Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

SMS-ul – cel mai eficient canal de marketing pe care cele mai multe companii de retail nu il folosesc

© Tero Vesalainen | Dreamstime.com

Mai mult de 50% dintre consumatori au spus ca prefera schimbul de mesaje text ca mijloc de comunicare cu brandul favorit.

Ratele medii de deschidere a e-mailurilor pentru companiile de retail depasesc cu putin 18%, in timp ce mai mult de 90% din mesajele text sunt deschise de catre destinatari, de cele mai multe ori intr-un interval de doar cateva minute de la livrare. Desi SMS-ul drept canal de marketing creste in popularitate, ramane totusi mult prea putin utilizat de catre majoritatea companiilor de retail.

O mica parte a brandurilor folosesc in prezent SMS-ul. Conform unui studiu aparut in 2016, efectuat de catre Retailer for OpenMarket, numai 29% dintre brandurile de retail foloseau SMS-urile pentru campaniile de marketing sau pentru serviciul clienti, in comparatie cu 97% dintre branduri care foloseau e-mailul. In aceasta situatie, chiar si asumandu-ne o crestere impresionanta in ultimii ani a utilizarii SMS-urilor, este putin probabil ca marketingul prin SMS sa depaseasca pragul de 50%.

Printre marii comercianti care folosesc in mod activ SMS-urile se numara eMAG, Bottega Verde, Sephora, Editura Litera, etc.  Promotiile, notificarile despre livrare sau despre cosul de cumparaturi, serviciul clienti sau memento-uri sunt putinele cazuri dintr-o gama versatila de metode de utilizare a mesajelor text.

Conform unui studiu realizat de Yotpo pe 800 de adulti, provenind din tari diferite, mai mult de jumatate (51%) dintre respondenti au spus ca isi doresc o relatie bazata pe mesajele text cu brandurile lor favorite. Tot ei (54%) asteptau cu nerabdare sa primeasca vouchere de reducere prin intermediul SMS-ului.

Nerabdatori pentru a forma o relatie cu brandurile, bazata pe mesajele text. Acelasi studiu mai sus mentionat a descoperit ca 48% dintre respondenti s-au abonat sa primeasca mesaje text din partea brandurilor. Un studiu realizat mai devreme, de catre Zipwhip, a descoperit ca 76% dintre consumatori primeau mesaje text din partea companiilor (nu doar din partea celor de retail). Studiul Yotpo explica pe urma ca cei mai multi dintre membrii programelor de loialitate (76%) s-au abonat pentru a primi SMS-uri. Totodata, SMS-ul s-a clasat pe locul 2 (41%) dupa e-mail (46%) in topul celor mai preferate canale de comunicare de catre consumatori. Acesta a fost urmat de retelele de socializare (8%) si de apelurile telefonice (6%).

Rezultatele studiului Yotpo indica cat de multe relatii bazate pe SMS consumatorii au, in medie, cu retailerii. De asemenea, este nesigur cate dintre aceste rezultate pot fi generalizate la nivelul populatiei Statelor Unite ale Americii, avand in vedere dimensiunea esantionului si faptul ca acesta a fost compus din cetateni ai mai multor tari. Cu toate acestea, aceste descoperiri reflecta constatarile din sondajele anterioare.

Reentabilitatea investitiei (ROI) cu SMS-ul. Unul dintre cele mai importante motive pentru a folosi mesajele text este rata ridicata de recuperare a investitiei pe care multe companii o sesizeaza odata cu utilizarea SMS-ului ca mijloc de comunicare. Este un canal care presupune costuri mici si totodata, rate mari de raspuns. Mai mult de doua treimi dintre cei care primesc mesaje text din partea companiilor de retail au facut o achizitie, drept consecinta.

Yotpo prezinta studii de caz care ilustreaza SMS-ul ca mediu de raspuns direct (conduce la realizarea tranzactiilor din urma cosurilor de cumparaturi abandonate) si ca instrument pentru promovarea implicarii si loialitatii in randul clientilor existenti. În mod separat, retailerul de produse cosmetice Kiehl’s a raportat ca 73% dintre clientii care s-au abonat pentru a primi mesaje text au cumparat ceva in termen de sase luni.

Utilizarea e-mailurilor in combinatie cu SMS-ul poate fi extrem de eficienta si poate avea un efect multiplicator chiar. Într-adevar, SMS-ul nu reprezinta un inlocuitor al e-mailului, ci mai degraba o completare a acestuia. SMS-ul poate fi, de asemenea, o componenta cheie a unei strategii personalizate pentru retaileri.

De ce ne pasa. Toti retailerii trebuie sa accelereze utilizarea unui multi-canal digital de marketing si adoptarea noilor tehnologii, avand in vedere schimbarile comportamentului de consumator, cauzate de COVID-19. Realizat ca la carte, marketingul prin SMS poate creste gradul de implicare si de loialitate si sa genereze vanzari la un pret mult mai mic decat alte canale, mai ales fata de media platita.

Leave a reply