Robotii Amazon si planul pe 2 ani pentru automatizarea depozitelor
Gigantul e-commerce Amazon foloseste deja cu succes robotii Robin in zeci de depozite proprii, pentru eficientizare, iar alte echipamente similare sunt in curs de dezvoltare. Apnews.com a stat de vorba cu Julie Mitchell (Director of Robotic Sortation Technologies, Amazon) despre acesti roboti care au capacitatea de a ridica si muta produsele in spatiile logistice, pentru a accelera trimiterea comenzilor si a reduce sarcinile repetitive ale angajatilor si numarul de acidente de munca.
Procesul este unul de durata, a explicat Mitchell: timp de aproximativ 2 ani, compania va construi, testa si scala acesti roboti cu nume ca Robin, Sequoia, Cardinal, Digit, Sparrow sau Proteus. Tehnologia de baza exista de 10 ani, iar in unele centre logistice Amazon sistemul robotizat trimite 70% dintre coletele online. Compania face apel si la inteligenta artificiala generativa, pentru a imbunatati dramatic performata robotilor proprii.
Julie Mitchell noteaza ca angajatii din depozite invata usor cum sa manipuleze noile sisteme si ca acestea nu sunt menite sa ii inlocuiasca, ci sa ii ajute sa indeplineasca roluri noi, mai bine platite. „Nu vrem ca robotii sa-i inlocuiasca, vrem sa facem un sistem uman automatizat, in care se colaboreaza pentru a se indeplini obiectivul de a expedia produsul”, a spus aceasta.
Asa cum scriam in aceasta primavara, Amazon a investit peste 700 de milioane € in robotica si AI, pe plan european, in ultimii 5 ani, pentru a face livrari mai eficiente si a avea angajati mai multumiti.
Leave a reply