Romania: masuri speciale in magazinele online, apropo de COVID-19 [UPDATE]
Avand in vedere situatia actuala, generata de pandemia COVID-19, site-urile de comert online autohtone au anuntat o serie de masuri stricte, menite sa protejeze atat sanatatea angajatilor, cat si cea a clientilor acestora. In articolul de fata (pe care il vom updata periodic), am adunat laolalta comunicatele de presa primite pe aceasta tema:
Bonami.ro:
- magazinul online de mobilier si decoratiuni a trimis toti angajatii biroului din Praga (unii dintre ei romani) acasa, acestia lucrand online, la distanta, pentru a nu se expune niciunui risc
- angajatii din depozit sunt monitorizati si le este masurata in mod regulat temperatura, pentru a constata orice imbolnavire
- sunt folositi dezinfectanti pentru personalul din depozit si pentru toate documentele de predare; de asemenea, curatarea spatiilor de lucru se face foarte des
- predarea coletelor catre curieri se efectueaza fara interactiune umana (pastrandu-se distanta minima de 2 m intre angajatul Bonami si curier)
- toti angajatii au fost instruiti cu privire la masurile de siguranta, avand in permanenta produse de dezinfectie personala
foodpanda.ro:
- din 24 martie, cea mai mare platforma de comenzi de mancare online din Romania ofera optiunea de livrare fara contact intre livrator si client, ca masura de preventie impotriva raspandirii noului coronavirus
- pentru ca optiunea sa fie activa, clientii platformei trebuie sa aleaga plata cu cardul in aplicatie/website si sa adauge in sectiunea Detalii livrare/Detalii catre livrator (din pagina de Checkout) instructiunile privind modul in care doresc sa li se livreze mancarea (lasata la usa apartamentului)
- pentru a incuraja plata online cu cardul (cea mai sigura metoda de plata pentru a preveni raspandirea coronavirusului), toti utilizatorii care o vor alege beneficiaza de livrare gratuita pentru un numar de nelimitat de comenzi, pana la data de 31 martie 2020; clientii trebuie sa introduca codul de voucher „STAUACASA” in pagina de plasare a comenzii, la sectiunea Ai un voucher?, doar dupa ce au fost selectate produsele dorite de la restaurantul ales; voucherul este acceptat de peste trei sferturi dintre restaurantele listate pe platforma, care pot fi identificate selectand butonul de deschidere filtre si aplicand filtrul Accepta vouchere
Videt.ro:
- fiind o afacere din categoria Health (ochelari de vedere si lentile de contact), ramane operationala in aceasta perioada, care cere o prezenta foarte puternica in online si adaptare, pentru a veni in ajutorul celor cu probleme de vedere
- o parte dintre angajati lucreaza de acasa, iar personalul din laborator si depozit isi desfasoara activitatea pentru a raspunde comenzilor online
- ofera mai multa accesibilitate (daca nu iti stii/nu iti gasesti dioptriile, le poti trimite prin curier ochelarii vechi, iar ei te anunta care sunt dioptriile pentru noua pereche, livrare si retur gratuit pentru orice tip de comanda online de ochelari de vedere)
- cauta metode de a dona 100 de ochelari de vedere/lentile de contact cadrelor medicale din prima linie, care au nevoie urgenta de acestea
- incurajeaza protectia ochilor ochilor cu lentile cu filtru de oprire a luminii albastre, pentru ca in aceasta perioada consumul de online si TV a crescut semnificativ
- specialistii companiei sunt disponibili online, pe chat, pentru a raspunde la toate intrebarile despre tensiuni oculare primite (oamenii stau foarte mult online, fara a se proteja)
- showroom-ul este inchis, din 25 martie
a2t.ro:
- respecta toate normele de igiena si preventie impuse de autoritati
- intern, a pus la dispozitie materiale de dezinfectare si a instituit proceduri pentru dezinfectarea suprafetelor in toate punctele de lucru
- angajatii nu mai interactioneaza cu publicul si o parte dintre acestia isi desfasoara activitatea de la domiciliu
- se lucreaza in 2 ture, pentru a diminua contactul intre angajati, pe cat posibil
Elefant.ro:
- ofera transport gratuit la orice comanda plasata de clientii de peste 65 de ani, pana pe 19 aprilie (cu posibilitate de prelungire, in functie de evolutia situatiei nationale); pentru asta, codul SENIOR trebuie introdus in pagina de finalizare a comenzii
- siguranta clientilor si a angajatilor este principala preocupare in aceasta perioada, de aceea compania incurajeaza clientii sa foloseasca la plata cardurile bancare, pentru a diminua interactiunea cu numerarul
- in aceasta perioada, platile cu cardul au ajuns sa reprezinte 50% din total (in crestere, de la 20%)
- a decis inchiderea temporara a punctelor de livrare; clientii care si-au comandat produsele cu ridicare de la pickup-point si nu au reusit sa le preia vor primi coletele prin curier, acasa
- asigura cele mai sigure conditii de lucru la centrul de logistica, toti angajatii folosind masti si manusi, iar spatiile fiind dezinfectate cu regularitate
Vitacom.ro:
- pentru a-si proteja angajatii, compania si-a regandit activitatea, a facilitat munca de la domiciliu si, de aproximativ 2 saptamani, o buna parte dintre acestia lucreaza remote; in plus, un procent semnificativ de angajati se afla in concediu
- intalnirile fizice au fost inlocuite cu sedinte pe aplicatii ca Skype si Zoom
- doar 10% dintre angajati isi mai desfasoara activitatea la sediul companiei, avand un program de lucru ajustat, astfel incat interactiunea dintre ei sa fie cat mai redusa
- acestora li se adauga lucratorii din depozit (de care compania depinde in vederea onorarii comenzilor online) si angajatii de la punctele de vanzare (personal care a fost injumatatit)
- programul magazinelor fizice a fost adaptat
- compania a luat toate masurile de igiena necesare, punand la dispozitia angajatilor dezinfectant, manusi si masti de protectie, iar toate suprafetele comune de lucru sunt igienizate constant
Comentariu ( 1 )
[…] Romania: masuri speciale in magazinele online, apropo de COVID-19 [UPDATE] ➡️ https://ecompedia.ro/romania-masuri-speciale-magazinele-online-apropo-de-covid-19-update/ […]