Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Romania: cat valoreaza piata de publicitate online (S1, 2015)?

Online-Advertising

10,2 milioane de euro (adica aproape 46 de milioane de lei) este valoarea pietei de publicitate online din Romania, in primul semestru (ianuarie – iunie) al anului care s-a incheiat, conform cifrelor din cel mai recent studiu ROADS (Romanian Online Advertising Study), derulat de iab-romania.ro (Interactive Advertising Bureau Romania).

Cifra este mai mica cu 15% fata de semestrul 2 din 2014 (iulie – decembrie), din cauza sezonalitatii frecvent intalnite in studiu (S2 e, in general, mai bun decat S1) si a variatiilor investitiilor in publicitate la nivel local pe anumite industrii/canale. „Este foarte posibil ca aceasta scadere sa fie doar conjuncturala, iar S2 2015 sa aduca intreg anul 2015 pe un grafic de crestere, vom vedea exact la momentul raportarii complete pe 2015, insa noi, ca industrie locala, ar trebui sa urmarim cresterea permanenta a acestei piete”, declara Ionut Oprea, presedinte al Asociatiei IAB Romania.

Per total, piata de publicitate online autohtona este in crestere constanta din 2010 incoace (cand valora un pic peste 20 de milioane €): in 2011, a atins 21,7 milioane €; in 2012 – 22,7 milioane €; in 2013 – 25,7 milioane €; in 2014 – 25,4 milioane €.

Tendinte si evolutii:

  • Retail-ul online e in continua crestere, din punct de vedere al investitiilor in publicitate, inregistrand 4,7 milioane RON (cu 14% mai mare decat in S2 din 2014)
  • pe primele 5 locuri se plaseaza: Telecomunicatiile, Retailul, Bauturile, Finantele si Comseticele
  • din punct de vedere al formatelor, cele embedded raman cele mai utilizate in publicitatea online in primul semestru al anului incheiat, urmate la distanta de Content Sponsorships si Interruptive
  • dintre formatele cu volume mai mici, Mobile Advertising-ul (display, search, applications) isi continua seria de cresteri de la un semestru la altul

Leave a reply