Se lucreaza la un standard de plata cu un singur click
World Wide Web Consortium (W3C), organizatia care guverneaza web-ul, lucreaza la un standard global pentru plati online – un fel de sistem de plata cu 1-click pentru intregul Internet, anunta mobile.nytimes.com. W3C a adunat laolalta, in Portugalia, aproximativ 40 de nume mari din online (ca Google, Facebook, Apple, Microsoft, American Express, Alibaba si Tencent) si colaboreaza cu acestia pentru a usura plata online a cumparaturilor. La intalnire s-a stabilit cand va fi introdus noul sistem in browserele din intreaga lume.
Noul standard de plati le va oferi clientilor o modalitate uniforma de introducere o data a datelor cardurilor de credit/debit proprii in orice browser web, permitandu-le astfel plata facila online de fiecare data, fara a mai fi necesara reintroducerea datelor (un fel de functie auto-fill din browsere). Pentru ca informatiile cardurilor sa nu ramana stocate in atatea baze de date, la nivel mondial, noul standard de plata va genera un token de plata unic si sigur, pentru fiecare tranzactie.
Google a introdus deja acest buton de cumparare unic (pe site-urile partenere, clientul apasa butonul „Cumpara”, ii apare un meniu drop-down al adreselor de livrare introduse deja in sistem si al cardurilor de plata, da click pe cele dorite, introduce un cod de securitate de 3 cifre si apasa „Plateste acum”). „Am vrut sa eliminam ceea ce numim «efectul Nascar» al check-out-ului, cand iti apar 5 sau 7 logo-uri are diferitelor carduri si metode de plata pe care le poti folosi. Asa totul e extrem de rapid, iat clientul face «Apasa, apasa, cumpara»”, a explicat Zach Koch, responsabilul acestui proiect la Google. Shopify si Groupon vor sa adopte si ele noul standard, oferindu-l clientilor cat mai repede.
Costurile tranzactiei vor merge la companiile de carduri, daca acestea sunt selectate ca metoda de plata, sau la Apple Pay/Samsung Pay, in cazul alegerii acestora. Pentru a avea succes, noul standard de plata va trebui adoptat de vanzatori, cumparatori si de mediul online, la nivel global. Si va lupta cu o competitie acerba, din partea gigantilor Amazon si PayPal si a companiilor de carduri bancare. Dar daca va reusi sa se impuna, va usura introducerea metodelor de plata prin Bitcoin.
Leave a reply