Spania: cumparaturi online de peste 84 de milioane €, in 2023 (+16,3% YoY)
Comertul digital a depasit valoarea de 84 de miliarde €, in Spania, anul trecut, in crestere cu 16,3 procente, comparativ cu 2022. Ecommercenews.eu transmite ca majoritatea tranzactiilor e-commerce au o dimensiune internationala: in ultimul trimestru din 2023, spaniolii si-au cheltuit aproape 60% din bani in magazinele e-commerce transfrontraliere.
Datele provin de la CNMC (Comision Nacional de los Mercados y la Competencia), autoritatea spaniola care monitorizeaza competitia de pe piata nationala. CNMC include in e-commerce si agentiile de turism – care constituie cel mai mare sector, reprezentand 8,5% din comertul digital, in Q4 2023. Pe locurile urmatoare s-au plasat imbracamintea cumparata online (7,3% din total) si biletele de avion (5,5%). Ca numar de tranzactii digitale, clasamentul a fost condus de jocurile de noroc: in Q4 au avut loc 432 de milioane de tranzactii, reprezentand o crestere de peste 15% YoY.
In ultimele trei luni din 2023, doar 40,1% dintre tranzactiile online au ramas in Spania: restul de 59,9% (adica 13,6 miliarde €, cu 19% mai mult ca in 2022) au fost incasate de catre jucatori e-commerce cross-border; spaniolii cumpara cel mai des imbracaminte din alte state ale Uniunii Europene. Amazon ramane cel mai mare jucator de pe piata digitala spaniola si a anuntat recent ca a avut un venit brut annual de 7,1 miliarde €, anul trecut.
Leave a reply