Romania: ce si cat a cumparat online Generatia Z, in pandemie? (studiu)
Majoritatea tinerilor de 16-24 de ani din tara noastra (45%) au petrecut 4-8 ore online in timpul starii de urgenta, dar doar 8% dintre ei au facut cumparaturi online, conform studiului „Insights PulseZ” (despre starea, comportamentul, interesele, motivatiile si dorintele tinerilor din Romania, in 2020), realizat de Insights si Vreau sa fiu Antreprenor. Cercetarea a fost realizata pe un esantion de 1.115 tineri (de 16-24 ani), din mediul rural si urban, 51% baieti si 49% fete.
Ce mai spune studiul despre aceasta generatie, care este nativa digital:
- cele mai folosite platforme online in starea de urgenta – Instagram (64%), YouTube (50%), WhatsApp (47%), Facebook (44%) si TikTok (28%)
- pentru 46% dintre tinerii romani provenienta locala a ingredientelor conteaza in decizia de cumparare
- pentru 68% dintre tineri conteaza ca produsul sa fie eco-friendly; fetele au declarat intr-o masura mai mare ca prefera aceste produse
- tinerii au achizitionat mai multe produse sanitare (18%) si de igiena personala (14%), cursuri online (9%) si produse destinate distractiei – jocuri, abonamente la Netflix (8%) in perioada starii de urgenta
- dincolo de calatorii (72%), la care au spus „Adio” toti romanii, tinerii au renuntat sa cumpere echipament sportiv (56%), produse IT&C (47%) si mancare comandata online (47%), categorii de produse care au crescut ca cifra de vanzari, pe Internet, in aceasta perioada, in cazul altor categorii de varsta
- in timpul starii de urgenta, majoritatea respondentilor au facut plati cash (84%), urmati de cei care au facut plati online (70%) si cei care au platit cu un card, la magazin (55%)
- in perioada urmatoare, 1 din 3 tineri romani intentioneaza sa cumpere mai mult online, baietii mai mult decat fetele
Leave a reply