Peste 25% dintre romani au redus semnificativ cheltuielile online, dupa cresterea preturilor (studiu)

Peste un sfert dintre romani au decis sa isi reduca semnificativ cheltuielile facute online, in urma cresterii preturilor, conform unui studiu („Radiografia eCommerce 2025”) realizat de easySales si citat de startupcafe.ro. Analiza mai mentioneaza ca aproape 40% dintre consumatorii autohtoni au redus la un nivel moderat consumul, din aceasta cauza. Pe de alta parte, 25% dintre respondenti spun ca nu si-au modificat obiceiurile de consum online.

„Moda si bijuteriile (31%) si electronicele (22%) sufera primele taieri, in timp ce esentialele scapa. 83% suntem mai sensibili la costurile de livrare, iar 81% vanam reduceri. Constant analizam evolutia pietei de eCommerce si, in aceasta toamna, vom prezenta o noua radiografie a pietei romanesti, in cadrul evenimentului nostru eCommerce Talks by easySales”, a transmis Ciprian Cazacu (foto, CEO si Cofondator easySales).
Ce a mai descoperit studiul amintit:
- intrebati cu cat au redus bugetul lunar pentru cumparaturi online, o treime dintre respondenti afirma ca nivelul este cuprins intre 101 si 250 lei
- un sfert cheltuie online mai putin cu 251-500 lei/luna
- un procent notabil este cel de 18,3%, al celor care au redus cheltuielile online cu peste 500 lei lunar
Studiul va fi facut public pe 25 septembrie, in cadrul eCommerce Talks. „Radiografia eCommerce 2025” a fost realizata in perioada 16-30 iulie 2025, pe baza raspunsurilor a 1.036 de respondenti, respectand structura socio-demografica a populatiei utilizatorilor de Internet din Romania.
Leave a reply