Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Ambient.AcoladaDesign.com

Site-ul Ambient.AcoladaDesign.com a aparut la 3 ani de la infiintarea firmei de design si arhitectura Acolada si vinde mobilier, decoratiuni, textile, corpuri de iluminat, obiecte sanitare, finisaje, etc. – practic, toate cele necesare pentru amenajari interioare si exterioare. Magazinul e-commerce a aparut „din dorinta de a veni in sprijinul tuturor celor care au de gestionat amenajarea unor spatii, beneficiari sau designeri, cu produse atent selectate, dupa multiple criterii. Avand la baza designeri si arhitecti, echipa din spatele magazinului Ambient Acolada cunoaste nevoile reale de pe parcursul implementarii unui proiect si isi doreste ca fiecare persoana interesata sa poata gasi in spatiul magazinului nostru virtual toate categoriile de produse si finisaje necesare”, ne-a povestit Marius Lupu (Managing Partner Ambient.AcoladaDesign.com). Intrati in culisele afacerii sale online, in interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

 

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Marius Lupu: Ne-am dorit, in principal, claritate, astfel incat am optat pentru un nume functional, sa nu existe niciun dubiu legat de produsele pe care le comercializam. Ce isi doreste orice om de la o amenajare? Rezultatul! Respectiv acel ambient in care sa se regaseasca si care sa-i ofere confortul functional, dar si estetic, pe care si-l doreste. De aici a aparut cuvantul „Ambient”, „Acolada” fiind numele brand-ului de design si arhitectura existent deja. „Ambient Acolada – Totul pentru design”.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Magazine online care sa comercializeze diferite categorii de produse sau finisaje aferente renovarilor si amenajarilor interioare exista deja. Deci nu este ceva nou, in esenta. Diferenta pe care vrem sa o aducem insa, prin Ambient Acolada, este de a folosi experienta arhitectilor in acest domeniu si sa venim in intampinarea nevoilor reale ale clientilor care au de implementat astfel de proiecte. La ce ne-am gandit? Sa aducem in acelasi cadru toata gama de produse necesare intr-o amenajare interioara sau exterioara. Nu doar mobilier sau corpuri de iluminat, electrocasnice sau tapet. Timpul este foarte pretios pentru cei care se confrunta cu un santier. Nervii sunt intinsi la maximum de multe ori. Asa ca noi vrem sa oferim un ajutor real, scutindu-i pe clienti de alergatura fizica sau virtuala printr-o sumedenie de magazine, specializate pe anumite nise de produse. Stim deja care sunt etapele unei amenajari si, implicit, produsele necesare pentru fiecare etapa. Ne dorim sa avem reprezentarea unor produse de calitate pentru toate aceste categorii vitale in amenajari (finisaje pereti si pardoseli, usi, obiecte sanitare si electrocasnice, mobilier de interior si exterior, corpuri de iluminat, decoratiuni, produse textile, etc.), astfel incat orice client sa poata gasi tot ce are nevoie la noi, fara a mai fi nevoit sa caute in magazine diferite. In plus, produsele noastre sunt atent selectate (atat dupa criterii calitative sau financiare, cat si estetice) si oferim indrumare si consiliere in ceea ce priveste incadrarea produselor in cele mai uzuale stiluri de design, direct prin intermediul instrumentelor existente in magazin (chestionar de stil, filtre de culoare, stil, etc.) sau prin intermediul echipei Acolada, atunci cand este nevoie de opinia profesionala a unui designer.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Aceasta nu este prima afacere pe care am deschis-o. Deja Ambient Acolada este o continuare logica a unor directii a caror baze le-am pus inca din 2016. In prezent suntem cinci parteneri, fiecare aducandu-si aportul in zona lui de expertiza. Atata timp cat se stabileste cu claritate, de la inceput, care este aria fiecaruia de actiune, lucrul in echipa este benefic evolutiei afacerii respective.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Ca formare, sunt absolvent al Facultatii de Stiinte Economice, insa in ceea ce priveste experienta antreprenoriala pot spune ca am fost autodidact. Experienta de peste 20 de ani in vanzari (in mai multe companii multinationale) si-a spus cuvantul in formarea abilitatilor necesare in orice business. Sa spunem ca in ajutor mi-a mai venit si pasiunea pentru marketingul digital, practicat initial ca si freelancer si transformat ulterior intr-un nou business, odata cu lansarea (in 2018) a agentiei de marketing digital kibrit.ro.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Investitia initiala si finantarea cheltuielilor operationale ale magazinului online au fost realizate prin utilizarea resurselor proprii. Majoritar, cel mai mare buget a fost (si este si in continuare) alocat in construirea si promovarea online a magazinului Ambient Acolada. Sa spunem ca, per ansamblu, investitia a putut fi optimizata si datorita faptului ca avem disponibile, in cadrul grupului nostru de firme, servicii indispensabile prestate prin intermediul Kibrit Digital Marketing (cum ar fi dezvoltarea site-ului sau marketarea acestuia) si prin Acolada Design si Arhitectura (consultanta in materie de design).

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Avand si experienta altor magazine online, pe care le-am construit pana in prezent, putem spune ca acum au fost mai mult provocari, decat bariere. Ca la fiecare moment de start-up, greul cel mai greu (daca putem spune asa) este pana cand am putut sa prezentam viitorilor parteneri viziunea noastra in forma materializata, pentru a le inspira increderea unei viitoare colaborari de durata.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantajul principal este ca nu iti mai face altcineva programul de lucru, dezavantajul, ca nu mai ai un program de lucru clar prestabilit :).  Atunci cand esti propriul tau coordonator si cand antreprenoriatul este parte din viata ta, nu te mai poti limita la atributiile si modul de gandire al unui angajat. Intregul mindset se modifica, la fel si prioritatile, programul (cu toate ca este flexibil, poate deseori depasi regimul de lucru al unui salariat, afacerea ta intersectandu-se in mare parte cu viata cotidiana). Mai ales in prima parte a evolutiei oricarui business, nevoile acestuia solicita mai multa implicare activa si coordonare a intregului angrenaj, pana la a-l transforma intr-un organism independent, de sine statator, care sa se autosustina. Acest moment de relaxare a antreprenorului putem spune ca este, pe langa recompensa financiara, unul dintre avantajele cele mai apreciate ale vietii de om de afaceri versus vietii unui angajat.

Care este publicul tinta al site-ului?
Oricine om care are o locuinta proprietate personala sau inchiriata este clientul magazinului Ambient Acolada. Orice persoana juridica are nevoie de un spatiu in care sa functioneze la nivel administrativ si lucrativ, dar si prin obiectul sau de activitate fiind necesara, in multe cazuri, intersectarea clientului cu business-ul intr-o zona fizica, concret delimitata spatial si vizual de mediul inconjurator. Oricare dintre noi avem, macar o data in viata, nevoie de un pat in care sa dormim, o masa pe care sa mancam sau sa lucram, de varuri, parchet si gresie, pentru a ne renova locuinta. Chiar si copiii au nevoile lor referitoare la spatiul in care traiesc zilnic, preferintele estetice dezvoltandu-se inca de la cele mai fragede varste. Cu alte cuvinte, prin categoriile variate de produse pe care le comercializam ne adresam tuturor celor din jurul nostru, femei si barbati deopotriva, indiferent de varsta, ocupatie, localitatea in care traiesc sau preferintele stilistice pe care le au.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Din anul 2016 si pana acum, am acumulat experienta de echipa in ceea ce priveste domeniul amenajarilor interioare si exterioare contemporane, la care se adauga si anii pe care fiecare dintre noi i-a investit individual in acesta directie, pana cand sa devenim Acolada. In spatele magazinului Ambient, ne bucuram si de experienta de business sau in vanzari a altor membri ai echipei, astfel incat – coroborand abilitatile tuturor celor care au dat nastere acestei afaceri – putem spune ca, dincolo de produsele atent selectionate pentru clientii nostri, le oferim si tot ceea ce stim despre design, arhitectura, management de proiect, santiere si amenajari. Ca o concluzie, „acolada” din Ambient cuprinde, ca si puncte principale, experienta noastra reala in acest domeniu, expertiza in a face cele mai bune recomandari (in functie de cerinte si buget), mii de produse verificate si testate, precum si multipli furnizori analizati de-a lungul anilor, alaturi de vitalitatea si optimismul unor tineri pasionati de ceea ce fac.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Asa cum am mentionat anterior, Ambient Acolada nu este un magazin care sa comercializeze preponderent anumite produse, ci isi doreste sa raspunda cu promptitudine tuturor nevoilor de amenajare a unui spatiu. Dintre diferentiatori, implicit atuuri, putem enumera timpul pe care orice client il va economisi gasind in acelasi magazin produse din categoriile necesare unei renovari, beneficiind totodata de know-how-ul echipei de designeri si arhitecti Acolada.  De asemenea, ne dorim ca in viitorul apropiat sa pregatim pentru clientii nostri o serie de instrumente prin care procesul de selectare a produselor dorite sa se realizeze mai rapid, mai usor si eficient.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Pe langa clientii de retail care cumpara din magazinul nostru online, designerii Acolada recomanda clientilor de design produsele deja selectate si cunoscute de ei, prezente in Ambient. Pe viitor, ne dorim sa dezvoltam colaborari si cu alti designeri si arhitecti, care sa foloseasca produsele noastre in proiectele lor.

Cat de mare este echipa din spatele magazinului vostru online?
La momentul actual, unul inca de start am putea spune, avem o echipa formata din designeri si arhitecti care ofera consultanta necesara domeniului in care activeaza magazinul Ambient, selectarea propriu-zisa a produselor pe care le comercializam si filtrarea acestora dupa criterii estetice si de stil, tehnicieni pentru dezvoltarea platformei online care gazduieste magazinul, un copywriter si un specialist de marketing online, prin care ne asiguram promovarea afacerii, dar si asociati cu experienta de business pentru stabilirea strategiei de dezvoltare a magazinului in viitor.

Cum si unde va promovati site-ul?
In prezent, promovam Ambient Acolada prin Google Ads, Facebook si Instagram.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Bineinteles ca avem pagina de Facebook si cont de Instagram, precum si widget pe site pentru chat-ul Facebook. La momentul actual, notorietatea unui brand depinde destul de mult de prezenta si imaginea sa in social media. Prin urmare, comunicam intens cu clientii nostri pe Facebook si datorita usurintei de abordare si facilitatilor oferite de platforma. In ceea ce priveste partea de social media management si campaniile PPC, acestea sunt realizate de catre colegii de la Kibrit Digital Marketing (parte a grupului nostru de firme).

Aveti si versiune de mobile pentru magazin?
Intr-o lume in care telefonul a devenit indispensabil prin facilitatile de comunicare oferite, varianta mobila a site-urilor este obligatorie, daca nu chiar vitala. Asadar si Ambient Acolada este mobile-responsive.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Intr-adevar, costurile unui business e-commerce sunt mai mici decat ale unui business similar in zona offline. Daca am vrea sa micsoram chiar si aceste cheltuieli, chiria ar putea fi redusa prin alegerea unui spatiu fara vad comercial, fara prea multe dotari si amenajari, neavand vanzare directa catre clienti. Salariile, indiferent de locatie, raman aceleasi si reducerea lor va afecta in sens negativ business-ul. Astfel incat, sincer, nu stiu daca solutia eficientizarii unui magazin online este diminuarea cheltuielilor, cat mai mult ar fi investirea inteligenta a sumelor cheltuite (bugetul alocat promovarii, chiar daca initial poate parea o cheltuiala, va fi – de fapt –catalizatorul cresterii vanzarilor, devenind o reala investitie).

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
O provocare cu care ne confruntam este fidelizarea clientilor. In zilele noastre, compararea preturilor este foarte facila in mediul online, astfel incat clientii nu mai sunt atasati de un anumit comerciant, atunci cand gasesc acelasi produs la un pret mai mic. Prin suportul tehnic si consultanta de specialitate asigurate de echipa noastra de specialisti, ne dorim sa oferim cumparatorilor o experienta cat mai profesionala, astfel incat sa revina cu incredere pe site-ul nostru.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Nu exista firma de curierat perfecta, asa cum ne-am imagina-o noi, majoritatea problemelor fiind legate de calitatea fortei de munca din zone diferite geografic sau de la o perioada de timp la alta. In prezent, avem trei curieri diferiti, alesi in functie de modul de taxare si zona in care expediem, pentru a reusi sa oferim clientilor nostri cea mai buna experienta de cumparare. De cele mai multe ori, chiar reusim acest lucru.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Fiind relativ la inceput, inca avem in plan sa crestem si sa diversificam categoriile din oferta de produse aflate in prezent pe site. Sa ajungem la concretizarea conceptului de la care am plecat, respectiv un magazin online in care sa gasim „totul pentru design si amenajari”, inclusiv consultanta de specialitate, nu doar produse. Pe masura evolutiei business-ului, va trebui sa dezvoltam si nivelul de automatizare a proceselor, pentru a fi cat mai eficienti si a raspunde cat mai prompt solicitarilor clientilor. Cu alte cuvinte, ne dorim sa tinem pasul cu transformarile galopante din mediul online, pentru a fi competitivi si a deveni un reper in domeniul nostru de activitate.

Leave a reply