Roundup ECOMpedia: Facebook Ads – 5 raspunsuri de la 3 experti (I)
Saptamana aceasta continuam seria de nterviuri marca ECOMpedia, axandu-ne pe notiuni legate de Facebook Ads. Seria Roundup ECOMpedia (cate 5 raspunsuri de la 3 experti autohtoni in domeniu, intr-o masa rotunda virtuala) ii include – de data aceasta – pe:
- Marius Lazarescu (foto 1, Digital Business Analyst, Marketing Consultant si Fondator al agentiei de marketing online Today’s)
- Calin Biris (foto 2, Senior Partner Loopaa.ro, agentie de marketing)
- Eugen Predescu (foto 3, Growth Canopyst la Canopy.ro, agentie de marketing digital)
Pentru a descoperi ce alte raspunsuri au dat expertii in cadrul seriei Roundup ECOMpedia, intrati aici.
1. ECOMpedia.ro: Care este cel mai important lucru pe care trebuie sa il luam in considerare atunci cand ne deschidem un cont de Facebook Ads?
Marius Lazarescu: Seteaza un obiectiv clar pentru campania/campaniile tale de Facebook Ads. De asemenea, este important sa ne cunoastem cat mai bine publicul-tinta, caruia ne adresam, pentru a putea targeta eficient si a obtine rezultate satisfacatoare. Doresti clienti noi? Daca da, cat de multi? Ori poate vrei sa iti fidelizezi clientii existenti sau ai un eveniment si vrei ca oamenii sa afle de el si sa se intregistreze? Facebook Ads este, fara doar si poate, un tool de marketing excelent, care iti poate aduce rezultate foarte bune, simplu si rapid. Pentru ca promovarea prin Facebook sa functioneze, primul lucru pe care trebuie sa il ai in vedere este setarea unui obiectiv clar si cuantificabil.
Calin Biris: Atunci cand deschideti un cont nou de Facebook Ads, aveti grija la urmatoarele 3 lucruri:
- in ce moneda va setati contul, pentru ca nu mai puteti schimba acest lucru ulterior
- sa setati pixelii de conversie si de urmarire a traficului de pe website
- sa setati audientele de remarketing sau cele de tintire in campanii
Eugen Predescu: La fel ca in cazul oricarei platforme de online marketing, atunci cand vrem sa ne promovam business-ul si produsele prin Facebook Ads trebuie sa ne setam foarte clar obiectivele si sa ne definim audienta. Platforma ne permite sa avem campanii cu focus pe Awareness, Consideration sau Conversion, iar din punct de vedere structural al audientei, putem ajunge la Buyer Personas, pe care le creionam. Prin aceasta platforma putem ajunge la audienta noastra in functie de criterii demografice, interese, job, statut matrimonial, apartenenta la un grup, comportamentul pe care l-au avut pe site, persoane similare cu cele care au vizitatorii sau clientii nostri din online. Diferenta dintre cele mai populare platforme pay per click din Romania, consta in faptul ca prin Facebook Ads ajungem la clientul ideal fara a sti nevoia si intentia lui din acel moment, pe cand prin platforma AdWords ajungem la cei care au nevoie de produsele sau serviciile noastre, fara a sti daca ele se incadreaza in profilul clientului nostru.
2. In ce tip de campanii ar trebui sa investeasca initial un business nou: Awareness, Consideration sau Conversion?
Marius Lazarescu: Daca esti nou pe piata si doresti sa iti promovezi business-ul, este important ca publicul sa te cunoasca, iar pentru acest lucru initital trebuie sa investesti intr-o campanie de Awareness, pentru a face vizibila afacerea ta. Ulterior poti sa incepi si cu alte tipuri de campanii de tipul Consideration sau Conversion. Din punct de vedere tehnic, platforma FB functioneaza din ce in ce mai bine cand exista un istoric de interactiune cu Pixelul de tracking, iar din aceasta perspectiva este important sa nu pornesti direct o campanie ce urmareste conversiile. Pentru majoritatea business-urilor din Romania asteptarile de la o campanie vizeza vanzari, iar pentru a porni o campanie orientata pe conversii ar fi indicat sa pornesti mai intai campanie de awareness sau trafic, iar cand ai ajuns la un istoric relevant, una ce vizeaza conversiile.
Calin Biris: Daca este un business nou, recomand sa se inceapa cu campanii de Consideration de tip Website Traffic sau Video Views. Acest lucru ajuta potentialii clienti sa se familiarizeze cu afacerea. In paralel, as seta si campanii de remarketing (Conversion), pentru a nu-i pierde pe cei care intra pe website, dar nu sunt convinsi din prima sa cumpere.
Eugen Predescu: In functie de produsele/serviciile promovate, de modelul de business si de notorietatea din offline, un business ar trebui sa inceapa cu partea de Awareness sau Consideration. Pentru un business mai nisat, cum ar fi o platforma de robotica, este important sa setam obiective care genereaza interes in produs/serviciu, ceea ce inseamna ca partea de Awareness va fi foarte importanta pentru noi. Un business axat pe vanzarea de rochii ar trebui sa se focuseze mai mult pe partea de trafic, sa-i faca pe utilizatori sa se gandeasca la produsele lor si sa-i convinga sa caute mai multe informatii despre ei, ceea ce inseamna ca trebuie sa ne concentram pe partea de Consideration. Obiectivele ce tin de conversii vor fi setate doar in momentul in care vom avea un istoric pe baza caruia platforma va putea sa optimizeze setarile, in asa fel incat sa maximizeze vanzarile.
3. Ce este Lookalike Audience, cu ce ne ajuta si cum putem sa folosim aceasta functionalitate?
Marius Lazarescu: Pe baza Pixelului existent in site, care acumuleaza permanent informatii cu privire la publicul nostru, se pot crea audiente asemanatoare (Lookalike Audience), persoane ce prezinta intr-o anumita masura acelasi comportament cu cel al vizitatorilor site-ului nostru. Se poate alege (prin setarea unui procent) care este sfera de actiune in care incadram audienta asemanatoare si putem opta sa ne adresam unui public cu interese cat mai apropiate de cele ale noastre sau din contra, sa directionam catre o zona mai larga si sa acceptam public cu interese si mai putin asemanatoare. Avantajele acestei optiuni sunt majore, fiind o modalitate foarte practica de targetare a unei audiente noi, prin aceste asemanari cu actuali clienti.
Calin Biris: Audientele similare sunt gandite pentru a ajuta companiile sa tinteasca mai usor si mai eficient potentialii noi clienti, in functie de profilul celor care au convertit deja sau care au facut anumite actiuni pe website. Nnu le recomand la inceput, in etapa de descoperire a publicului-tinta ideal.
Eugen Predescu: Prin audientele de tip Lookalike putem ajunge la persoane similare din punct de vedere al comportamentului online cu cei care au fost la noi pe site/cu cei care au convertit. Acest tip de audienta este foarte utila, deoarece dezvolta de la un segment mai mic o audienta mai larga, care impartaseste aceleasi caracteristici cu cele mai relevante persoane pentru business-ul nostru (clientii si vizitatorii site-ului).
4. Cum ne putem ajuta de functiile Exclude People si Narrow Audience pentru a ajunge mai aproape la publicul nostru tinta?
Marius Lazarescu: Aceste functionalitati sunt esentiale pentru a obtine o lista de audienta cat mai targetata si optimizata si in stricta corelatie cu interesele publicului nostru tinta. In general, atunci cand dorim sa restrangem sau sa rafinam o lista de audienta, sa fie cat mai precisa, utilizam optiunea de Narrow Audience. Utilizam functionalitatea de Exclude People cand nu dorim ca reclamele noastre sa ajunga la anumite persoane, care se presupune ca nu ar fi interesate de business-ul nostru, prin urmare nu ar fi eficient si rentabil sa ne afisam catre acestia.
Calin Biris: De exemplu, daca fereastra de cumparare a clientilor tai este de 30 de zile, odata ce un utilizator de Facebook a intrat pe website si a cumparat, este ineficient sa-i mai afisezi reclama in urmatoarea luna. De aceea trebuie sa folosim optiunea de Exclude People. Daca facem o tintire pe interese, audienta va creste exponential cu fiecare interes nou pe care il adaugam in lista. De exemplu, daca tintim femei de 35 – 40 ani din Romania, interesate de sport, daca mai adaugam inca un interes cu privire la mancare sanatoasa, vom tinti atat femei care fac sport si mananca sanatos, cat si femei care nu fac sport, dar sunt interesate de mancare sanatoasa. Daca vrem sa tintim doar femei interesate de sport si de mancare sanatoasa, este necesar sa folosim optiunea de Narrow Audience. Optiunea de adaugare interese functioneaza pe principiul „sau” (in exemplul nostru avem femei carora le place sportul sau mancarea sanatoasa), iar daca vom folosi Narrow Audience, tintirea se va face pe principiul „si” (in exemplul nostru vom avea obligatoriu femei carora le place sportul si mancarea sanatoasa).
Eugen Predescu: Audienta creata este bine sa fie cat mai clar delimitata, cat mai corect conceputa si este important sa reflecte cat mai clar scopul campaniei create. De exemplu, cand vrem sa concepem o campanie axata pe atragerea de trafic nou, este important sa excludem acele persoane care au fost la noi pe site. Facebook-ul ne permite sa folosim Exclude Audience, pentru a avea audiente cat mai corect concurente. De asemenea, de cele mai multe ori clientii unui business nu sunt persoane care au un copil sau care sunt interesate de health care sau care au studii superioare, ci sunt persoane care au un copil, sunt interesate de health si au studii superioare. Prin functia Narrow Audience, platforma ne permite sa ajungem la acele persoane care au simultan un cumul de caracteristici.
5. Ce este un Pixel si de ce este important sa il instalam in website-urile business-ului nostru?
Marius Lazarescu: Pixelul este un cod de monitorizare ce se instaleaza in sursa unui site web si are rolul de a acumula date despre persoanele ce viziteaza site-ul nostru si indeplinesc anumite actiuni pe site, pentru ca ulterior, pe baza acestui Pixel si a datelor stranse, sa putem crea reclame performante, care sa targeteze eficient persoanele interesate de business-ul nostru.
Calin Biris: Pixelul este un mic cod, care trebuie inserat in codul website-ul nostru. Instalarea acestuia ajuta la:
- tintirea vizitatorilor site-ului, prin campanii de remarketing
- optimizarea campaniilor pe conversie
- realizarea de campanii de cross-sell si up-sell
- realizarea de audiente lookalike cu cei care au vizitat anumite pagini pe site sau au facut anumite actiuni care ne intereseaza
- monitorizarea rezultatelor si a costului per achizitie direct in sistemul de Facebook Ads
Eugen Predescu: Facebook Pixel-ul este un cod care se urca pe site si inregistreaza date, pe baza carora se poate urmari performanta campaniilor create, se pot crea micro/macro conversii si se pot crea audiente. Unul dintre principiile pe care noi functionam la Canopy este cel enuntat de Ian Brodie – „Fara indicatorii potriviti de marketing, e ca si cum ai tinti in intuneric”. Este important sa stii ce a functionat, ce trebuie imbunatatit si ce trebuie oprit. Mediul online este foarte dinamic, in care clientul isi schimba rapid comportamentul. Noi trebuie sa analizam in permanenta datele inregistrate in campanii si sa le ajustam constant, pentru a fi mereu prezenti cu mesajul si produsul potrivit, la momentul potrivit si pentru audienta relevanta pentru noi.
Citeste si cealalta sesiune de Roundup ECOMpedia despre Facebook Ads: II.
Leave a reply