Amazon a suspendat 11 conturi chinezesti, care vindeau marfa de 1 miliard $
Comertul transfrontalier chinezesc este in floare pe Amazon, dar in ultimele zile cativa vanzatori de top din tara asiatica au disparut de pe platforma online, informeaza techcrunch.com. Cel putin 11 conturi din China au fost suspendate, explica Juozas Kaziukenas (Fondator Marketplace Pulse). Cateva dintre ele apartin acelorasi firme-mama, cum se intampla in cazul companiilor care au vanzari anuale mai mari de 1 milion $ si opereaza mai multe branduri pe Amazon, pentru a optimiza vanzarile. In total, conturile suspendate vindeau marfuri cu o valoare bruta de peste 1 miliard $ pe platforma Amazon, a mentionat Kaziukenas.
Analistii Marketplace Pulse estimeaza ca in ianuarie 2021, 75% dintre noii vanzatori de pe Amazon erau comercianti chinezi, fata de 47% in aceeasi perioada din 2020. China isi vinde produsele nu doar pe Amazon, ci si pe eBay, Wish, Shopee si AliExpress (Alibaba), deoarece vanzarile cu amanuntul fiind o piata extrem de competitiva pe plan intern, iar vanzatorii sunt fortati sa caute piete externe.
Exportatorii e-commerce chinezi au fost socati de incident. Pe grupurile de WeChat unde sute de vanzatori fac schimb de sfaturi si strategii de afaceri, ingrijorarea este la cote maxime. 5 exportatori contactati de TechCrunch au indicat drept posibil motiv al suspendarii un breach de date descoperit la inceput de mai, de firma de cybersecuritate SafetyDetectives: peste 200.000 de persoane (vanzatori si cumparatori online) ar fi fost implicate in activitati ilegale de a cere si a oferi review-uri false, pe Amazon, in schimbul unor produse gratuite. SafetyDetectives a descoperit peste 7 GB de date compromitatoare, care dovedesc ca aceasta practica este una comuna. Nu degeaba exista si tutoriale de tip How to, care te ajuta sa identifici aceste review-uri platite.
Amazon nu a comentat aceasta suspendare (si nici daca sunt la curent cu descoperirea mentionata), un purtator de cuvant transmitand sursei amintite urmatoarea declaratie: „Avem polici interne longevive apropo de protejarea integritatii magazinului nostru, inclusiv autenticitatea produselor, review-urile reale si produsele care sunt pe masura asteptarilor clientilor. Actionam rapid impotriva celor care le incalca, inclusiv prin suspendarea sau indepartarea privilegiilor”.
Comentariu ( 1 )
[…] clientelara este amenintata serios de aceste produse, de aceea marketplace-urile importante – ca Amazon – iau initiativa, pentru a opri vanzarea de produse falsificate. Cele 3 masuri pe care trebuie sa […]