Marea Britanie: adoptia comertului online este cu 50% mai mare ca in SUA
Penetrarea e-commerce-ului in Marea Britanie este cu 50% mai mare decat in SUA, citim pe ben-evans.com, ceea ce poate avea consecinte foarte interesante apropo de retailerii traditionali (offline), ecosistemul de start-up-uri si spatiile fizice de inchiriat.
Cum s-a ajuns aici? Lockdown-urile repetate din ultimele 12 luni au dus la adoptie si experimentare fortate in numeroase sectoareale economiei britanice, cresteri care urmau sa aiba loc in cativa ani fiind accelerate in doar cateva trimestre. Marea Britanie a avut un lockdown mult mai riguros decat Statele Unite si, prin urmare, o adoptie a comertului online mult mai mare. Prin urmare, unele dintre diferentele procentuale legate de e-commerce reflecta faptul ca magazinele fizice au fost inchise, iar actuala redeschidere a lor este clar vizibila. Tabelul de mai jos arata impactul lockdown-ului britanic asupra vanzarilor cu amanuntul (in ansamblul lor), dar si mentinerea e-commerce-ului la un nivel constant, pe masura ce vanzarile totale si-au revenit.
Daca excludem din peisaj vanzarile de alimente (piata care presupune un model logistic complet diferit), comertul online ajunge sa reprezinte 50% din totalul retail-ului, in Marea Britanie (foto jos), mai noteaza sursa mentionata anterior.
In paralel, peste Ocean, in SUA, cresterea uriasa a comertului online anuntata anul trecut a avut la baza interpretarea gresita a unor date de recensamant. De fapt, dezvoltarea e-commerce-ului nu ar fi fost accelerata cu 4-6 ani, ci doar cu 2-3 trimestre (foto jos).
Leave a reply