Romania: 1 din 2 comenzi online de haine se face de pe telefon (raport)
In 2021, mai mult de jumatate dintre comenzile plasate online pe glami.ro s-au realizat de pe un dispozitiv mobil, anunta GLAMI, intr-un comunicat de presa. Mai exact, 55% dintre comenzile din Romania au fost plasate online prin intermediul unui dispozitiv mobil (telefon), depasind graficul mobile shopping din toate celelalte tari in care mai este prezenta compania (17 tari). Procentajul din tara noastra este dublu, comparativ cu cel din Republica Ceha, de exemplu, unde doar 24% din comenzi sunt plasate de pe mobil.
Bulgaria este urmatoarea tara dupa Romania, in lista regiunilor geografice in care utilizatorii prefera sa cumpere imbracaminte si incaltaminte de pe smartphone-uri. 52% dintre comenzile inregistrate pe platforma bulgara GLAMI provin de pe dispozitive mobile inteligente. In partea opusa a spectrului, in tarile baltice (lansate in grupul GLAMI la inceputul verii 2020) exista o pondere foarte mica a achizitiilor mobile: 15% (in Estonia), 29% (in Lituania).
Europa de Est, campioana la cumparaturi de pe telefon
Cumparaturile mobile din Europa Centrala si de Est au inregistrat cresteri enorme in ultimii 5 ani, situandu-se in prezent la 151% in Europa de Est si 129% in Europa Centrala, potrivit Ecommercenews.eu. Aceste cifre inseamna un avans semnificativ, in comparatie cu America de Nord (101%) si Asia de Est (92%).
In ceea ce priveste tipul de dispozitiv mobil utilizat pentru cumparaturi online in Europa de Est fata de Europa Centrala si de Vest, smartphone-urile sunt cele mai utilizate in est, in timp ce tabletele si laptopurile sunt mai utilizate in celelalte zone ale continentului.
Activi la cumparaturi din social media
GLAMI a realizat recent un nou studiu, ca parte din proiectul de cercetare pe termen lung a pietei de Fashion e-commerce din Romania, disponibil pe fashion-research.ro. Rezultatele acestui studiu, apropo de preferintele romanilor cand vine vorba despre shopping-ul de pe telefon: in ultimele 12 luni, 46% dintre romani au facut cumparaturi de la branduri noi, in special prin intermediul retelelor sociale (Facebook si Instagram); la acelasi nivel cu romanii sunt maghiarii; doar 41% dintre bulgari folosesc retelele sociale in acest scop; Cehia ocupa ultimul loc in clasamentul european (cu 27%).
Leave a reply