Platforma e-commerce Shopify a concediat 10% dintre angajati
Platforma e-commerce canadiana Shopify a dat afara 10% din totalul de angajati la nivel global, la o saptamana dupa ce a anuntat o integrare importanta cu YouTube. CEO-ul si cofondatorul Tobias Lutke a anuntat vestea intr-un e-mail intern, citat de smartcompany.com.au, in care noteaza ca aceste concedieri sunt necesare, in contextul in care pariul pus pe dezvoltarea masiva a comertului online din ultimii 2 ani (pe fondul pandemiei provocate de noul coronavirus) a fost pierdut.
Numarul de magazine dezvoltate pe platforma Shopify a crescut cu 201,53%, in perioada martie 2020 – ianuarie 2022 (in mai putin de 2 ani, Shopify a adaugat 2.594.798 de e-shop-uri noi), conform unui studiu marca Genus AI. Veniturile companiei au crescut cu 57% YoY in mai-iunie 2021, iar Shopify a mizat pe faptul ca toate cumparaturile se vor muta definitiv pe Internet. In ultimul an, actiunile Shopify au scazut cu 77%, conform news.com.au (din care 14 procente doar pe 26 iulie, cand s-au anuntat concediereile).
„Cand a inceput pandemia COVID, aproape tot comertul cu amanuntul s-a mutat online, din cauza restrictiilor impuse. Extrem de multi comercianti au apelat la Shopify. (…) Inainte de pandemie, cresterea e-commerce a fost stabila si previzibila. Oare aceasta crestere ruam sa fie ceva temporar sau noua normalitate? Avand in vedere de am vazut, am facut un pariu: am pariat ca (…) e-commerce-ul se va dezvolta cat in 5 sau chiar 10 ani. Nu stiam sigur daca va fi asa, dar – daca exista o sansa sa se intample asta – compania trebuia extinsa, pentru a face fata cererii. Acum este calr ca am pierdut acest pariu. Acum vedem ca se revine la amestecul de canale de dinaintea pandemiei (…). Comertul online creste stabil, dar nu s-a dezvoltat cat in 5 ani. (…) Acum trebuie sa facem ajustari. Prin urmare, astazi trebuie sa va spunem «Adio» unora dintre voi si imi pare extrem de rau pentru asta”, a transmis Tobias Lutke (foto) angajatilor.
Leave a reply