Romanii, pe locul 5 in topul europenilor care cumpara via social media (sondaj)
Comertul social joaca un rol din ce in ce mai important apropo de achizitiile de Fashion, a concluzionat un studiu realizat de GLAMI, in 10 tari europene, inclusiv Romania (pe un esantion de peste 20.000 de vizitatori proprii). Sondajul face parte din proiectul pe termen lung al motorului de cautare de moda, „Fashion Research”.
In ultimele 12 luni, 46% dintre romani au facut cumparaturi de la branduri noi, in special prin intermediul retelelor sociale (Facebook si Instagram), anunta motorul de cautare, intr-un comunicat de presa. Astfel, Romania se plaseaza pe locul 5 intr-un top european, dupa Estonia (unde un procent covarsitor de 82% dintre participantii la studiu au facut shopping si au descoperit branduri noi via social media), Grecia (51%), Lituania (48%) si Slovacia (47%). La acelasi nivel cu romanii sunt cumparatorii din Ungaria (46% dintre respondentii maghiari spun ca prefera achizitiile prin Facebook si Instagram Shops). In a doua jumatate a clasamentului sunt tari precum Bulgaria (41%), Slovenia (39%), Letonia (39%) si Cehia (plasata pe ultimul loc dintre tarile analizate, cu numai 27% cumparatori prin social media).
In tarile mentionate mai sus, motorul de cautare online le-a cerut utilizatorilor sa listeze cele mai „irationale” comenzi de moda (articolele care nu le-au fost necesare in lockdown sau in perioada work-from-home, dar carora pur si simplu nu le-au putut rezista), din ultimul an de pandemie. In topul achizitiilor, pe categorii de produse, se numara: jachetele din blana (pentru petreceri), pantofii extravaganti cu toc, rochiile de cocktail, blazerele pentru iesiri la evenimente, ochelarii de soare de designer, pantalonii din piele, manusile din piele, jachetele elegante si gentile de designer.
In ceea ce priveste explicatiile si motivatiile cumparatorilor, iata cateva dintre cele mai surprinzatoare:
- „Pur si simplu a trebuit sa adaug 4 perechi de pantofi classy in cosul de cumparaturi”
- „Am cumparat pantofi cu toc inalt, desi nu aveam unde sa ii port”
- „Am cumparat o jacheta despre care stiam ca nu mi se potriveste, dar trebuia sa o am”
- „Am cumparat o rochie atat de extravaganta, incat nu sunt sigura ca o voi purta”
- „Am cumparat niste pantaloni de birou grozavi, dar nu sunt sigura ca ii voi purta, pentru ca literalmente fac zgomot”
Leave a reply