Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Romania: crestere valorica de 41% a sectorului e-commerce, pe fondul COVID-19 (studiu)

GPeC transmite, intr-un comunicat de presa, rezultatele studiului anual asupra sectorului e-commerce autohton (realizat de iSense Solutions), in perioada martie-octombrie 2020 (pe un esantion reprezentativ pentru mediul urban). Acestea au fost prezentate in cadrul GPeC SUMMIT Online (2-3 noiembrie 2020), care a culminat cu Gala Premiilor eCommerce 2020, in cadrul careia au fost laureate si ECOMpedia.ro si grupurile de Facebook conexe („cea mai buna resursa educationala pentru e-commerce”).

„De 4 ani lucram impreuna cu iSense Solutions pentru monitorizarea evolutiei sectorului e-commerce din Romania, iar in 2020 ne-a interesat cu atat mai mult comportamentul consumatorilor, data fiind situatia pandemica actuala. Ne-am bucurat sa vedem cresteri semnificative privind comertul online in cifrele prezentate la GPeC SUMMIT Online – evenimentul de referinta in E-Commerce si Digital Marketing din Romania”, transmite Andrei Radu (foto, CEO & Fondator GPeC).

Ce ne spune sinteza pietei e-commerce romanesti:

  • pana la finalul acestui an, se estimeaza o crestere a vanzarilor online pana la 6 miliarde € (fata de 4,25 miliarde €, in 2019)
  • numarul persoanelor care fac cumparaturi online a crescut cu 13% fata de 2019
  • valoarea medie cheltuita pentru cumparaturi virtuale a inregistrat o crestere semnificativa – 41% YoY
  • o alta schimbare de comportament este modalitatea prin care clientii au ales sa plateasca pentru cumparaturi – incidenta platilor online cu cardul a fost cu 17% maimare YoY; cea mai mare crestere s-a inregistrat in prima parte a anului, pana in luna mai (15%), in perioada mai-octombrie cresterea fiind de doar 2%
  • apropo de magazinele fizice, 43% dintre respondenti nu se simt confortabil sa mai cumpere din magazinele traditionale, pentru ca acestea sunt prea aglomerate (71%) si nu se respecta regulile de distantare (68%)
  • top 5 categorii de produse cumparate de romani in pandemie (in functie de valoarea medie a tranzactiilor pe an): Catering/Livrare de mancare gatita – 124% (de la 212 lei in 2019, la 475 lei in 2020), Carti/Reviste – 113% (de la 127 lei in 2019, la 269 lei in 2020), Pet shop – 113% (de la 128 lei in 2019, la 272 lei in 2020), FMCG – 110% (de la 355 lei in 2019, la 746 lei in 2020), Produse de bricolaj – 87% (de la 244 lei in 2019, la 455 lei in 2020)
  • achizitii transfrontaliere – pe langa achizitiile de pe teritoriul Romaniei, romanii prefera sa cumpere de la magazine din China (27%), tari membre UE (23%) si SUA (4%)
  • top 5 magazine/aplicatii de cumparaturi online preferate de romani, pe categorii: FMCG (Carrefour – 37% octombrie, 39% mai, Kaufland – 35% octombrie, 45% mai, eMAG – 28% octombrie, 31% mai, Bringo – 23% octombrie, 17% mai, Auchan – 23% octombrie, 32% mai), Catering (FoodPanda – 34% octombrie, 39% mai, Glovo – 32% octombrie, 30% mai, PizzaHut – 26% octombrie, 32% mai 2020, Takeaway – 19% octombrie, 16% mai, Jerry’s Pizza – 14% octombrie, 13% mai), Fashion (eMAG – 66% octombrie, 44% mai, H&M – 40% octombrie, 44% mai, Fashion Days – 34% octombrie, 28% mai, Carrefour – 23% octombrie, 15% mai, About You – 20% octombrie, 13% mai), Produse farmaceutice (Farmacia Tei – 55% octombrie, 54% mai, Sensiblu – 32% octombrie, 33% mai, FarmaciaLaPretMic – 10% octombrie, 10% mai, Medifarm – 8% octombrie, 8% mai, Pcfarm – 6% octombrie, 5% mai), Cosmetice (eMAG – 45% octombrie, 50% mai, Farmacia Tei – 31% octombrie, 26% mai, Elefant – 25% octombrie, 27% mai, Sephora – 24% octombrie, 22% mai, Yves Rocher – 23% octombrie, 24% mai), Bricolaj (Dedeman – 75% octombrie, 76% mai, Leroy Merlin – 29% octombrie, 34% mai,  Hornbach – 21% octombrie, 15% mai, Bricodepot – 18% octombrie, 23% mai, Mathaus.ro – 7 % octombrie, 9% mai)
  • review-urile au avut o si mai mare importanta in 2020, deoarece cu ajutorul lor magazinele online au putut castiga increderea clientilor si au putut genera mai multe vanzari: 55% dintre respondentii la studiu au declarat ca nu ar cumpara de la un magazin online pentru care nu pot gasi pareri, iar 75% cauta activ review-uri despre produsele pe care vor sa le achizitioneze (urmarind daca produsele au fost la calitatea promovata de comerciant – 74%, raspunsurile la opiniile negative – 50%, cat de reale par sa fie review-urile – 47%, daca site-urile sunt reale – 41%, comentarii legate de notele primite de produse – 39%, daca exista un mix normal de opinii pozitive si negative – 36%, informatii despre rapiditatea livrarii – 36% si note cat mai mari – 35%)
  • in ceea ce priveste increderea, 37% au incredere in review-uri de pe site-uri independente de magazine, 36% in parerile din social media si 27% in testimonialele afisate de magazinele online pe paginile proprii
  • 7 din 10 consumatori au lasat un review legat de procesul de cumparare cel putin o data, motivele principale fiind pentru ca le-a cerut acest lucru magazinul/un serviciu tert (dupa procesarea comenzii) sau pentru ca au simtit nevoia sa adauge un comentariu
  • aplicatiile de livrare au fost solutia salvatoare in pandemie – 45% dintre respondenti au folosit cel putin o data una pentru cumparaturi/comenzi online, iar 27% le folosesc cel putin 1 data/saptamana
  • romanii prefera sa testeze mai multe platforme de livrare, insa raman fideli celor care se aliniaza cu nevoile lor de cumparare: cel mai des, au folosit FoodPanda (32% o utilizeaza cel mai des si 56% au incercat-o), Glovo (28%, respectiv 60%), Takeaway (13%, respectiv 33%), Bringo (13%, respectiv 26%) si TAZZ by eMAG (3%, respectiv 7%)
  • consumatorii isi doresc o diversificare a categoriilor de produse din aplicatiile de livrare (in cazul super/hipermarketurilor) si vor sa poata cumpara de la producatori locali si din piete traditionale (produsele sunt mai sanatoase, de buna calitate si vor sa sustina micile afaceri romanesti)
  • principala categorie de produse cumparata prin aplicatii de livrare – Catering/Livrare de mancare gatita (72%)
  • previziuni pentru Black Friday 2020 – 72% dintre cei chestionati intentioneaza sa cumpere ceva, 84% aleg sa cumpere din magazine online (si doar 36% din magazine fizice, fata de 45% in anii trecuti), 99% vor cumpara din Romania, iar 18% iau in considerare si magazinele online din strainatate (raspuns multiplu)

Comentariu ( 1 )

  1. […] ultimii ani, procentul companiilor care au efectuat vanzari pe Internet a fost in crestere, gratie impactului avut in e-commerce-ul autohton de pandemia COVID-19. Astfel, in 2022, acest procent era de 10,5% (in scadere de la 12,1%, in 2021, in timp ce in 2016, […]

Leave a reply