Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Romania: cum ne alegem hainele si incaltamintea, online vs. offline (studiu)

Romanii cumpara haine, incaltaminte si accesorii mai ales din magazinele traditionale, offline, orientandu-se spre online cand pretul este mai bun (in proportie de 63%), iar 52% dintre cumparaturile virtuale sunt realizate cand sunt reduceri, informeaza startupcafe.ro, citand un studiu marca GLAMI.ro – „GLAMI Fashion (Re)search” –, care contine informatii referitoare la mai multe tari din Europa. Alte cifre interesante din studiu, mai jos:

  • cifra de afaceri pe piata de Fashion a atins 2,66 miliarde lei in 2018, dar va creste in urmatorii ani (pana la 4,31 miliarde lei, in 2022), sectorul e-commerce urmand sa aiba o pondere semnificativ mai mare
  • intrebati despre piese vestimentare cu o calitate de lunga durata, 69% dintre romani au ales pantofii si 62% – jachetele; pantofii au fost alegerea si in cazul rusilor (85%) si slovacilor (72%), iar jachetele – in cazul ungurilor (83%), grecilor (72%) si cehilor (70%)
  • ce ii convinge pe clienti sa cheltuie mai mult pe produse de Fashion – calitatea materialului (au spus 78% dintre romani, 72% dintre cehi si slovaci), calitatea design-ului (67% dintre rusi)
  • in magazinele fizice, cei mai rapizi cumparatori (10-30 de minute) sunt ungurii, urmati de greci (48%); cei mai lenti (peste 2 ore) sunt rusii (39%); 38% dintre romani stau intre 30 si 60 de minute la shopping offline
  • timpul petrecut pentru a finaliza o comanda online – 41% dintre romani analizeaza preturile pe 4-6 site-uri pana sa faca o comanda si petrec, in total, peste 60 de minute pana cumpara ceva (mai mult decat intr-un magazin fizic); cei mai rapizi cumparatori online sunt grecii (34% au nevoie de 10-30 minute pentru finalizarea unei comenzi), iar cei mai inceti sunt rusii (48% au nevoie de peste 1 ora)
  • rusii (73%), ungurii (72%) si grecii (64%) prefera cumparaturile in magazinele fizice
  • motivul ultimei achizitii – „de placere”, au spus slovacii (48%) si cehii (42%); turcii (44%) au fost motivati de reduceri; romanii (34%) si rusii (46%) au folosit ultima achizitie pentru cumparaturi de sezon nou
  • intrebati de retururile produselor cumparate online, 85% dintre romani au spus ca nu ar cumpara haine doar ca sa le returneze dupa un timp, 50% nu ar returna din cauza marimii gresite si 77% nu ar comanda acelasi produs in 2 marimi diferite; 1 din 10 produse sunt returnate de 34% dintre romani din cauza marimii necorespunzatoare; comparativ, 41% dintre rusi comanda acelasi produs in 2 marimi diferite; ungurii, turcii si cehii au rata de retur cea mai mare (1 produs din 5)

Leave a reply