Poti solicita dupa 2 luni valoarea rambursului pentru un colet livrat?

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Poti cere dupa 2 luni valoarea rambursului pentru un colet livrat? … Suna ciudat poate, insa cu asta mi-au stricat unii ziua.

In ianuarie am comandat un cartus cu plata ramburs – un produs care oricum nu beneficiaza de garantie, deoarece este consumabil. Odata desigilat, nu il mai primeste nimeni inapoi.
Astazi 11 martie 2015 (dupa 2 luni de la primirea pachetului) am fost sunata de firma expeditoare sa ma ia la intrebari ca mi-au livrat un colet, dar nu au banii incasati. – putin ciudat in cazul meu, deoarece nu sunt genul de om care sa trag tepe.

Discutand si cu dna de la firma de curierat care ne-a predat pachetul, ea sustine ca AWB-ul nu avea specificat nicaieri incasare ramburs si valoarea respectiva ( adica expeditorul a pus un colet simplu spre destinatar), insa si ei i s-a cerut virarea sumei aferente pachetului.

Eu trimit aceasta intrebare deoarece si eu am magazin online si as vrea sa stiu cum ati proceda in acest caz? Sau cum ar fi corect sa procedam in asemenea situatii?
Daca emiteti AWB-ul standard si livrati un pachet fara sa solicitati rambursul, dar va treziti dupa 2 luni ca ati facut aceasta greseala, luati legatura cu clientul sa ii cereti banii respectivi? Sau va asumati in totalitate greseala facuta de firma dvs.?

Eu am livrat la inceputul carierei mele in mediul online un pachet fara sa scriu valoarea corecta pe ramburs ( am pierdut vreo 15 de lei atunci, nu am luat in calcul taxa de curierat ), dar mi-am asumat intreaga greseala. Mi-a fost penibil sa mai sun clientul ca am gresit si sa ii mai cer a 2-a zi diferenta de bani.

PS: chiar voi verifica diseara sa vad daca mai am nota de transport sau vreo chitanta, desi la cate pachete primesc zilnic, nu garantez ca le mai am dupa atata timp, mai ales ca nu am garantie la produs. 🙁

Deschis 0
Contractele cu furnizorii Customer Service & Sales Logistica Organizare magazin online Cristina DINCA 9 ani 11 raspuns 3618 vizualizari 0

Răspunsuri ( 11 )

  1. Pai daca ai comandat cu plata ramburs, cand ai primit coletul nu ai observat ca nu ai platit nimic? Si atunci frumos era sa suni firma si sa le spui, sa rezolvati.
    Eu am trimis de vreo 2-3 ori cu ramburs 0, greseala mea, mi-am asumat-o. Dar nici clientii nu m-au sunat sa-mi multumeasca pt cadou 🙂

    0
    2015-03-11T18:21:27+02:00

    La 2 luni distanta comerciantul nu poate cere clientului rambursul.
    Din punctul meu de vedere, furnizorul greseste in mai multe puncte:

    1. Ar fi trebuit sa isi dea seama ca nu a primit contravaloarea produsului la cel mult o saptamana distanta. Dupa 2 luni, este foarte greu sa emiti pretentii.
    2. Greseala emiterii awb este a lor. Contravaloarea coletului este posibil sa fie la curier (curierul pers fizica sau firma de curierat), insa nici lor nu li se poate cere suma fara un document justificativ.
    3. Am fost intr-o situatie similara cu o livrare. Curierul a ridicat comanda de la depozit, nu cu awb-ul facut de ni, l-a refacut de mana si a uitat sa treaca rambursul. Am sesizat problema, am facut a doua zi la prima ora o cerere pentru modificarea awb-ului, curierul si-a asumat greseala si a facut livrarea cu ramburs trecut pe cutie si totul s-a terminat cu bine:)
    Insa pentru o astfel de rezolvare, eroarea trebuie sesizata in timp util. Dupa doua luni, se trece pierdere contabila si se reorganizeaza expeditiile/facturarea si awb-urile plus colectarea pentru ca este clar ca au o problema.

    Mult succes in rezolvarea amiabila a situatiei! 🙂

    0
    2015-03-11T23:26:42+02:00

    Eu inteleg din mesaj ca a fost achitat coletul catre curier. Nu imi imaginez ca poate primi cineva un produs prin curier, contravaloarea caruia sa nu il plateasca, iar apoi sa ceara sfaturi pe Ecompedia despre cum sa gestioneze situatia.

    Opinia mea cam asa suna. Probabil a achitat cat stia ca are de achitat pt respectivul colet, curierul nu avea de predat suma respectiva si cam aici se termina dilema.

    Cristina ne poate da mai multe detalii despre plata. A fost sau nu a fost? 🙂

  2. „Discutand si cu dna de la firma de curierat care ne-a predat pachetul, ea sustine ca AWB-ul nu avea specificat nicaieri incasare ramburs si valoarea respectiva (adica expeditorul a pus un colet simplu spre destinatar)”
    Daca nu era trecut nici un ramburs, inseamna ca nu a platit, de aici si raspunsul meu.

  3. In saptamana respectiva aveam de primit multe colete si nici nu mai stiu daca le-am primit eu, daca le-a ridicat sotul sau angajata. Unele comenzi erau deja achitate prin card, altele ramburs.

    Coincidenta a fost ca in aceeasi zi/saptamana trebuia sa primesc inca un cartus de la pcgarage deja achitat cu cardul; probabil de aceea s-a produs nedumerirea trebuie sau nu sa fie cu ramburs.
    Daca era ridicat de angajata, cu siguranta aveam trecut coletul in registru, deoarece trebuia sa ne ceara bani. Acum dupa 2 luni, sincer, nu stiu ce s-a petrecut.

    Eu de obicei, mai ales ca lucrez in mediul online, nu trag tepe. Cum mie nu imi place sa am asemenea probleme, tot asa nu imi place sa fac altuia probleme. Chiar daca in comanda unui client ii pun si o mica „multumire” ca a revenit, mereu ne anunta si ne multumesc, deci nu as putea fi ipocrita sa raspund eu altfel altora.

    Chiar am verificat aseara cutia pachetului, dar nu avea nimic lipit de cutie, nici macar urma acelui plastic in care se pune AWB-ul, nici urma de factura sau chitanta.
    Nici nu stiu cum sa procedez.

    Fiind pachet pe PF si nu am nici garantie la produs, de obicei nu pastrez documentele mai mult de cele 10-14 zile, cat tine perioada de retur daca e defect produsul. Acum nu stiu cum sa procedez. Daca nu ma sunau de la firma, nici nu imi puneam aceasta problema.

    Eu am pus aceasta intrebare pe acest grup nu sa ma scuz intr-un fel sau altul,(inca nu stiu daca e cazul sau nu, daca s-a platit sau nu) ci pur si simplu nu stiu cum sa o rezolv.

    voi incerca sa vad cum se rezolva aceasta disputa.
    Multumesc mult pentru opinii.

  4. Eu daca as fii aflat dupa 2 luni de asa ceva, nu as mai fii sunat clientul. Este de rasul lumii sa iti dai seama dupa 2 luni ca ai vandut ceva si nu ai incasat. Cum au mai spus si cei de mai sus, as incerca sa vad care este problema si de ce pleaca coletul cu ramburs 0. Daca se completeaza manual este oarecum de inteles de unde este problema, insa un double check nu ar strica… Double check macar pe suma si produs, daca nu si pe adresa si telefon..

  5. „La 2 luni distanta comerciantul nu poate cere clientului rambursul.”

    Laura: ai o baza reala pentru care declari asa ceva?

    Cristina DINCA: exista o factura emisa pe datele tale pentru care nu exista incasare. Ca iti taie chitanta, ca incaseaza de la curier prin ramburs, conteaza prea putin. Ei pot dovedi legal ca ti au vandut si livrat un produs pe care tu nu l ai platit. De aici ai doua variante:
    1. daca curierul spune ca pachetul nu avea ramburs, nu ai ce discuta cu ei si astepti sa te contacteze magazinul, pentru ca in acest caz, curierul nu poate sa incaseze legal contravaloarea. Ei pot emite un duplicat al AWB ului unde poti verifica acest aspect.
    2. daca te contacteaza magazinul, stabiliti de comun acord modalitatea de plata a facturii emise. Daca nu te contacteaza, sa fie sanatosi.

    0
    2015-03-19T20:45:50+02:00

    Am pierdut asa 1000 de lei.

    Am avut de facut un Awb cu ramburs in jur de 2900 lei si al trecut din greseala 1900 lei.
    Mi-am dat seama la fel si eu, dupa mai bine de o luna cand mi-a atras atentia contabila ca la factura x, am incasat cu 1000 lei mai putin.

    Credeti ca mi-a mai raspuns clientul la telefon? 🙂 (Cel putin am incercat sa-l sun).

    0
    2015-03-26T21:07:43+02:00

    daca ei nu au trecut pe awb suma de ramburs si ti l-au trimis cu ramburs 0 tu nu ai nici o vina, sa fie sanatosi si alta data sa deschida ochii.

  6. Hello Cristina Discutand pe situatia ce ai intampinat-o de curand… Curierul livreaza un colet fara ramburs, si dupa 2 luni solicita un ramburs pentru un colet care a fost completat gresit de catre expeditor ?
    Simplu : esti un om corect sti ca a fost o eroare – le dai oamenilor bani. Esti mai putin corect – te faci ca ploua !
    Intrebarea este „sunt eu un comerciant / client corect ” ? Si fiecare raspunde pt el 🙂
    Eu ca si comerciant daca as face gafa asta as incerca macar sa profit de ea ! Macar atat – ” Draga clientule ti-am trimis un colet gratuit acum 2 luni de zile ” Daca ti-a placut intra pe site-ul nostru si da-ne un feedback ? !!!!

  7. Nu consider ca e doar vina lor: e vina expeditorului ca nu a fost atent cand a livrat pachetul cu/fara ramburs, si greseala mea ca nu am ridicat personal pachetul si nnu am solicitat copia AWB-ului sau ca nu am lasat in scris ce pachet trebuie sa-mi ajunga si cat e de plata – atunci cu siguranta ar fi atras atentia celui care a primit pachetul.

    Sunt firme de curierat care elibereaza un singur exemplar de AWB, pe care trebuie sa il semnezi in calitate de primitor al pachetului, si ulterior il pastreaza tot ei: deci la mine ca destinatar nu ramane nimic in copie.

    Mai nou, am avut un alt pachet livrat prin aceeasi firma de curierat si din nou nu mi-a eliberat chitanta, desi eu personal am platit cash la livrare = RAMBURS. dupa ce i-am solicitat chitanta pt dovada platii, s-a dus la masina sa o aduca ( nu mi se pare corecta aceasta manevra).

    Revenind la problema pusa de mine, eu ma consider un om corect, dar cred ca oricine poate avea lacune despre ce s-a intamplat cu cateva luni in urma, mai ales daca nu ai fost prezent la tranzactia respectiva.
    Pentru a rezolva problema, am solicitat si expeditorului, si firmei de curierat o copie dupa AWBul pachetului respectiv, dar nu am primit inca nici un raspuns; de la expeditor am avut un singur raspuns ca nu il are la indemana … si de atunci nu a mai revenit nimeni cu telefon. Ce sa consider? ca a fost abureala sau o tentativa de a recupera ceva bani de undeva?

    Eu inca astept o dovada a AWBului sa stiu daca intr-adevar a fost expediat fara ramburs sau nu.

    Cat despre feedback-ul cerut de ei, intr-adevar m-au sunat la o saptamana dupa ce am primit produsul; feedback-ul meu a fost unul neutru->negativ din pacate, dar fiind consumabil nu se putea inapoia; iar raspunsul lor a fost unul superficial: „Ne pare rau, dar asta e, poate vor fi altii multumiti :))”

    Oricum, merci pt opinii.

Lasă un răspuns lui Cosmin Tiriplica

Browse