Produsele marca Amazon au din ce in ce mai mult succes
Amazon a investit in produse marca proprie (electronice si baterii sub marca Amazon Basics, dar si scutece, detergent, alimente perisabile – cafea, ceai, condiment, mancare pentru bebelusi) si bine a facut, scrie techcrunch.com. Un raport recent (creat de platforma de data analytics 1010data) a descoperit ca Amazon a devenit lider online la anume categorii, analizand tendintele de vanzare in perioada septembrie 2015 – august 2016 si concentrandu-se pe 3 categorii-cheie: boxe, baterii si servetele umede pentru copii.
Datele au aratat ca, la categoria boxe, Amazon Echo detine 45% din market share, fiind cea mai populara boxa vanduta online (vanzarile i-au crescut cu 67% fata de aceeasi perioada a nului trecut). Asta in conditiile in care Amazon.com vinde 89% dintre toate boxele comercializate online – piata estimata la 1 miliard $.
Retailerul se impune si la categoria baterii, AmazonBasics vanzand anul acesta cu 93% mai multe baterii decat in 2015 (si, din nou, 94% din toate bateriile vandute online se vand pe Amazon.com, piata fiind estimata la 113 milioane $).
Servetelele umede pentru copii (marca Amazon Elements), a treia categorie analizata in raportul amintit, s-au vandut si ele bine: Amazon a impulsionat vanzarile oferind membrilor Prime reduceri, prin intermediul programului Amazon Family. Acum, in topul primelor 10 brand-uri de astfel de produse, cele de la gigantul online detin 16% din market share, deci se afla pe locul 3, dupa Huggies (33%) si Pampers (26%). Servetelele Amazon Elements au crescut cu 266% de la un an la altul, iar clientii care vad produsele Amazon pe site sunt de 3 ori mai predispusi sa le cumpere pe acestea decat produsul mediu al categoriei.
Comentariu ( 1 )
[…] retailerii online par ca nu pot pierde nimic – magazinele online din Facebook Shop au numai de castigat, aparent, fiindu-le usor sa migreze pe platforma si fiind ajutate cu setup-ul (drept dovada, peste 257.000 de persoane au vizitat pagina Facebook Business care explica exact ce presupune deschiderea unui shop); dar Facebook are mai mult de castigat decat IMM-urile (toate platformele e-commerce mari se lupta pentru a obtine toate informatiile despre toti consumatorii, iar Facebook incearca sa tina oamenii in ecosistemul propriu, detinand putere informationala gratie celor 1,7 miliarde de utilizatori zilnici); informatia poate deveni si o arma (cum au patit vanzatorii de pe Amazon, care s-au trezit ca gigantul online care le vindea produsele a inceput sa produca unele identice, sub marca proprie) […]