o strategie de marketing corecta. Pentru ca, din pacate, nu exista o formula unica de abordare care sa functioneze in toate scenariile prezentate mai sus. Acum, ca stii ce vrei, putem sa mergem mai departe.

Capteaza atentia, analizeaza concurenta

Cum probabil ca ti-ai dat seama, nu esti singurul magazin online care pregateste o campanie de marketing pentru Paste. Asadar, ce face restul din piata? Analizeaza concurenta, ia notite si gandeste-te ce poti face diferit, ce poti oferi in plus si cum poti sa imbunatatesti experienta clientilor tai.

Atentie! Prin diferit nu ma refer la a oferi cele mai mici preturi (nu este profitabil), ci la stabilirea unor servicii pentru clientii tai care sa te pozitioneze mai bine in topul alegerilor lorDe exemplu, poti asigura transport rapid, cadouri in cosul de cumparaturi, ambalare cadou gratuita sau contra cost, etc.

Inainte de toate, hai sa facem putina curatenie in site

Pentru a atrage clientii in magazinul tau si pentru a-i determina sa cumpere, trebuie sa fii pregatit sa oferi o experienta cat mai buna in site. Pentru asta, este indicat sa faci un audit de primavara, iata la ce sa fii atent:

  • Verifica metas-urile/descrierile/imaginile/titlurile/URL-urile – asigura-te ca sunt completate si optimizate cel putin pentru paginile produselor vedeta SI pentru landing page-ul campaniei de Pasti.
  • Adauga dovezi de incredere/credibilitate, precum testimoniale din partea clientilor, garantii sau UGC;
  • Asigura-te ca site-ul tau este optimizat pentru mobil – jumatate dintre cumparaturile online sunt facute de pe telefonul mobil;
  • Adauga posibilitatea cumparaturilor fara cont – traim in secolul vitezei (si al lipsei de rabdare), asadar, simplifica procesul de finalizare comanda pentru cumparaturi rapide;
  • Stabileste produsele vedeta si creeaza un landing page dedicat.

Important! Personalizeaza-ti si paginile de socializare pentru a fi in ton cu site-ul (de exemplu, creeaza un banner de Paste). Iar daca magazinul tau are si o pagina de Instagram, poti sa creezi un hashtag personalizat, special pentru sarbatorile pascale.

Strategii pe care sa le ai in vedere atunci cand iti organizezi campania de marketing

1. Gandeste modul de comunicare in fata clientilor.
Desi Pastele este asociat cu iepurasi, oua rosii si ciocolata, pentru multe persoane, aceasta ramane o sarbatoare strict religioasa. In acelasi timp, ia in considerare si faptul ca nu toti clientii tai sunt crestini ortodocsi. Pentru ca trebuie sa fii flexibil si sa impaci si capra, si varza, ar fi o idee buna sa eviti utilizarea elementelor de factura religioasa (iconite, crucea, lumanari etc.) atat pe site, cat si pe restul canalelor de comunicare pe care le folosesti.

Pont! Pentru a te adresa unui numar cat mai mare de persoane, poti opta pentru o tema de primavara.

Astfel, cand campania ta este concentrata pe venirea primaverii, dupa terminarea sarbatorilor pascale poti face trecerea natural catre campania de vara. Pe de alta parte, daca sarbatoarea Pastelui se potriveste ca o manusa cu business-ul tau, profita de ocazie. Asociaza-ti brandul cu motive pascale (iepurasi, ciocolata) si ofera-le clientilor tai o experienta eggs-traordinara in magazinul tau.

2. Creste vanzarile cu oferte de sezon.
Chiar daca Pastele nu are un impact la fel de mare asupra consumatorilor precum Craciunul, acest lucru nu inseamna ca nu poti gandi oferte de sezon atractive. De exemplu, le poti oferi clientilor tai vouchere speciale daca acestia iti lasa adresa de email si se aboneaza la newsletter.  Astfel, impusti doi iepuri dintr-un foc: le oferi un motiv sa cumpere din magazinul tau si iti construiesti baza de date pentru comunicarile tale viitoare.

Ce mai poti face? Ai ocazia de a face up-sell sau cross-sell pentru produse premium la produse cu reducere. Astfel cresti valoarea cosului de cumparaturi. De exemplu, poti crea un “cos de Paste” cu produse alese de tine si sa creezi un pachet de produse bundle. In platforma Gomag, poti face acest artificiu extrem de usor. Produsele bundle sunt o modalitate simpla si eficienta de a vinde mai mult, la un pret mai bun. Clientii sunt mereu in cautarea unor oferte atractive.

3. Obtine mai mult din campaniile tale de email marketing.
Baza ta cu adrese de email ramane un instrument extrem de puternic pentru promovarea business-ului. Asadar, nu o ignora. Mai ales in perioada sarbatorilor.

Cum folosesti email marketingul in mod eficient? Poti crea vizualuri atragatoare pe tema pascala. Foloseste, de exemplu, elemente interactive sau GIF-uri, dar nu oricum, ci pentru a evidentia beneficiile produselor tale si pentru a convinge oamenii sa cumpere. 

Citeste si: Cum sa vinzi pe email ca un expert – tendinte 2021

Tipuri de campanii de email pe care sa le trimiti:

  • emailuri care ofera/prezinta beneficii
  • emailuri de vanzari care anunta reduceri
  • ultima sansa/FOMO (fear of missing out)

Marketingul prin email nu necesita foarte mult efort si totusi poate produce un ROI considerabil. Cu toate acestea, este important sa te gandesti la modul in care iti pregatesti aceste campanii pentru a identifica problemele clientilor tai si cum le poti rezolva tu.

Pont! Foloseste un CTA clar care va elimina sentimentul de ezitare in randul clientilor tai.

Elemente de design pe care sa le incluzi in campaniile tale de email marketing:

  • titluri interesante si incitante
  • fotografii/ ilustratii de calitate
  • titluri mari
  • text simplu, concis si usor de parcurs
  • spatii albe, bullet points
  • elemente interactive (de exemplu, GIF-uri)
  • butoane CTA atragatoare

Si pentru ca timpul te preseaza, GoBotii din platforma Gomag te vor ajuta sa iti pregatesti toate comunicarile si sa le trimiti la momentul stabilit de tine. Foloseste Email Bot si SMS Bot pentru confirmarea comenzilor, statusul livrarii, mesaje de multumire, dar si pentru solicitarea unor testimoniale/ recenzii din partea clientilor.

4. Devino sociabil, organizeaza concursuri de sezon.
Fii prezent pe retelele sociale si promoveaza concursuri/ giveaways. Este o modalitate buna pentru a starni interesul comunitatii tale fata de campania de Pasti. Acum poti concepe concursuri care sa aiba o legatura directa cu Pastele, precum vanatoarea de oua sau utilizarea unor hashtaguri speciale. Acest tip de gamification ii incurajeaza pe clientii tai sa posteze si sa distribuie in social media produsele tale. Astfel, ai o ocazie buna pentru a obtine continut generat de clienti, pe care il vei folosi mai apoi ca dovada sociala.

Ce mai poti face? Experienta de unboxing. Ambalajul personalizat a devenit un element important atat pentru branduri, cat si pentru clienti. Asadar, daca oferi o experienta de unboxing inedita (ambalare speciala, scrisori de multumire scrise de mana etc.), incurajeaza-i pe clientii tai sa filmeze momentul si sa-l posteze in social media. Acest tip de continut a devenit in ultima perioada tot mai important pentru clientii potentiali.

5. Vinde inteligent.
Inca din copilarie am fost invatati sa respectam deadline-urile. Prin natura noastra ne place sa nu ramanem in urma, sa nu pierdem oportunitati. Drept urmare, de multe ori, actionam din impuls. In acest caz, poti apela la o tehnica de vanzare populara si eficienta pentru a grabi decizia de cumparare in randul vizitatorilor/ clientilor tai: FOMO (fear of missing out).

Iata cum poti sa o pui in aplicare:

  • alege produsele/categoriile vedeta pentru care vrei sa aplici o reducere speciala si mentioneaza printr-un HelloBar cu cronometru sau prin intermediul Marcajelor promotionale intervalul in care reducerea este valabila;
  • suplimenteaza bugetul inainte de finalizarea campaniei – foloseste cronometre in Google Search Ads, adauga elemente de urgentare in creativele Facebook/Instagram Ads si pregateste mesaje speciale pe ultima suta de metri: ultima sansa daca vrei sa ajunga cadoul la timp, gift cards pentru intarziati, lista top produse in campania de Pasti – inspira-te pentru alegerea ta etc.
  • adauga dovezi sociale. Si dovezile sociale pot declansa FOMO. Adauga recenzii/testimoniale in zona de finalizare a comenzii atunci cand clientii sunt pe punctul de a lua decizia de achizitie;
  • schimba modul de comunicare. Expresii precum “Ultima sansa”, “Nu vrei sa ratezi aceasta oferta unica”, “Ultimele bucati” etc. vor grabi decizia de cumparare.

Mesajele tale ar trebui sa determine audienta sa faca o actiune aproape instantaneu. Asadar, determina-i nu numai sa vada acest lucru, dar sa-l si simta. Foloseste-te de imagini si chiar video-uri care sa starneasca atat emotia, cat si dorinta de a cumpara acum.

Citeste si: Strategia ta de marketing online pentru urmatoarele 12 luni [Podcast]

In loc de incheiere

Acum ca ti-ai facut o idee despre cum ar trebui sa arate o strategie de marketing pentru Paste, ramane la latitudinea ta sa filtrezi informatiile si sa decizi ce anume poti implementa. Cu toate acestea, vreau sa revin asupra doua aspecte importante: curatenia in site si stabilirea obiectivelorIndiferent de dimensiunea business-ului tau, de numarul persoanelor din echipa ta, pentru ca business-ul sa functioneze, sa castige incredere, trebuie sa te asiguri ca transmiti incredere si seriozitate. Si totusi, gandeste-te ca mai ai la dispozitie cateva zile pentru a pune in aplicare macar o buna parte dintre elementele prezentate mai sus. 

Despre Cosmin Daraban

Online din 2000, Cosmin Daraban este specializat in marketing online si eCommerce, CRO (optimizarea ratei de conversie) si tehnici de crestere a traficului si vanzarilor. Printre proiectele lui Cosmin se numara platforma Gomag, una dintre cele mai populare solutii eCommerce din Romania, board game-ul GoFunnel, podcast-ul Doza de eCommerce by Gomag, hub-ul de educare Academia de eCommerce si cartea eCommerce no Bull$#!t. Tot ce ai nevoie pentru a vinde online, lansata in 2019. Probabil il cunosti si in calitate de jurat sau speaker la cele mai importante evenimente din eCommerce-ul romanesc. De-a lungul anilor, alaturi de echipa sa, Cosmin a contribuit la cresterea a numeroase firme, iar in prezent, pe platforma se dezvolta peste 2700 de magazine online, din toate industriile.

Follow Me

Leave a reply