Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Roundup ECOMpedia: SEO – 5 raspunsuri de la 3 experti (II)

Saptamana aceasta continuam seria de interviuri marca ECOMpedia, axandu-ne pe notiuni legate de SEO. Seria Roundup ECOMpedia (cate 5 raspunsuri de la 3 experti autohtoni in domeniu, intr-o masa rotunda virtuala) ii include – de data aceasta – pe:

Pentru a descoperi ce alte raspunsuri au dat expertii in cadrul seriei Roundup ECOMpedia, intrati aici.

1. ECOMpedia.ro: Abuzul de cuvinte-cheie in optimizarea on-page ajuta website-ul meu sa ajunga pe o pozitie mai inalta?

Ovidiu Joita: Prin „abuz” deja le-am transmis cititorilor ca este o tehnica gresita, chiar penalizata de algoritmii Google. Textul trebuie sa fie cat mai util cititorilor, iar folosirea cuvintelor-cheie in mod abuziv face ca textul sa devina slab d.p.d.v. marketing. O densitate buna pentru folosirea cuvintelor+cheie intr-o pagina este cuprinsa intre 2 – 3%. Pentru a urmari aceasta densitate, exista tool-uri gratuite pe Internet, le puteti gasi prin expresia „keywords density checker”.

Mihai Vinatoru: Nu. Un abuz nu poate ajuta pe nimeni, niciodata, in niciun context. Problema cu „abuzul” este de este foarte dificil de delimitat. In esenta, Google devine din ce in ce mai performant in identificarea continutului natural, construit in mod logic, in detrimentul paragrafelor supra-optimizate, generate in masa, in speranta unor beneficii SEO.

Sorin Frumuseanu: Raspuns correct – Da. Din fericire pentru cei ce fac SEO corect, aceasta metoda nu rezista pe termen lung, fiind penalizata fie de robotii Google, fie prin raportare de catre utilizatori.

2. Ce sunt tag-urile de tip meta si din structurile de microdata si cum ajuta ele la indexarea website-ului nostru?

Ovidiu Joita: Meta-tagurile reprezinta baza optimizarii On-Page a unei pagini web. Ele se insereaza in cod sub forma Meta Title, Meta Description si Meta Keywords. Majoritatea platformelor de tip CMS permit inserarea acestor meta-taguri din meniul de Administrare. Google nu mai tine cont de Meta Keywords, insa alte motoare de cautare inca indexeaza si acest meta-tag. Meta-tag-urile sunt o sursa de informare pentru motoarele de cautare si ar trebui sa transmita acestora cuvintele cheie relevante pentru acea pagina. Expresia-cheie pe care o optimizam intr-o anumita pagina trebuie sa se regaseasca atat in meta-taguri, cat si in continutul paginii. Este indicat sa nu repetam acea expresie (cuvant-cheie) in meta-uri, fiind suficient sa fie trecuta o singura data, in fiecare.  Atat meta title-ul cat si meta description-ul este indicat sa contina un mesaj „call to action”. Sa nu uitam ca o mare importanta in ranking o are CTR-ul (rata de click din Google) si, cu cat sunt mai atractive meta-urile, vom avea sanse sa luam click-uri. Meta-urile devin niste mesaje publicitare cand sunt afisate in lista de rezultate a motoarelor de cautare. Meta-tagurile trebuie realizate avand la baza o strategie pentru cuvintele-cheie din domeniul de activitate al site-ului ce trebuie optimizat. Majoritatea celor care fac SEO cunosc ce sunt meta-urile, insa nu le realizeaza/compun tinand cont de cei 3 factori definitorii in alegerea cuvintelor-cheie: volumul de trafic de cautare pe o expresie, relevanta expresiei in business-ul clientului si competitia pe acea expresie. In cazul in care meta-tag-urile raman necompletate pe o pagina, Google este nevoit sa extraga din pagina ce considera el relevant, in functie de cautarea utilizatorului. In acest caz, relevanta paginii ce nu contine meta-urile completate, pe o expresie dorita, va fi mai mica. La fel se intampla daca meta-urile nu respecta cerintele Google cu privire la lungimea lor sau keywords stuffing.

Mihai Vinatoru: Din punct de vedere SEO, cele mai importante meta-taguri sunt Title, Robots, Canonical si Description. Tag-ul Title are un impact major in rankings, in timp ce meta description nu este folosit direct in calcularea relavantei, insa poate ajuta la cresterea CTR-ului din rezultatele organice. Prin meta Robots putem controla indexabilitatea unei pagini, in timp ce tag-ul Rel Canonical ne ajuta sa rezolvam problemele de continut duplicat. Alte tag-uri (Rel Alternate, Href Lang) au si ele roluri importante in SEO, dar sunt folosite de obicei in proiecte mai complexe. Discutia despre tag-urile de tip microdata este foarte ampla, insa in esenta consideram ca ele faciliteaza o mai buna indexare, in sensul de „intelegere a continutului”, pentru motorul de cautare. Ele nu au insa un impact direct in rankings.

Sorin Frumuseanu: Vorbind de tag in sens de eticheta: genereaza pagini ce se pot optimiza sau nu, in functie de rolul lor in site. Discutand despre valorile meta, in ordinea importantei: meta title, meta description si chiar meta keywords. Aceste date ajuta motorul de cautare sa inteleaga despre ce vorba in site. O nota despre meta keywords, neafisate in webmaster de ani buni: periodic, Google isi imbunatateste algoritmul, parametrii de evaluare fiind totusi limitati, motiv pentru care periodic se reiau algoritmi mai vechi. Cat timp meta keywords sunt utilizate corect, nu au cum sa dauneze unui site. In rest, propunerea mea e ca webmasterii sa utilizeze „versiuni cat mai unice” de meta title si description, mai ales atunci cand indexeaza si paginile secundare ale categoriilor, evitand in acest fel duplicate content.

3. Ce este continutul duplicat si de ce trebuie sa ne ferim de el?

Ovidiu Joita: Continutul duplicat este in esenta o pagina care „spune” acelasi lucru, prin aceleasi cuvinte, ca o alta pagina. El este identificat de Google prin comparatia codului unei pagini cu o alta, pe care o are deja memorata in serverele proprii. Am spus „cod” pentru ca Google nu compara numai textul din acea pagina, ci intreg codul sursa al paginii. Totusi, pune accentul pe text si, din acest motiv, textele pe care le facem trebuie sa fie originale. Google numara cuvintele din pagina, pentru a analiza daca este duplicat, ca atare folosirea de sinonime, care sa schimbe textul mai mult de 50%, va genera o pagina originala. Google nu intelege sensul cuvintelor. Google nu penalizeaza continutul duplicat in mod direct, decat daca exista abuzuri. Google nu listeaza paginile cu continut duplicat, poate nici sa nu le indexeze. Un site cu multe pagini duplicate va fi considerat de Google ca un site slab si, in acest caz, nu are de ce sa trimita vizitatori catre acesta. De aceea trebuie sa incercam sa avem, la produse, categorii si subcategorii, descrieri originale si cat mai utile pentru vizitator.

Mihai Vinatoru: Continutul duplicat reprezinta o problema pentru rezolvarea careia Google depune eforturi semnificative. Pe un site putem avea continut duplicat din motive tehnice, atunci cand acelasi continut principal dintr-o pagina este accesibil la mai multe URL-uri (ex: un produs este accesibil si la adresa magazin.ro/produs.html si la magazin.ro/categorie/produs.html). Aceste situatii se pot trata de obicei cu ajutorul unui programator, prin implementarea tag-urilor Rel Canonical, Meta Robots Noindex ori prin redirectionari. Continut duplicat poate aparea insa si din reluarea masiva a unor texte generale pe mai multe pagini sau din copierea unor articole de pe alte site-uri. Pentru a ne feri de aceasta problema, se impun atat analize tehnice periodice ale platformei (ex: un crawling cu Screaming Frog sau alt instrument similar), monitorizarea raportului aferent din Google Search Console, dar si stabilirea unor politici clare de publicare continut pe site. Pe blogul DWF gasiti un articol despre cateva moduri in care puteti identifica probleme de continut duplicat pe propriul site.

Sorin Frumuseanu: Numim continut duplicat acele pagini care seamana prea mult intre ele,  interne sau externe. Robotii de la Google gasesc acelasi continut pe mai multe pagini si efectiv nu stiu sa aprecieze corect care pagina e cea mai relevanta si ce pagini sa ignore, uneori ignorand si pagina targetata de noi. Astfel de situatii se rezolva cu Noindex sau blocarea accesului din robots.txt sau utilizand parametrul canonical pe paginile ce genereaza continut duplicat.

4. Care sunt principalele sfaturi referitoare la constructia ideala din punct de vedere SEO a URL-urilor de pe website-ul nostru?

Ovidiu Joita: Arhitectura link-urilor unui site este importanta pentru Google. Chiar daca Google nu mai cauta sa afiseze domenii de timp „exact match keyword domain”, el este interesat sa gaseasca cuvintele-cheie in link. Este indicat ca link-urile sa contina cuvintele-cheie pe care le targetam pentru o mai buna relevanta. Din acest motiv, schimbarea link-urilor, optimizarea acestora face parte din activitatea de optimizare On-Page. Nu este in regula sa repetam cuvintele-cheie in acelasi link, fiecare link ar trebui, in mod ideal, sa reprezinte o singura expresie-cheie. Spun in mod ideal, pentru ca majoritatea site-urilor nu-si creaza pagini cu link dedicat pentru fiecare expresie pe care o targeteaza. Va pot da exemplu de arhitectura de link-uri pe care am realizat-o pentru clientul nostru, Retargeting.biz, arhitectura ce a dat rezultatele asteptate. Este indicat ca link-urile sa fie cat mai scurte posibil si sa nu depaseasca 100 de caractere.

Mihai Vinatoru: Google a mentionat recent ca structura URL-ului nu reprezinta un impediment pentru rankings, insa poate genera blocaje la nivel de crawling. Practic, problema cu un URL prost gandit nici nu ajunge sa fie pozitionarea in rezultatele Google, ci insasi capacitatea motorului de cautare de a-l identifica si indexa. In esenta, recomandarea noastra este de a pastra un URL cat mai scurt (eventual cu pagina „legata” direct de root), care sa ofere indicatii cu privire la continutul paginii (cuvinte cheie in URL) si care sa nu contina caractere speciale (diez, virgula etc.).

Sorin Frumuseanu: Ideal e ca structura unui site sa fie facuta pe baza unui studiu de cuvinte clar, inca din versiunea offline sau neindexata. In rest:

  • URL-uri cat mai scurte, ajuta si cuvintele targetate insa nu trebuie exagerat
  • valori „cat mai unice” pentru meta title si description
  • text in pagina de minim 200 cuvinte
  • utilizarea corecta a valorilor H (headings)
  • utilizarea de valori alt corecte pentru imagini
  • pe cat posibil, sa se evite exagerarea utilizarii cuvintelor targetate
  • generarea de cat mai putine link-uri redirectate de catre platforma
  • blocarea la indexare a paginilor inutile/nerelevante pentru motoarele cautare
  • eliminarea linkurilor externe, in masura in care nu sunt absolut necesare

5. Ce este Google Search Console si de ce trebuie sa ne folosim de acest instrument?

Ovidiu Joita: GSC este o aplicatie pe care Google ne-o pune la dispozitie pentru a „comunica” cu noi in ceea ce priveste site-ul nostru. Printre cele mai importante informatii pe care le putem prelua din GSC sunt: starea indexarii site-ului nostru (incarcare sitemap), erori identificate de Google, eventuale probleme de incarcare, probleme legate de meta tag-uri, interogarile prin care am fost accesati… si altele. GSC tocmai a fost relansat de Google in acest an si asteptam cu interes sa updateze ultimele functii pe care ni le pune la dispozitie. GSC-ul este o aplicatie adresata webmasterilor, celor care au si cateva cunostinte tehnice. In GSC putem gasi si KPIs pentru evaloarea serviciilor de SEO, cum ar fi numarul de interogari prin care am fost accesati si comparatia cu perioada precedenta.

Mihai Vinatoru: Google Search Console este fara indoiala cel mai important tool oficial Google, din care se pot extrage date pentru o campanie SEO! Daca site-ul de optimizarea caruia va ocupati nu detine inca un cont pe Google Search Console, va recomandam sa creati unul cat mai rapid. Este gratuit, iar informatiile pe care le ofera sunt esentiale pentru optimizarea acestuia. Practic, Google Search Console ne ofera informatii „la prima mana”, direct de la Google, cu privire la modul in care un site este perceput (crawling, indexing, ranking) de motorul de cautare. De asemenea, instrumentul semnaleaza o gama variata de erori si oportunitati de optimizare. Tot prin intermediul Google Search Console putem verifica punctual modul in care Google intelege o pagina, proceseaza fisierul robots.txt, etc. Mai multe informatii despre acest instrument si mai ales cele mai recente actualizari ale sale, sunt detaliate in acest articol de pe blogul DWF.

Sorin Frumuseanu: Pentru cei ce detin un autoturism sau sunt cat de cat familiarizati cu domeniul: Google Search Console este instrumentul de diagnoza al unui site. Deoarece aceste date nu sunt actualizate in timp real, pentru identificarea a cat mai multor erori recomand in paralel identificarea cat mai multor erori cu Bing Webmaster Tools, alaturi de aplicatii externe din seria Xenu, Screaming Frog.

Citeste si celelalte sesiuni de Roundup ECOMpedia despre SEO: IIII si IV.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply